18

فاطمه صادقی و فاصله نزدیک با المپیک | حذف کاراته از بازی‌های آسیایی شوکه کننده بود

  • کد خبر : 19349
  • 27 فروردین 1398 - 11:38
فاطمه صادقی و فاصله نزدیک با المپیک | حذف کاراته از بازی‌های آسیایی شوکه کننده بود

فاطمه صادقی دختر کاتاروی ایران هفته های پرکاری در پیش دارد. حضور در کاراته وان، مسابقات امیدهای آسیا، قهرمانی بزرگسالان آسیا و المپیک ساحلی آمریکا. با این حال فکر و ذکر او فقط یکی است : کسب سهمیه المپیک 2020 . فرصتی که شاید دیگر هرگز پیش نیاید.

پایگاه خبری ورززش زنان ایران – فاطمه صادقی کاتاروی جوان ایران به تازگی در فهرست سهمیه حضور در بازی‌های ساحلی ۲۰۱۹ سن دیه گو آمریکا قرار گرفته است. ملی پوش آینده دار قرار است طی هفته‌های آتی در کاراته وان مراکش و مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا در مالزی شرکت کند.

حضور در دوره‌های آتی کاراته وان و همچنین مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا برنامه‌های بعدی فاطمه است از سال ۹۸ برای او سالی مهم و حساس می‌سازد. هدف بزرگ کاتاروی جوان کسب سهمیه المپیک است. هدفی که صادقی خود را به تحقق این هدف دور نمی‌داند.

فاطمه صادقی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران (آی دبلیو اسپورتس) اظهار کرد: با وجود برنامه‌های مسابقاتی پرتعداد در ماه‌های آینده، تمرکزم روی کسب سهمیه المپیک است که البته امتیازات مراحل کاراته وان در آن دخالت مستقیم دارد. وضعیت فعلی ام نشان می‌دهد که کسب سهمیه دور از دسترس نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر رنک ۲۰ المپیک را در اختیار دارم اما نکته‌ای که من را امیدوار می‌کند این است که در بین این ۲۰ نفر، ۵ یا ۶ کاتاروی ژاپنی حضور دارند اما طبق مقررات فقط یک نفر از هر کشور می‌تواند سهمیه بگیرد و اگر اشتباه نکنم نحوه گزینش چیزی شبیه به المپیک ساحلی سن دیه گو است.

کاتاروی خوش آتیه در مورد حذف کاراته از المپیک پاریس و بازی های آسیایی هانگ ژو عنوان کرد: متاسفانه حذف کاراته از المپیک و بازی‌های آسیایی اتفاق دردناکی بود. حذف از المپیک ۲۰۲۴ پاریس شوک تلخی بود و حالا با حذف از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ شوک بزرگ‌تری به جامعه کاراته وارد شده است و این برای همه ما غم انگیز است.

فاطمه در مورد استفاده از فرصت حضور در المپیک آینده گفت: با توجه به حذف کاراته از بازی‌های آسیایی و المپیک پاریس، حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ارزش خاصی پیدا می‌کند و شاید تا مدت طولانی این فرصت نه برای من و نه برای کاتاروی دیگری مهیا نشود. امیدوارم با کمک خدا و حمایت‌هایی که نیاز است صورت گیرد این افتخار را برای ایران کسب کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.