14

مهسا میرزاطبیبی رکورد دار پرش با نیزه ایران و اولین حضور آسیایی در قطر

  • کد خبر : 19763
  • 01 اردیبهشت 1398 - 22:56
مهسا میرزاطبیبی رکورد دار پرش با نیزه ایران و اولین حضور آسیایی در قطر

دختر پرنده ایرانی احتمالاً اردیبهشت ۹۸ را برای همیشه به خاطر خواهد سپرد زیرا او در اوج جوانی این فرصت را به دست آورده تا اکنون در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا حاضر باشد. مسابقاتی که در دوحه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران به نقل از طرفداری، تیم ملی دو و میدانی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر در دوحه به سر می‌برد و کار خود را از امروز یکشنبه اول اردیبهشت در این مسابقات آغاز کرد.

۵ نفر از مجموع ۱۶ ورزشکار ایران در این مسابقات را دختران دو و میدانی کار ایران تشکیل می‌دهند. خبری از نام‌های بزرگ دو و میدانی بانوان ایران در این رقابت‌ها نیست و حضور ۲ دونده جوان شامل تکتم دستار بندان و مهسا میرزا طبیبی جلوه ویژه حضور دختران ایرانی دو و میدانی کار در قطر است.

مهسا میرزاطبیبی رکورددار پرش با نیزه ایران است که اکنون در اوج جوانی این فرصت را به دست آورده تا در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند. دختر پرنده گرچه تنها بانوی پرش با نیزه ایران نیست اما با اختلاف در صدر همه رقبای خود قرار دارد و حضور در قطر برای میرزا طبیبی به معنای سرمایه گذاری بزرگی برای آینده دو و میدانی ایران در این ماده است.

نکته دیگر در مورد میرزا طبیبی این است که او توسط محسن ربانی رکورد دار پرش با نیزه مردان ایران هدایت می‌شود. ربانی که سال‌ها قبل در مسابقات قهرمانی آسیا برای ایران مدال گرفته بود اکنون تجارب خود را در اختیار میرزا طبیبی جوان قرار می‌دهد.

مهسا میرزا طبیبی در این باره اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته تمریناتم را با نظم و تحت نظر محسن ربانی پیش برده‌ام. نمی‌توانم کتمان کنم که در اولین اعزام به یک رویداد رسمی آن هم در سطح قهرمانی آسیا حس جدیدی دارم. می دانم که مسابقه سختی در پیش دارم و باید همه تمرکزم را برای یک رکورد مناسب به کار ببندم.

رکورد دار پرش با نیزه ایران اضافه کرد: مشکل من در ماه‌های گذشته نبود نیزه مناسب برای تمرین بود. تا روزهای آخر و منتهی به مسابقات همچنان منتظر نیزه‌های جدید بودم و در نهایت مشکل به نحو دیگری رفع شد. قیمت یک نیزه مناسب ۵۰۰ یورو است اما به دلیل افزایش نرخ ارز پرداخت همین ۵۰۰ یورو هم کار سختی شده است. اگر در هفته‌های قبل نیزه مناسبی داشتم با قاطعیت بیشتری در مورد رکوردم صحبت می‌کردم اما در حال حاضر باید منتظر شروع مسابقات باشم. حالت استاندارد کار این است که شما برای تمرین ۳ یا ۴ نیزه داشته باشید اما در هر صورت فدراسیون هم محدودیت‌هایی برای تامین هزینه نیزه‌ها داشته است و با این شرایط کنار آمدم.

دختر پرنده ایران همچنین گفت: مسابقات قهرمانی آسیا اولین مسابقه رسمی من است و طبیعتاً شناختی از حریفان ندارم. می دانم که ۲ شرکت کننده کره‌ای با رکورد بالای ۴ متر حضور دارند که رقبای سختی هستند و منتظر شروع تورنمنت هستم تا سایر حریفان را ارزیابی کنم. هدف گذاری من ارتقای رکورد است اما همه چیز به نیزه ام بستگی دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.