انصراف ایران از هندبال نوجوانان و جوانان آسیا ؛ دخترها به خانه اعزام شدند! | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
8

انصراف ایران از هندبال نوجوانان و جوانان آسیا ؛ دخترها به خانه اعزام شدند!

  • کد خبر : 19836
  • 02 اردیبهشت 1398 - 20:00
انصراف ایران از هندبال نوجوانان و جوانان آسیا ؛ دخترها به خانه اعزام شدند!

با انصراف تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در هند، دومین تیم ملی از هندبال ایران طی ۱۰ روز اخیر از حضور در یک تورنمنت بین المللی کنار رفت. حالا بازیکنانی که ماه‌ها برای حضور در این مسابقات انگیزه داشته‌اند به خانه اعزام می‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران ؛ کمبود منابع مالی برای ورزش ایران به یک عامل بازدارنده تبدیل شده است. در سال توزیع سهمیه‌های المپیک توکیو، مشکلات اقتصادی دردرسری بزرگ برای وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی است که از یک سو باید به دنبال کسب سهمیه المپیک باشند و از سوی دیگر تیم‌های ملی را در مسابقات قاره‌ای و جهانی پشتیبانی کنند.

پس از انصراف تیم‌های ملی کاراته پایه از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی اکنون نوبت به هندبال رسیده است. چند روز قبل تیم ملی هندبال جوانان دختر که قرار بود در مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان شرکت کند از حضور در این مسابقات کناره گیری کرد. اتفاقی که صدای اهالی هندبال را درآورد و تیغ انتقادات را متوجه علیرضا پاکدل رئیس جدید فدراسیون هندبال کرد.

اکنون در فاصله کمی پس از انصراف جوانان، روز شنبه ۳۱ فروردین توییتر رسمی کنفدراسیون هندبال آسیا خبر داد تیم ملی نوجوانان دختر ایران نیز از حضور در مسابقات آسیایی این رده سنی در هند انصراف داده است. پروژه انصراف حاصل شرایط مالی وخیم در فدراسیون هندبال است.

با توجه به اهمیت کسب سهمیه المپیک و رویدادهای دارای اولویت، وزارت ورزش به فدراسیون‌ها پیغام داده تا از اعزام تیم‌های ملی و ورزشکاران به مسابقاتی که در اولویت نیستند اجتناب کند تا هزینه آن اعزام برای برنامه‌های مهم‌تر ذخیره شود. موضوعی که شاید در نگاه اول عقلانی به نظر برسد اما از آثار و نتایج روانی و نیز پروسه آماده سازی تدریجی تیم‌های ملی پایه در آن غفلت شده است.

فدراسیون هندبال در حالی ۲ تیم ملی خود را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نمی‌کند که دختران هندبالیست پس از ماه‌ها اردو و امید به حضور در این رقابت‌ها اکنون با سری افکنده راهی شهر و خانه خود می‌شوند. هندبال ایران پیش از این هم سابقه انصراف از مسابقات جوانان آسیا را دارد که نتیجه آن جریمه سنگین از سوی کنفدراسیون هندبال آسیا و از آن بدتر، محرومیت چند ساله ایران از حضور در مسابقات پایه آسیا در همه رده ها بود و خطر تکرار این محرومیت اکنون وجود دارد.

*طرفداری

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.