تاریخ سازی پوپک بسامی ؛ اولین وزنه بردار زن ایرانی در مسابقات بزرگسالان آسیا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

تاریخ سازی پوپک بسامی ؛ اولین وزنه بردار زن ایرانی در مسابقات بزرگسالان آسیا

  • کد خبر : 19840
  • 02 اردیبهشت 1398 - 20:17
تاریخ سازی پوپک بسامی ؛ اولین وزنه بردار زن ایرانی در مسابقات بزرگسالان آسیا

پوپک بسامی دختر کرمانشاهی امروز با حضور بر روی تخته مسابقات وزنه برداری بزرگسالان آسیا در بخش زنان به اولین دختر ایرانی تبدیل شد که در این مسابقات شرکت کرده است. نکته جالب در مورد پوپک این است که او ابتدا یک بسکتبالیست بوده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – وزنه برداری زنان ایران امروز را به خاطر می‌سپارد. برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری ایران تیم ملی ایران در بخش زنان در مسابقات بزرگسالان آسیا حضور پیدا کرده است و طبق برنامه، پوپک بسامی وزنه بردار دسته ۵۵ کیلوگرم ایران اولین عضو تیم ملی بود که روی تخته رفت.

“پوپک بسامی” در رقابت گروه B دسته ۵۵ کیلوگرم با مجموع ۱۴۳ کیلوگرم به کار خود پایان داد و در جمع ۵ وزنه بردار حاضر در گروه B دسته ۵۵ کیلوگرم به مقام چهارم رسید‌. پوپک با این حضور در تاریخ وزنه برداری ایران جاودانه شد و لقب اولین را برای همیشه با خود خواهد داشت.

نکته جالب در مورد بسامی این است که او با وجود اینکه قد بلند نیست اما به دلیل چابکی و فیزیک بدنی مناسب در لیگ‌های بسکتبال ایران به میدان رفته است. او در سال‌های گذشته در تیم‌های آناهیتا بنا کرمانشاه در لیگ دسته اول و معراج کرمانشاه در سوپر لیگ بسکتبال بانوان بازی می‌کرد و زیر نظر الهه دارستانی مربی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین مشغول به فعالیت بوده است.

پوپک بسامی، وزنه بردار تاریخ ساز ایران در ترکیب تیم بسکتبال معراج کرمانشاه (نشسته از راست، نفر سوم) در سوپر لیگ ۹۲. در تیمی که الهه دارستانی مربی آن و گلشید امیدیان و روژانو محمودی بازیکنان آن بودند.

گرچه او اصالتاً کرمانشاهی است اما با مهاجرت به تهران، اکنون با نام استان تهران در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کند و پس از راه اندازی وزنه برداری زنان به سمت این رشته گرایش پیدا کرده و اکنون به یک وزنه بردار ملی تبدیل شده است. مسیری که در سال‌های حضورش در عرصه بسکتبال حتی فکر آن را هم نمی‌کرد.

پوپک بسامی تنها دختر وزنه بردار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در چین نیست. در وزن ۵۹ کیلوگرم مریم زارع، در وزن ۶۴ کیلوگرم ابریشم ارجمندخواه و الناز باجلانی، در وزن ۷۱ کیلوگرم سیده الهام حسینی، در وزن ۷۶ کیلوگرم مرضیه قنبری و در وزن ۸۷ کیلوگرم پریسا جهان فکریان سایر دختران وزنه بردار ایران در چین هستند.

سایت insdie the games چند روز قبل در گزارشی با اشاره به اولین حضور ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در بخش زنان نوشت: لحظه تاریخی وزنه برداری زنان ایران فرا رسیده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.