دختران فوتبالیست در ویتنام ؛ پرامید ترین تیم تاریخ با بازیکنان مقیم آمریکا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18

دختران فوتبالیست در ویتنام ؛ پرامید ترین تیم تاریخ با بازیکنان مقیم آمریکا

  • کد خبر : 19957
  • 03 اردیبهشت 1398 - 16:31
دختران فوتبالیست در ویتنام ؛ پرامید ترین تیم تاریخ با بازیکنان مقیم آمریکا

تیم ملی فوتبال جوانان دختر ایران برای حضودر دور دوم مسابقات فوتبال جوانان آسیا راهی ویتنام شد. تیم تحت هدایت کتایون خسرویار بهترین تیمی است که ایران در فوتبال زنان در این رده سنی داشته است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – مرحله دوم مسابقات فوتبال جوانان دختر آسیا از جمعه ۶ اردیبهشت آغاز می‌شود و ایران در این مرحله باید در ویتنام علاوه بر میزبان با تیم‌های کره جنوبی و لبنان مسابقه دهد. این ۴ تیم برای ۲ سهمیه صعود به مرحله نهایی تورنمنت با هم رقابت می‌کنند.

مسابقات فوتبال جوانان دختر آسیا با حضور ۸ تیم برتر قاره برگزار می‌شود. تایلند میزبان است و تیم‌های ژاپن، کره شمالی و چین به عنوان تیم‌های اول تا سوم دوره گذشته بدون حضور در مرحله مقدماتی در دور پایانی حضور دارند و ۴ سهمیه باقی مانده در دور مقدماتی توزیع می‌شود.

اکنون تعداد تیم‌های حاضر در دور مقدماتی به ۸ تیم رسیده که ۴ تیم از جمله ایران در ویتنام برای یکی از ۲ سهمیه صعود رقابت می‌کنند و تیم‌های استرالیا، میانمار، ازبکستان و نپال نیز در خاک میانمار با هم دیدار می‌کنند تا ۲ تیم از این جمع به مرحله نهایی تورنمنت برسد.

ایران با هدایت کتایون خسرویار در دور نخست مقدماتی به شکل عجیبی به دور دوم رسید. ایران در گروهی سه تیمی (با توجه به انصراف فلسطین) به دیدار میانمار و لانوس رفت که ابتدا لائوس را ۴ بر یک شکست داد و سپس یک بر صفر به میانمار باخت و از سوی دیگر پیروزی لائوس بر میانمار سبب شد هر سه تیم ۳ امتیازی شوند که تفاضل گل بهتر، ایران را صدرنشین کرد.

اکنون در مرحله دوم، ایران برای صعود باید از سد کره جنوبی، لبنان و ویتنام عبور کند. تیم‌هایی که همگی از توان فنی بالایی برخوردارند و این یک چالش جدی برای تیم ملی ایران است البته نسلی که در اختیار کتایون خسرویار قرار دارند بهترین تیم ملی جوانان ایران در همه ادوار هستند و همین موضوع، ایران را به صعود امیدوار می کند. حسین عبدی مدیر فنی تیم ملی است که خسرویار را همراهی می کند.

ایران چندی پیش در تورنمنت کوبان اسپرینگ روسیه توانست بلاروس را یک بر صفر و جمهوری آذربایجان را ۳ بر صفر شکست دهد و این دو پیروزی به همراه نمایش مطلوب در جریان شکست یک بر صفر برابر روسیه امید به تیم کنونی را افزایش می‌دهد.

تیم ایرانی – آمریکایی

نکته جالب در مورد تیم ملی فوتبال جوانان این است که ۴ بازیکن و مربی تیم ملی دارای گذرنامه آمریکایی هستند. کتایون خسرویار پاسپورت آمریکایی دارد و به دلیل فعالیت‌های فوتبالی اش در جامعه زنان آمریکا به شدت مورد توجه است. به عبارت دیگر وی بیش از هر مربی زن دیگری در ایران در رسانه‌های بین المللی مطرح شده است.

ویدا و کیمیا رعیت پرور که دو خواهر فوتبالیست هستند به همراه ملیکا محمدی بازیکنانی هستند که در آمریکا اقامت دارند و توسط خسرویار به تیم ملی آورده شدند. آنها با وجود هزینه‌های سنگین رفت و آمد که به طور عمده روی دوش خودشان است برای مسابقات و اردوهای مهم تیم ملی به تیم ملحق می‌شوند و برای همراهی تیم ملی در ویتنام، مستقیماً بدون حضور در ایران، عازم ویتنام شده‌اند.

درباره حریفان ایران

تیم خسرویار آشکارا کار دشواری برای صعود دارد اما دشوار بودن به معنای ناممکن بودن نیست. کره جنوبی، میزبان جام جهانی جوانان دختر در سال ۲۰۲۰ است و در سال ۲۰۱۰ در آلمان تیم سوم جهان شد. آنها در دو دوره بعد جام جهانی تا یک چهارم نهایی بالا آمدند گرچه در دوره اخیر در فرانسه غایب بودند. کره ۲ بار قهرمان دختران آسیا شده که آخرین آنها به ۲۰۱۳ بازمی گردد.

ویتنام میزبان اما در خد و اندازه‌های کره جنوبی نیست اما ویتنامی‌ها فوتبال زنان را کاملاً جدی گرفته‌اند. ویتنام در دوره گذشته این مسابقات به مرحله نهایی رسید اما در گروه خود هر ۳ بازی را باخت و به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه نیافت. لبنان بر خلاف دو تیم دیگر تیمی تازه وارد به عرصه فوتبال زنان است. به نظر می‌رسد آنها ضعیف‌ترین تیم گروه باشند.

با توجه به سوابق و نتایج گذشته هر ۴ تیم، محتمل‌ترین پیش بینی صعود کره جنوبی به عنوان تیم اول و جنگ ایران و ویتنام بر سر سهمیه دوم است و این بهترین فرصت برای تیم کتایون خسرویار است که با حضور در جمع ۸ تیم برتر قاره، در مرحله نهایی قهرمانی جوانان آسیا حضور داشته باشد.

*حامد اسماعیلی – طرفداری

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.