پرش ۳.۶۰ متری در اولین تجربه آسیایی مهسا میرزا طبیبی ، دختر پرنده ایران | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
8

پرش ۳.۶۰ متری در اولین تجربه آسیایی مهسا میرزا طبیبی ، دختر پرنده ایران

  • کد خبر : 20041
  • 06 اردیبهشت 1398 - 12:52
پرش ۳.۶۰ متری در اولین تجربه آسیایی مهسا میرزا طبیبی ، دختر پرنده ایران

نخستین تجربه آسیایی مهسا میرزا طبیبی دختر پرنده ایران در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا با پرشی ۳ متر و ۶۰ سانتی متری همراه بود. یک متر کمتر از نفر اول و طلایی آسیا در میدان دوحه.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران به نقل از طرفداری؛ اولین حضور پرش با نیزه زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تمام ادوار این مسابقات با ورود مهسا میرزا طبیبی پرنده جوان ایرانی به این مسابقات تحقق یافت. میرزا طبیبی گرچه در این مسابقات مدال نگرفت اما اکنون فرصت دارد در آینده از تجربه دوحه به بهترین نحو استفاده کند.

مهسا میرزاطبیبی دختر ملی پوش تیم‌ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر در ماده پرش با نیزه با پرش از مانع ۳.۶۰ متری و سه پرش خطا در مانع ۳.۸۰ متری متوقف شد و به کار خود خاتمه داد. او پس از اینکه ۳ متر و ۶۰ سانتی متر را پرید برای عبور از مانعی ۲۰ سانتی متر بلندتر تلاش کرد اما این تلاش نتیجه نداد.

شاید اگر مشکل نیزه مهسا میرزا طبیبی پیش از این از سوی فدراسیون دو و میدانی حل می‌شد او می‌توانست با نیزه استاندارد و شخصی خود رکورد بهتری کسب کند اما با نیزه‌ای پرید که با آن هرگز تمرینی در ایران نداشت و نمی‌توان از تاثیر این موضوع در عملکرد دختر پرنده چشم پوشی کرد.

در این ماده چینی‌ها اقتدار خود را نشان دادند. نفر اول لی لینگ ۲۹ ساله و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا بود که ۴ متر و ۶۱ سانتی متر پرید. او حتی یک بار در سال ۲۰۱۶ تا ارتفاع ۴ متر و ۷۰ سانتی متر نیز پریده است و نفر بی رقیب آسیا محسوب می‌شود. ژو هایکین چینی با ۴.۳۶ و ناتالی او فیلیپینی با ۴.۲۰ متر دوم و سوم شدند.

نکته ویژه در مورد مهسا میرزا طبیبی این است که او در ۲۰ سالگی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده است و ۹ سال از نفر اول آسیا کوچک‌تر است. این بدان معناست که میرزا طبیبی می‌تواند در سال‌های آینده بارها در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی شرکت کند و فرصت زیادی برای بهبود رکورد و موفقیت‌های خود در اختیار دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.