کیمیا علیزاده چه زمانی به میادین باز می‌گردد؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

کیمیا علیزاده چه زمانی به میادین باز می‌گردد؟

  • کد خبر : 20073
  • 06 اردیبهشت 1398 - 19:49
کیمیا علیزاده چه زمانی به میادین باز می‌گردد؟

ماه‌ها پس از انتشار خبر پارگی رباط صلیبی کیمیا علیزاده اکنون اخبار امیدوار کننده‌ای از بازگشت این ستاره المپیکی تکواندوی ایران به گوش می‌رسد. مدالیست ایران در ریو مشغول ریکاوری و تمرین برای رقابت دوباره بر روی شیاپ چانگ است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – ارزش و اهمیت مدال کیمیا علیزاده در المپیک ریو به اندازه‌ای بود که این دختر تکواندوکار در صدر محبوب ترین دختران ورزشکار ایران قرار گرفت. اولین دختر مدال آور ایران در المپیک گرچه شانسی برای حضور در المپیک توکیو ندارد اما بازگشت او به میادین می‌تواند خبر مسرت بخشی برای تکواندوی ایران باشد.

کیمیا علیزاده درست چند روز پس از برگزاری مراسم بدرقه ملی پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا و معرفی شدنش به عنوان پرچمدار کاروان ایران، در تمرین تیم ملی دچار پارگی رباط شد و در نتیجه بازی‌های آسیایی جاکارتا را از دست داد.

دختر جوان تکواندوی ایران البته پس از المپیک ریو تاکنون درگیر اتفاقات عجیبی بوده است و آسیب‌های جسمانی مختلف و متوالی کار را به جایی رسانده که دیگر نمی‌توان برای او شانسی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ قائل شد اما او برای بازگشت به میادین و افتخارات جدید هم انگیزه دارد و هم شایستگی.

پس از عمل جراحی رباط صلیبی، کیمیا علیزاده برنامه‌های ریکاوری و سپس تمرینات آمادگی جسمانی خود را آغاز کرد و اکنون با گذشت چند ماه به تدریج آماده بازگشت به میادین می‌شود. این در حالی است که در اثر همین آسیب‌ها، او نتوانست تیم ملی ایران را در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر همراهی کند.

با این حال پیش بینی می‌شود کیمیا علیزاده بتواند طی یک تا دو ماه آینده به طور جدی وارد فضای تمرینی و مسابقاتی شود. او پس از بازگشت، زمانی را برای رسیدن به سطح ایده آل فنی و بدنی نیاز خواهد داشت و در صورتی که آسیب‌های متنوع گذشته دست از سر او بردارند او می‌تواند طی ماه‌های آینده به کیمیای محبوبی تبدیل شود که همه منتظر دیدن او بر روی شیاپ چانگ هستند.

در دوران آسیب دیدگی او تکواندوکاران جوانی در عرصه این رشته در ایران خودنمایی کرده‌اند و به نظر می‌رسد دست تکواندوی ایران برای پرورش کیمیاهای جدید پر است. به همین دلیل کیمیا علیزاده تنها دارایی قابل اتکا برای آینده تکواندوی ایران نیست اما همچنان جایگاهی ویژه در اختیار دارد و می‌تواند این جایگاه در اذهان و قلب مردم را تثبیت کند.

*انتشار ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۹:۴۸

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.