20

میترا شاه پرست : از تلاش برای قهرمانی دست نمی کشم

  • کد خبر : 20149
  • 08 اردیبهشت 1398 - 11:24
میترا شاه پرست : از تلاش برای قهرمانی دست نمی کشم

میترا شاه پرست کبدی کار برجسته شیرازی در گفتگویی در مورد زندگی خود و تلخی از دست دادن بازی های آسیایی جاکارتا صحبت کرده است. او می توانست بخشی از تیمی باشد که طلای بازی های آسیایی را به دست آورد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران فرزانه قنبر دزفولی : میترا شاه پرست سال گذشته به اردوی تیم ملی جهت اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا فراخوانده شد. شاه پرست که در آن زمان هدفی جز کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای جاکارتا نداشت، در اردوی تیم ملی حضور یافت. اما اتفاق تلخی برای او رقم خورد. زمانی که شاه پرست در اردوهای تدارکاتی مشغول به تمرین بود، از ناحیه زانو دچار آسیب شدیدی شد. آسیبی که اجازه نداد این بازیکن، توانایی‌های خود را به اثبات برساند و این اتفاق تلخ باعث شد که شاه پرست نتواند تیم ملی را برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا همراهی کند.

برای مطلع شدن از وضعیت کنونی این ورزشکار جوان گفتگویی با او ترتیب دادیم که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

* از دوومیدانی و فوتسال تا کبدی

میترا شاه پرست درباره نحوه ورودش به عرصه کبدی گفت: قبل از روی آوردن به رشته کبدی در رشته‌های فوتسال و دوومیدانی فعالیت داشتم و در ابتدا کبدی را به صورت تفریحی بازی می‌کردم. شور و هیجانی که در این رشته وجود داشت باعث شد که به کبدی علاقمند شوم و فعالیت‌هایم را به صورت حرفه‌ای در این رشته آغاز کنم. در واقع از طریق تست استعدادیابی مدرسه وارد این ورزش شدم و از سن ١٨سالگی به طور جدی کبدی را دنبال کردم.

وی در خصوص عناوین و افتخاراتی که تاکنون کسب کرده است، عنوان کرد: کسب مقام اول مسابقات کبدی جوانان قهرمان کشوری همراه با تیم اصفهان با هدایت تانیا تخشا، مقام سوم مسابقات کبدی ساحلی، مقام سوم مسابقات لیگ برتر کبدی سال ٩٦ و کسب مقام سوم مسابقات لیگ برتر کبدی سال ٩٧ از مهمترین افتخاراتم در این رشته ورزشی به شمار می‌رود.

شاه پرست به معرفی مربیانش پرداخت و بیان کرد: سعیده جعفری به عنوان مربی کبدی و سحر حبیب زاده مربی بدنساز من هستند که از آنها به خاطر زحمات بسیاری که برایم کشیده‌اند، بی نهایت سپاسگزارم.

* مصدومیت و۷ ماه دوری از میادین

وی در ادامه به حضورش در اردوهای تیم ملی کبدی اشاره کرد و گفت: سال ۹۵ به اردوی تیم ملی جوانان و سال ۹۶-٩٧ نیز به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم. متأسفانه سال ٩٧ قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا و در حین انجام تمریناتم از ناحیه زانو آسیب دیدم که همین مسئله باعث شد که ۶ ماه از میادین دور باشم و نتوانم در تیم ملی حضور پیدا کنم.

این بانوی فعال در عرصه ورزشی اضافه کرد: پس از عمل جراحی موفقی که توسط جناب دکتر کاوه باشتی رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس صورت گرفت به بهبودی کامل رسیدم و در حال حاضر از وضعیت و شرایط جسمانی خوبی برخوردار هستم.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ٧ماه از زمان مصدومیتم بالاخره دکتر جراحم اجازه داد که در مسابقات رسمی شرکت کنم. در حال حاضر در مسابقات لیگ دسته یک کشور حضور دارم و در این رقابتها برای تیم اصفهان بازی می‌کنم. البته هدفم از حضور در این مسابقات، کسب آمادگی برای شرکت در اردوهای تیم ملی است.

شاه پرست احساس خود را از بازگشتش به میادین چنین بیان کرد: بسیار خوشحالم که پس از ۷ ماه توانستم باقدرت به میادین مسابقات برگردم. من معتقد هستم که خواستن توانستن است و قطعاً با تلاش و تمرین به هر چیزی که بخواهم می‌رسم. البته خانواده ام نیز نقش مهمی در موفقیت‌هایم داشته‌اند. آنها بهترین حامی و مشوق من در مسیر دستیابی به اهدافم هستند. امیدوارم بتوانم با موفقیت‌هایم زحمات بی دریغ آنها را جبران کنم.

* تحصیل غیر حضوری به دلیل علاقه به ورزش کبدی!

وی درباره فعالیت‌های روزانه‌اش گفت: زندگی من ورزشی است و هر روز ۶ ساعت ورزش می‌کنم و تمرینات بدنسازی، هوازی و کبدی را به صورت مستمر انجام می‌دهم. به خاطر شرایط تمریناتم و علاقه زیادی که به کبدی دارم، مجبور شدم تحصیلاتم را به صورت غیر حضوری ادامه بدهم. هرچند شرایط خیلی سختی است اما مطمئن هستم که با برنامه ریزی خوب و منسجم می‌توانم خودم را با این شرایط وفق دهم.

* هیچ چیز به دست نمی‌آید مگر در سایه تلاش

شاه پرست رمز موفقیت در ورزش کبدی را جسارت دانست و افزود: برای رسیدن به موفقیت در رشته کبدی باید تلاش کرد. هیچ چیز راحت و بدون تلاش به دست نمی‌آید. تیم ملی کبدی بانوان سال گذشته در بازی‌های آسیایی جاکارتا، نتیجه مطلوبی گرفت و این باعث شد که انگیزه‌ی خوبی در من برای رسیدن به هدفم ایجاد شود. هدف من رسیدن به مدال طلای جهانی و آسیایی است و تا قهرمان نشوم دست از تلاش نمی کشم. امیدوارم با تلاش و کوشش به این هدف بزرگ دست یابم.

* تمام دغدغه ورزشکاران مشکلات مالی است

بازیکن کبدی کار استان فارس در رابطه با مشکلات موجود در این رشته ورزشی اظهار کرد: تمام دغدغه ما ورزشکاران مشکلات مالی است. بانوان کبدی کار استان فارس اغلب جوان هستند و اکثر آنها از استعداد بسیار بالایی بهره می‌برند. امیدوارم مسئولین استان، ورزشکاران مستعد را بیش از پیش مورد حمایت مالی خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: جا دارد از زحمات بی دریغ عباس رضایی رئیس هیئت کبدی استان فارس، دکتر احمدرضا نعمت الهی و دکتر محمدعلی فتحی فیزیوتراپ تیم فولاد خوزستان تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: فرزانه قنبر دزفولی *تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۱:۰۵

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.