خداحافظی کاپیتان نزدیک است؟ | شیدا فلاحی: هندبال ایران نیاز به همدلی دارد نه سنگ اندازی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

خداحافظی کاپیتان نزدیک است؟ | شیدا فلاحی: هندبال ایران نیاز به همدلی دارد نه سنگ اندازی

  • کد خبر : 20614
  • 16 اردیبهشت 1398 - 21:25
خداحافظی کاپیتان نزدیک است؟ | شیدا فلاحی: هندبال ایران نیاز به همدلی دارد نه سنگ اندازی

شیدا فلاحی کاپیتان تیم ملی هندبال زنان ایران می گوید هندبال ایران از بی ثباتی در مدیریت فدراسیون متضرر می شود. او از اهالی هندبال خواسته به دنبال سازندگی و همدلی باشند. وی همچنین در خصوص آینده خود پس از ۱۹ سال بازی در تیم ملی صحبت کرده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران –  قدرت پرش بسیار بالایی دارد. به راحتی توپ ربایی می کند و با دریبل های خود می تواند دفاع حریف را به هم ریخته و مدافع مقابل را به کمک سرعت ویرانگر خود محو کند. قدرت فوق العاده نهفته شده در بالاتنه اش، مهمترین دلیل سهمگین بودن شوت های اوست و همه اینها زائیده عشق و علاقه فراوانش به رشته ورزشی هندبال است.

شیدا فلاحی متولد سال ۱۳۶۵ کاپیتان تیم ملی هندبال زنان ایران است و در دو پست گوش و بغل چپ بازی می کند که پست تخصصی او در تیم ملی گوش چپ است.. فلاحی از سال ۷۹ وارد رشته ورزشی هندبال شده است و در طول این سالها سابقه عضویت در تیم های هیئت فارس، سپاهان اصفهان، زیتون کرمان، ثامن الحجج سبزوار، ذوب آهن اصفهان و شهید چمران لارستان را در کارنامه ورزشی خود دارد. او در گفتگو با طرفداری در مورد وضعیت هندبال ایران صحبت کرده است.

* چه عناوین و افتخاراتی را در طول این سالها کسب  کرده اید؟

از سال ۹۱ تا ۹۴ با تیم ثامن الحجج سبزوار قهرمان مسابقات لیگ برتر کشور شدم. سال ۹۵، مقام سوم رقابتهای لیگ را با تیم ذوب آهن کسب کردم و سال ۹۶ همراه با تیم شهید چمران لارستان در مسابقات لیگ حضور داشتم و در آن سال هم موفق شدیم در جایگاه سوم این رقابتها قرار بگیریم. سال ۹۷ نیز با تیم شهید چمران موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر کشور شدم. همچنین سال گذشته با تیم شهید چمران به عنوان نماینده ایران در رقابتهای قهرمانی غرب آسیا شرکت کردم که در این مسابقات هم توانستیم عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم و افتخار کاپیتانی تیم ملی را هم دارم.

* از چه سالی وارد عرصه تیم ملی شدید؟

تقریبا ۶ ماه پس از آغاز فعالیت هایم در رشته هندبال، با وجودی که نونهال بودم و فقط ۱۴ سال سن داشتم به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و از همان سال تا کنون افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارم. در واقع از سال ۷۹ وارد تیم ملی شدم و در حال حاضر نزدیک به ۱۹ سال است که ملی پوش هستم. ناگفته نماند در آن زمان تیم ملی رده های سنی نداشت و ما فقط در قالب تیم ملی بزرگسالان در مسابقات شرکت می کردیم.

* لیگ برتر را چگونه ارزیابی می کنید؟

لیگ برتر هر سال جذابیت های خاص خودش را دارد. امیدوارم حامیان مالی و اسپانسرها به این رشته روی بیاورند و از آن حمایت کنند، چراکه در صورت وجود چند اسپانسر قدرتمند، سطح مسابقات لیگ و رقابت ها بالاتر می رود. بررسی نقاط قوت و ضعف هندبال یک بحث خیلی جامع و تخصصی است اما از دیدگاه من بزرگترین ضعف ورزش ایران، عدم وجود اسپانسر و حامی مالی است. متأسفانه ورزش ایران از نبود اسپانسر رنج می برد.

* پس از ۱۹ سال حضور در تیم ملی، آینده شما به عنوان یک مربی رقم خواهد خورد؟ 

برنامه من برای سال جدید بستگی به اتفاقات و شرایط پیش رو دارد و هنوز تصمیم خاصی در این رابطه نگرفته ام و شاید دیگر به عنوان بازیکن کار را ادامه ندهم. اگر قرار بر این شد که در مسابقات لیگ برتر ۹۸ بازی کنم و تیم هندبال شهید چمران لارستان هم در این رقابتها حضور داشته باشد، قطعا برای این تیم بازی خواهم کرد.

واقعیت این است که علاقمند به مربیگری در هندبال پایه هستم. هرچند که در این رشته حمایت لازم از رده های سنی پایه نمی شود. هدف من همیشه کسب بهترین عناوین و افتخارات در این رشته بوده و امیدوارم بعد از پایان دوران بازی ام به این مهم در جایگاه مربی هم دست پیدا کنم. همیشه معتقد هستم که یا اولین باش یا بهترین.

* فدراسیون هندبال یکی از بی ثبات ترین فدراسیون ها در سالهای اخیر بوده و در طول این سالها بارها شاهد تغییر در ریاست فدراسیون بوده ایم. همچنین مدت هاست که این فدراسیون بدون نائب رئیس به فعالیت های خود ادامه می دهد و حتی امسال هم تیم جوانان به خاطر مشکلات مالی به لبنان اعزام نشد. نظر شما در خصوص وضعیت فدراسیون هندبال چیست؟

متأسفانه فدراسیون هندبال در طول این سالها از ثبات لازم برخوردار نبوده است و تغییر ریاست یکی از دلایل عدم پیشرفت وعقب افتادن هندبال در طی سالهای گذشته است. چراکه برنامه ریزی منسجم نیاز به ثبات دارد. امیدوارم که با حضور علیرضا پاکدل به عنوان ریاست فدراسیون و با کمک اهالی هندبال، چهار سال خوب را پیش رو داشته باشیم و بتوانیم شاهد رشد و توسعه این رشته ورزشی در سطح کشور باشیم.

من به عنوان بخش کوچکی از جامعه بزرگ هندبال از همه مسئولان و پیشکسوتان خواهشمندم که اگر واقعا علاقمند به پیشرفت هندبال هستند، از این رشته حمایت کنند. ما باید دست به دست هم بدهیم و از هندبال دفاع کنیم. هندبال نیاز به همدلی دارد. انتقاد خوب است اما باید سازنده باشد. نقد نباید برخاسته از حسد و غرض ورزی باشد. ای کاش به جای سنگ اندازی بر مسیر توسعه هندبال، از این رشته جذاب حمایت کنیم و در راه پیشبرد آن بکوشیم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: فرزانه قنبر دزفولی *تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: طرفداری*انتشار ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۲۱:۲۱

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.