نگاهی به حضور تیم ملی فوتسال بانوان در روسیه ؛ فقط در آسیا مقتدریم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10

نگاهی به حضور تیم ملی فوتسال بانوان در روسیه ؛ فقط در آسیا مقتدریم

  • کد خبر : 20784
  • 20 اردیبهشت 1398 - 17:11
نگاهی به حضور تیم ملی فوتسال بانوان در روسیه ؛ فقط در آسیا مقتدریم

حاصل حضور تیم ملی فوتسال بانوان در تورنمنت چهار جانبه روسیه، ۳ بازی و ۳ شکست برابر حریفان اروپایی بود. ایران در این ۳ مسابقه تنها یک گل به ثمر رساند و تنها نقطه روشن این حضور عملکرد دفاعی قابل قبول در بازی با اسپانیا بود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – پرونده حضور تیم ملی فوتسال بانوان در مسابقات چهار جانبه مسکو در حالی بسته شد که ایران در این مسابقات در بازی با رقبای اروپایی و درجه یک جهان بازنده بود و بدون امتیاز در انتهای جدول قرار گرفت.

شکست برابر روسیه، اسپانیا و پرتغال نتیجه‌ای قابل پیش بینی بود البته کسب امتیاز برابر روسیه‌ای که ایران بارها برابر آن قرار گرفته بود انتظار بالایی نبود. با این وجود ایران با دریافت ۱۲ گل و به ثمر رساندن تنها یک گل به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در حقیقت گل مهسا کمالی تنها گل ایران در این تورنمنت در بازی اول برابر پرتغال به دست آمد و ناتوانی در گلزنی و البته خلق موقعیت گل در برابر بازیکنان آماده سه تیم اروپایی نشان داد تیم ملی فوتسال ایران در بخش زنان در آسیا مقتدر است اما در سطح جهانی با رقبا فاصله‌ای عمیق دارد.

دروازه بان بی نام و نشانی که پدیده شد

یکی از اتفاقات جالب برای تیم ملی فوتسال بانوان در این مسابقات، انتخاب زهرا لطف آبادی دروازه بان تازه وارد به تیم ملی به عنوان بهترین دروازه بان مسابقات در حضور سنگربانان روس، پرتغالی و اسپانیایی بود. زهرا لطف آبادی که دروازه بان دوم تیم ملی بود پس از نمایش ناامید کننده طاهره مهدی پور در مسابقه اول برابر پرتغال جانشین او شد و برابر روسیه و اسپانیا سیوهای تماشایی و پرتعدادی داشت.

او که اهل نکا و بازیکن تیم مس رفسنجان است زمانی فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کرد که فرزانه توسلی و ۲ ملی پوش دیگر از تیم ملی کنار گذاشته شدند تا طاهره مهدی پور، نفر دوم دروازه تیم ملی فیکس شود و زهرا لطف آبادی نیز که پشت خط مانده بود در لیست ملی پوشان اعزامی به مسکو قرار گیرد.

سرنوشت زهرا لطف آبادی اما بیش از یک حضور ساده در ترکیب تیم ملی بود. او از فرصتی که در اختیارش قرار داده شده بود به بهترین نحو استفاده کرد و درخشید و اکنون در صورت دعوت مجدد از فرزانه توسلی، بهترین دروزاه بان آسیا کنار گذاشتن لطف آبادی نه تنها سخت که غیر ممکن خواهد بود و این وضعیت، شرایط را به ضرر طاهره مهدی پور سنگربان تیم حفاری خوزستان و سایر دروازه بانان مدعی پیش می‌برد.

فعلا مقتدر، البته فقط در آسیا

عملکرد ایران در ۳ بازی برابر اروپایی‌ها نشان داد ایران برای عرض اندام در سطح جهانی کار دشواری دارد. گرچه هنوز مسابقات جهانی فوتسال زنان راه اندازی نشده و فیفا آن را به عنوان یک چشم انداز در دستور کار دارد اما اگر فرض کنیم همین امسال، جام جهانی راه اندازی شود ایران در آن مدعی سکو نخواهد بود.

مقایسه فیزیک بازیکنان ایران با تیم‌های قدرتمند اروپا نشانگر تفاوت‌های ساختاری است که در ایران از استعدادیابی آغاز می‌شود و به بدنسازی و تمرینات سرعتی و قدرتی ختم می‌شود. با این وجود، خبر بد این است که تیم‌های شرق آسیا و در راس آنها ژاپن برای درآوردن قهرمانی آسیا از چنگال ایران نقشه دارند و خبر خوب این است که فوتسال زنان ایران به سمت معرفی چهره‌های جدید می‌رود و لیگ، هر سال پویا تر از گذشته است.

دوران اتکا به نام‌ها و تک ستاره‌ها به پایان رسیده است. زهرا لطف آبادی مشتی نمونه خروار است و از دل لیگ، بازیکنان جوان و تازه وارد آینده فوتسال ایران را می‌سازند گرچه خواب عمیق و تعطیلی تیم‌های ملی پایه آینده را با ابهامات زیادی مواجه می‌کند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: طرفداری *انتشار ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۷:۱۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.