13

تاریخ سازی دختران کماندار | ایران در جمع ۴ تیم برتر کاپ جهانی شانگهای

  • کد خبر : 20800
  • 20 اردیبهشت 1398 - 17:42
تاریخ سازی دختران کماندار | ایران در جمع ۴ تیم برتر کاپ جهانی شانگهای

دختران کماندار ایران با حضور در جمع ۴ تیم برتر کاپ جهانی شانگهای تاریخ ساز شدند. سابقه نداشت که تیم تیراندازی با کمان ایران بتواند در کاپ جهانی تا چنین مرحله ای بالا رود اما کمانداران ریکرو ایران اکنون فرصت سوم شدن را در اختیار دارند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – موفقیت تیم تیراندازی با کمان زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای چین کام ورزش ایران را شیرین کرد. تاریخ سازی دختران ریکرو زمانی اتفاق افتاد که آنها توانستند از یک هشتم نهایی عبور کنند اما این پایان کار نبود و ۲ بازی رویایی دیگر در انتظار آنها بود. یکی توام با برد و دیگری همراه با شکست.

گرچه تیراندازی با کمان رشته پرمخاطبی نیست اما سهم مهمی از موفقیت‌های ورزشی ایران در عرصه بین الملل را به خود اختصاص داده است. کمانداران ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک مدعی کسب مدال هستند و اکنون با ورود نسل جدید کمانداران به تیم‌های ملی نظیر سوگند رحمانی و نیلوفر علیپور، تیراندازی با کمان زنان ایران دیگر تنها زهرا نعمتی نیست.

در کاپ جهانی ایران در یک هشتم نهایی با غلبه بر حریف خود به یک چهارم نهایی رسید و این برای نخستین بار بود که ایران می‌توانست در کاپ جهانی در جمع ۸ تیم برتر قرار گیرد. این، نقطه نهایی تیم ملی نبود و ایران در این مرحله با عبور از دانمارک به جمع ۴ تیم برتر رسید.

تقابل با کره جنوبی، حریف سنتی و قدرتمند ایران در تیراندازی با کمان آسیا این بار در نیمه نهایی کاپ جهانی رخ داد و در یک مسابقه نزدیک و فشرده برتری با کره‌ای ها بود اما ایران در این مسابقه چهره تیم بازنده را نداشت. اکنون نبرد با چین تایپه مشخص می‌کند دختران ریکرو ایران مسابقات شانگهای را با رتبه سوم تمام می‌کنند یا چهارم اما در هر صورت، آنها تیم شگفتی ساز تورنمنت هستند.

زهرا نعمتی، همچنان امید اول ایران برای موفقیت در المپیک پیش رو است و این موفقیت، خاطره اتفاق جاکارتا را از اذهان خواهد زدود. نیلوفر علیپور، شیوا شجاع‌مهر و زهرا نعمتی اعضای تیم ملی در این مسابقات هستند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: طرفداری *انتشار ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۷:۳۸

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.