15

تیم ملی تکواندو در راه انگلیس | فستیوال ستاره ها در منچستر

  • کد خبر : 20808
  • 20 اردیبهشت 1398 - 18:36
تیم ملی تکواندو در راه انگلیس | فستیوال ستاره ها در منچستر

تیم ملی تکواندوی بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر امشب عازم انگلیس می‌شود. ۶ تکواندوکار و ۳ مربی ایران را در این سفر همراهی می‌کنند. خبری از نام کیمیا علیزاده در این مسابقات نیست اما اکرم خدابنده کاپیتان باتجربه تیم ملی می‌تواند یکی از گزینه‌های کسب موفقیت در این رقابت‌ها باشد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی این هفته در منچستر آغاز می‌شود که تیم تکواندوی بانوان ایران پس از ماه‌ها تلاش و اردو و تمرین امشب برای حضور در این رقابت‌ها تهران را به مقصد منچستر ترک می‌کند.

مهلا مومن زاده، اکرم خدابنده، پریسا جوادی، کیمیا همتی، یلدا ولی نژاد و ناهید کیانی هوگوپوشان ایران در منچستر خواهند بود و هدایت تیم ملی بر عهده مهرو کمرانی است و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان ایران در این رویداد هستند.

مهرو کمرانی که از المپیک ریو هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت در چهارمین سال حضور در راس تیم ملی قرار دارد. او همراه با مدال کیمیا علیزاده در ریو برای خود نامی دست و پا کرد و امیدوار است بتواند از اعتبار تکواندوی ایران در منچستر دفاع کند گرچه ایران در بین ۶ بازیکن خود تکواندوکاری که بتواند با قدرت روی مدال او حساب کند، در اختیار ندارد.

با یاد ۲ مدال کیمیا

ایران در ادوار مسابقات قهرمانی جهان ۲ مدال کسب کرده که هر دو مدال نیز توسط کیمیا علیزاده به دست آمده است. بار اول در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ علیزاده برنز گرفت و ۲ سال در ۲۰۱۷ صاحب مدال نقره جهان شد اما اکنون در ۲۰۱۹ او از خانه، پیگیر نتایج خواهد بود.

کیمیا علیزاده همچنان دوران نقاهت پس از آسیب دیدگی را سپری می‌کند و سایر نفرات حاضر نیز فیلترهای انتخابی متعددی را در رقابت با سایر نفرات شایسته پشت سر گذاشته‌اند. در این میان، تیم ملی ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها را در اختیار دارد.

مهلا مومن زاده، کیمیا همتی و یلدا ولی نژاد که در المپیک جوانان آرژانتین برای ایران مسابقه دادند و همتی و ولی نژاد مدال نیز گرفتندئ، بخشی از ترکیب ایران را تشکیل می‌دهند. اکرم خدابنده باتجربه‌ترین عضو تیم ملی است که پس از مدت‌ها دوری از میادین در اوج آمادگی، انگیزه زیادی برای نمایشی خیره کننده دارد.

پس از دوری موقت او از میادین، کسی فکر آن را نمی‌کرد که خدابنده به تکواندو برگردد و به حدی آماده باشد که رقبا را برای حضور در مسابقات جهانی کنار بزند اما این از خصوصیات کاپیتان بلند قامت تیم ملی است تسلیم ناپذیر است و جنگنده. ناهید کیانی دیگر مهره مهم تیم ملی در منچستر خواهد بود که پس از کسب مدال برنز در جاکارتا اکنون در مسابقات جهانی انگیزه‌های خاص خود را دارد.

فستیوال ستاره‌ها

شیاپ چانگ منچستر شاهد حضور ستاره‌های تکواندوی جهان خواهد بود. گرچه ما نتایج دخترانمان را دنبال می‌کنیم اما تکواندوی جهان چشم به ستاره‌های دیگری دارد که درخشش آنها محتمل است گرچه همیشه پدیده‌ها، تورنمنت‌ها را جذاب می‌کنند و جذاب‌تر اینکه ایران سهمی در میان پدیده‌ها داشته باشد.

سیم جا یونگ کره‌ای و تان چینی در وزن ۴۶ کیلو، وو جینگ یو چینی و پانیپاک تایلندی در وزن ۴۹ کیلوگرم، مین آه کره‌ای در وزن ۵۳ کیلوگرم، جید جونز انگلیسی و نیکیتا گلاسنوویچ کروات در وزن ۵۷ کیلوگرم، ارم یامان ترک و ریت باگبی ساحل عاجی در وزن ۶۲ کیلوگرم، نور تاتار ترک و لورن ویلیامز انگلیسی در وزن ۶۷ کیلوگرم، میلیشیا ماندیچ صرب و دا بین لی کره‌ای در منهای ۷۳ کیلو و بیانکا واکدن انگلیسی، ژنگ چینی و الکساندرا کوالژوک لهستانی بخش اصلی فستیوال ستاره‌ها را تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.