لیگ جهانی کاراته سری آ | طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی طلایی شدند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17

لیگ جهانی کاراته سری آ | طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی طلایی شدند

  • کد خبر : 21273
  • 29 اردیبهشت 1398 - 19:32
لیگ جهانی کاراته سری آ | طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی طلایی شدند

کاراته ایران با کسب ۲ مدال طلای کاراته ایران در لیگ جهانی کاراته سری آ در استانبول شیرین کام شد. طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی در فاصله چند دقیقه، ۲ مدال طلا در مسابقات لیگ جهانی کاراته سری آ به دست آوردند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – روز پایانی مسابقات کاراته سری آ ترکیه به عنوان بخشی از مرحله دوم لیگ جهانی امروز در استانبول ترکیه در حال برگزاری است و تلاش کاراته کاهای ایران با ۲ مدال طلا به اوج جذابیت رسید به طوری که طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی طلایی شدند .

در این مسابقات، طراوت خاکسار نماینده ایران در وزن ۵۵- کیلوگرم با پیروزی با ارزش ۵ بر ۲ برابر ون یون از چین تایپه و دارنده ۳ طلای آسیا و ۲ برنز جهان، قهرمان شد. این قهرمانی پایان زیبا برای دختر بی حاشیه کاراته ایران بود.

خاکسار در دور اول پس از تساوی صفر صفر برابر سیمونا زابورسکا از مقدونیه در هانتی برنده اعلام شد و در دور دوم ۴ بر یک برابر گلمیرا اوسانوآ از قزاقستان پیروز شد. وی در دور سوم لورن فورباتو از فرانسه را ۴ بر صفر برد و در دور چهارم شیوری ناکامورا از ژاپن را ۵ بر صفر حذف کرد.

خاکسار در بازی پنجم با برتری ۲ بر صفر برابر الساندرا حسنی از کرواسی به نیمه نهایی رسید و سپس در این مرحله جانا بیتس از آلمان، دارنده مدال نقره جهان را ۹ بر ۴ شکست داد تا در فینال نیز با پیروزی بر نماینده چین تایپه قهرمان شود. این اولین طلای کاراته زنان ایران در سری آ محسوب می‌شود.

بلافاصله پس از خاکسار، حمیده عباسعلی در فینال وزن ۶۸+ کیلوگرم روی تاتامی رفت و یک بر صفر مقابل آیاکا سایتو از ژاپن پیروز شد و مدال طلا را بر گردن آویخت. هم او و هم طراوت خاکسار در لیگ جهانی کاراته وان در مراکش برنز گرفته بودند و حالا هر دو نفر طلایی شدند.

عباسعلی نیز در مسیر کسب طلا، ابتدا در دور اول ۸ بر صفر کبری گزوم از ترکیه را شکست داد، در دور دوم ۱۱ بر ۷ بر رومانا برودرلین از سوییس غلبه کرد، در سومین گام ۶ بر صفر نورا هالکوئیست از سوئد را از پیش رو برداشت و در چهارمین نبرد، انا زیوکویج از کرواسی را ۴ بر صفر برد.

عباسعلی با پیروزی ۶ بر صفر برابر حبیبه حلمی از مصر به نیمه نهایی رفت و در این مرحله نیز چاهنز جامی از تونس را ۵ بر صفر شکست داد تا در نهایت با برد برابر حریف ژاپنی در حالی که فقط در یک مسابقه به حریفان امتیاز داده بود قهرمان این وزن شود.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*تنظیم کننده: تحریریه *منبع: طرفداری *انتشار ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۷:۳۱

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.