ناهید بیارجمندی در میان ۱۵ چهره تاثیرگذار راگبی زنان جهان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

ناهید بیارجمندی در میان ۱۵ چهره تاثیرگذار راگبی زنان جهان

  • کد خبر : 21448
  • 01 خرداد 1398 - 12:51
ناهید بیارجمندی در میان ۱۵ چهره تاثیرگذار راگبی زنان جهان

فدراسیون جهانی راگبی در پروژه‌ای برای توسعه راگبی زنان در اقصی نقاط جهان ۱۵ چهره تاثیرگذار خود در این حوزه را انتخاب کرده که یکی از این نفرات، ناهید بی ارجمندی مربی راگبی و رییس کمیته توسعه انجمن راگبی ایران است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – گرچه راگبی یکی از رشته‌های المپیکی و محبوب در سطح جهان است اما در ایران، راگبی تا حضور در بین رشته‌های مهم و تاثیرگذار ورزش کشور راهی طولانی در پیش دارد. با این وجود اهالی راگبی توانسته‌اند در سال های اخیر به وضعیت این رشته در کشور سر و سامان بخشند.

در تازه‌ترین اتفاق برای راگبی ایران، ناهید بیارجمندی مربی راگبی و رییس کمیته توسعه انجمن راگبی ایران به عنوان یکی از ۱۵ زن تاثیرگذار برنامه توسعه راگبی زنان جهان معرفی شده است. او در ایران تلاش‌هایی مثال زدنی برای شناخته شدن راگبی نزد دختران ایرانی انجام داده است.

ناهید بیارجمندی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در این باره اظهار کرد: فدراسیون جهانی راگبی برای توسعه راگبی زنان جهان پروژه‌ای در دستور کار دارد که برای معرفی این پروژه از قاره های مختلف ۱۵ مربی، مدیر یا بازیکن تاثیرگذار را انتخاب کرده است و باعث افتخار من و ایران است که در این جمع ۱۵ نفره حضور دارم. قاره آسیا به غیر از من از هند، چین و مالزی در این جمع، نماینده دارد و هدف نهایی این است که راگبی زنان در جهان بیش از گذشته رشد کند.

وی افزود: وضعیت راگبی زنان در ایران به تدریج در حال تغییر است. از ۳۱ استان کشور، ۲۰ استان فعال هستند. استان‌های ما کمبود امکانات و تجهیزات دارند اما تلاش بر این بوده این رشته پرطرفدار در سطح جهان، به ایرانیان هم شناسانده شود. راگبی سومین رشته پربیننده دنیا است و امیدوارم کمیته ملی المپیک نگاه ویژه ای به این رشته نسبت به رشته‌هایی که در المپیک حضور ندارند، داشته باشد.

رییس کمیته توسعه انجمن راگبی ایران گفت: ۲۷ تیر لیگ راگبی بزرگسالان بانوان با ۱۸ تیم برگزار می‌شود و حضور ۱۸ تیم در لیگ راگبی زنان یک رکورد است. ما تعداد تیم‌های بیشتری داریم که به دلیل مشکل مالی نمی‌توانند وارد لیگ شوند. این نشان می‌دهد راگبی زنان دیگر یک رشته منزوی و کم مخاطب نیست. راگبی زنان مسابقات لیگ زیر ۱۳ سال و زیر ۱۸ سال دارد و ما برای اینکه عضو اتحادیه جهانی شویم پس از سال‌ها فعالیت در راگبی ۷ نفره، راگبی ۱۵ نفره را راه اندازی کردیم.

این مربی الهام بخش رشته راگبی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸ نیز در جشن ۵۰ سالگی راگبی آسیا، جایزه برترین جایزه توسعه به ایران رسید. در سال های اخیر پخش زنده مسابقات آقایان و کمک رسانه ها به ما کمک کرده اما چیزی که نیاز داریم این است که از سوی کمیته ملی المپیک حمایت بیشتری شویم. ما می خواهیم به سمت فدراسیون شدن پیش برویم و ما می توانیم در هر دو بخش مردان و زنان به المپیک برویم.

بیارجمندی همچنین گفت: در سال های گذشته تیم راگبی مردان ما تا یک قدمی المپیک هم رفتند اما به دلیل مسابقات تدارکاتی کم و بودجه محدود نتوانستند کار را تمام کنند. راگبی بانوان ایران نیز فاصله زیادی تا موفقیت ندارد اما تا زمانی که حمایت قلبی و مالی از راگبی ایران نشود کار برای رشد دشوار است. هر اندازه که تلاش کنیم اما نتوانیم یک تیم را اعزام کنیم جای تاسف دارد. ما تلاش می کنیم اما توسعه، یک برنامه جمعی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.