ثریا آقایی در تیم منتخب بدمینتون آسیا برای حضور در کمپ جهانی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

ثریا آقایی در تیم منتخب بدمینتون آسیا برای حضور در کمپ جهانی

  • کد خبر : 21463
  • 01 خرداد 1398 - 14:56
ثریا آقایی در تیم منتخب بدمینتون آسیا برای حضور در کمپ جهانی

ثریا آقایی بانوی اول بدمینتون ایران که در تدارک حضور در المپیک توکیو است با حضور در تیم منتخب آسیا به کمپ پیشرفته تمرینی فدراسیون جهانی بدمینتون دعوت شده است. به غیر از آقایی تنها ۲ بدمینتون باز مرد و ۲ بدمینتون باز زن دیگر جواز حضور در این تیم را به دست آورده‌اند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – از سوی فدراسیون جهانی بدمینتون، ثریا آقایی به عنوان یکی از ۵ بدمینتون باز منتخب آسیا به کمپ تمرینی پیشرفته فدراسیون جهانی بدمینتون دعوت شد. ثریا آقایی یکی از سه نماینده بدمینتون آسیا در بخش زنان در این کمپ خواهد بود.

علاوه بر ثریا آقایی ۲ بدمینتون باز مرد نیز در این تیم منتخب حضور خواهند داشت. مزیت این اقدام فدراسیون جهانی برای ثریا آقایی این است که او اکنون مجوز حضور در ۳ مرحله کمپ جهانی و ۲ تورنمنت در روسیه و بلغارستان را به دست آورده است.

نفر اول رنکینگ بدمینتون زنان ایران امید اصلی حضور بدمینتون زنان ایران در مسابقات المپیک توکیو است البته ثمین عابد خجسته بدمینتون باز جوان ایرانی نیز دیگر مدعی حضور در المپیک محسوب می‌شود اما وضعیت آقایی مناسب‌تر است.

این در حالی است که ثریا آقایی در ۲ دوره اخیر بازی‌های آسیایی شرکت داشته اما در هر دو دوره با شکست برابر ساینا نهوال هندی از حضور در مراحل بالاتر مسابقات باز مانده است. آقایی چندی پیش در اولین مرحله رنکینگ بدمینتون بزرگسالان کشور در شاهرود با پیروزی بر ثمین عابد خجسته در فینال، قهرمان این مرحله شد.

ثریا آقایی پیش از این اعلام کرده بود هدیه گرفتن یک راکت بدمینتون در نوجوانی باعث شده او به این رشته علاقمند شود و اکنون با ۲ حضور در بازی‌های آسیایی، در یک قدمی حضور در المپیک قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.