ملوان بندرانزلی؛ ققنوسی که دوباره از زیر خاکستر برخاست | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
12

ملوان بندرانزلی؛ ققنوسی که دوباره از زیر خاکستر برخاست

  • کد خبر : 21638
  • 04 خرداد 1398 - 18:38
ملوان بندرانزلی؛ ققنوسی که دوباره از زیر خاکستر برخاست

تیم زنان ملوان بندرانزلی، یکی از خبرسازترین و مشهورترین تیم‌های فوتبال زنان در ایران است. اولین‌بار که تمام فوتبالی‌ها نام این تیم را شنیدند، برمی‌گردد به ماجرای عجیب و غریب انحلال این تیم توسط مدیرعامل وقت و واکنش‌هایی که مردم نسبت به این اتفاق داشتند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران- انزلی از شهرهای متفاوت فوتبال ایران است. فوتبال در کمتر شهری مثل انزلی در رگ‌های شهر جاری است. به هر جای شهر نگاه بیندازید اثری از فوتبال پیدا خواهد شد و ملوان نماد اول این شهر است.

در ورزشگاه‌ تختی انزلی یا سن‌سیروس، ملوان همواره یک سد بود که عبور از آن به سادگی میسر نمی‌شد. به پشتوانه هواداران پرشور، جو خاص استادیوم و البته زمین چمن باتلاقی شکل ورزشگاه، ملوان در فوتبال ایران سال‌های سال در بالاترین سطح عرض اندام می‌کرد و در مسابقات جام حذفی هم یکی از تیم‌های پرافتخار تاریخ فوتبال ایران است، اما مدت‌هاست به خاطر مشکلات مدیریتی و شیوه ناصحیح اداره باشگاه، تیم مردان از سطح اول دور شده و در لیگ یک دست و پا می‌زند تا شاید روزی دوباره به لیگ برتر برگردد. اما شور فوتبالی شهر هنوز بیدار است. هنوز این شهر یک نماینده در سطح اول فوتبال ایران دارد و مردم شهر هنوز پشت تیم‌شان ایستاده‌اند.

تیم زنان ملوان بندرانزلی، یکی از خبرسازترین و مشهورترین تیم‌های فوتبال زنان در ایران است. اولین‌بار که تمام فوتبالی‌ها نام این تیم را شنیدند، برمی‌گردد به ماجرای عجیب و غریب انحلال این تیم توسط مدیرعامل وقت و واکنش‌هایی که مردم نسبت به این اتفاق داشتند. باشگاه در یک بیانیه تند تیم زنان را منحل کرد و جو بسیار سنگینی علیه هیات‌مدیره و مدیرعامل وقت شکل گرفت، اما سرانجام این تیم به پشتوانه هواداران پرشمار و پیگیری اعضایش دوباره مانند ققنوس از زیر خاکستر برخاست و به سطح اول فوتبال زنان رسید. ملوان، پرافتخارترین تیم فوتبال زنان ایران است، اما نکته‌ای که این تیم را خاص می‌کند، هوادارانش هستند.

می‌توان گفت ملوان در حال حاضر راهی را در فوتبال زنان می‌رود که استقلال و پرسپولیس در ابتدای مسیر فوتبالی‌شان در پیش گرفتند. ملوان حالا دیگر تیم یک شهر نیست. هر چند که در انزلی همواره حداقل ۳ هزار نفر دیدارهای این تیم را از نزدیک تماشا می‌کنند. ملوان انزلی روزهایی که در تهران بازی می‌کند هواداران زیادی را به ورزشگاه می‌کشاند و به هر شهری هم که برود هواداران با اتوبوس خودشان را به استادیوم‌های کوچکی که میزبان تیم‌شان هستند، می‌رسانند.

زنان مطرحی مثل مهناز افشار هم گهگداری برای دیدن بازی‌های ملوان در تهران به استادیوم می‌روند و همین مورد از عواملی است که باعث شده این تیم هواداران پرشماری خارج از انزلی داشته باشد و در هیچ شهری تنها نباشد. تیم زنان ملوان کانون هواداران فعالی دارد و سردمدار فرهنگی فوتبال زنان هستند. آنها در حال شکل دادن فرهنگ هواداری در فوتبال زنان ایران هستند و لیگ برتر زنان را از همیشه جذاب‌تر کرده‌اند.

حضور پرشمار زنان انزلی‌چی، زنان دیگر شهرها را هم تحریک به حضور در ورزشگاه می‌کند. برای کسانی که سال‌ها حسرت حضور در ورزشگاه برای تشویق تیم مورد علاقه‌شان را داشته‌اند، حالا یک آلترناتیو وجود دارد. زنان می‌توانند تجربه حضور در ورزشگاه‌ها را با تشویق تیم زنان مورد علاقه‌شان با همان شور و کیفیت فوتبال مردان تجربه کنند و شمایلی از «هوادار زن» در ایران را به مسئولان نشان بدهند تا شاید زودتر به هدفشان برسند. تیم زنان ملوان بندرانزلی، تیمی است که به خاطر هواداران پرشورش شایسته تمجید است؛ تیمی که می‌تواند اخبار فوتبال زنان را به صدر اخبار رسانه‌ها برساند و عامل هر چه بیشتر دیده شدن این بخش نادیده فوتبال ماست.

در این هفته لیگ برتر فوتبال زنان ایران یک اتفاق جالب دیگر هم رخ داد و در دربی اصفهان، بازیکنان تیم مردان سپاهان اصفهان در ورزشگاه باغ فردوس حضور داشتند. قدم‌های هر چند کوچک اما قابل تقدیری در حال برداشته شدن است و می‌توان امیدوار بود به‌زودی بسیاری از حسرت‌هایی که در حوزه زنان و فوتبال داریم، تبدیل به خاطره بشوند.

اطلاعات خبر * نویسنده: علی کربلایی* تنظیم کننده: شبنم روحی *منبع: اعتماد* انتشار 4 خرداد 1398 – ساعت 18:32

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.