22

مهرو کمرانی: منتظر بازگشت کیمیا علیزاده هستیم | خدابنده؟ این بهترین نمایش او بود

  • کد خبر : 21656
  • 05 خرداد 1398 - 9:00
مهرو کمرانی: منتظر بازگشت کیمیا علیزاده هستیم | خدابنده؟ این بهترین نمایش او بود

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو به فاصله چند ساعت پس از نشست خبری مربیان تیم‌های ملی در گفتگویی اختصاصی با آی دبلیو اسپورتس شرکت کرده است. گفتگویی که محور آن بازگشت کیمیا علیزاده و نگاهی بر عملکرد دختران تکواندوکار در منچستر است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – تیم ملی تکواندوی بانوان با تک مدال نقره مهلا مومن زاده به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر پایان داد. مهرو کمرانی در تازه‌ترین تجربه اش با تیم ملی حضور در مسابقات جهانی را با یک مدال غیر منتظره به انتها رساند.

اکنون سرمربی تیم ملی پس از بازگشت به ایران به در فاصله چند ساعت پس از نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در فدراسیون تکواندو برگزار شد در گفتگویی اختصاصی با آی دبلیو اسپورتس در مورد تیم ملی و البته کیمیا علیزاده و آخرین وضعیت او صحبت کرده است:

جای خالی کیمیا

در منچستر، به حضور کیمیا علیزاده نیاز داشتیم و عقیده دارم اگر او در منچستر حضور داشت می توانست مدال بگیرد. ما هنوز هم برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ به حضور او امید داریم و کیمیا تمام انرژی خود را روی یک بازگشت محکم و موفق متمرکز کرده است. همچنان به او ایمان دارم و او اگر بخواهد به دوران اوج باز گردد قطعاً می تواند.

گاهی می شنوم که می گویند او از تیم ملی کنار گذاشته شده در حالی که هرگز کنار گذاشتنی در کار نیست. او با موفقیت خود در ریو الهام بخش سایر دختران تکواندوکار بود و اگر ما بعدها ناهید کیانی و مهلا مومن زاده را معرفی کردیم، پایه گذار رشد آنها کیمیا علیزاده بود. او را مثل دختر خودم می دانم و از او حمایت می کنم و بازگشت کیمیا علیزاده کمک به تکواندو است.

زمانی که کیمیا مصدوم شد دکترها گفتند که اگر حتی بخواهد تکواندو را کنار بگذارد باید برای زندگی آینده و سال هایی که سن او افزایش پیدا می کند حتماً عمل جراحی اش را انجام دهد تا دچار انحراف زانو نشود. گاهی یک بخش از جمله منتقل می شود و همه را به اشتباه می اندازد. آنچه واضح است این است که ما به او نیاز داریم و کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

کیمیا سرمایه ماست و در حال حاضر نیز مشغول تمرین است. حتی وقتی ما در منچستر بودیم کیمیا با هم تیمی هایش مشغول تمرین بود و در حال بازسازی جسمانی خود است. او مهره سوخته نیست زیرا مهره سوخته کسی است که دیگر کارایی ندارد. کیمیا اما همان آسیب های گذشته را هم پشت سر گذاشته و کاملاً سلامت است و حالا وقت آن رسیده که دوباره در خدمت تیم ملی قرار گیرد.

شاید کار برای حضور او در المپیک ۲۰۲۰ توکیو سخت باشد اما هنوز یک سال فرصت داریم و او با حضور مداوم در تورنمنت ها می تواند هم امتیاز لازم را جمع آوری کند و هم برای مسابقات کسب سهمیه در ماه های آغازین سال آینده میلادی آماده شود.

حضور در تورنمنت ها سخت شده به این دلیل که بار مالی دارد و به دنبال اسپانسرهایی هستیم که او برای حضور در تورنمنت ها پشتیبانی شود. او می تواند به زودی بازگردد و در لیگ حضور داشته باشد. صادقانه بگویم که در مورد بازگشت کیمیا علیزاده ، همه چیز به خود او بستگی دارد.

اکرم خدابنده و آسیب از ناداوری

اکرم خدابنده انگیزه زیادی داشت که در منچستر بدرخشد و اگر از من بپرسید می گویم که او در مسابقه اش بهترین نمایش خود را ارائه کرد اما قضاوت داور ضعیف بود و ضربات اکرم نادیده گرفته می‌شد. در این شرایط، اکرم به هم ریخت و نتوانست تمرکز لازم را حفظ کند. اکرم خدابنده بسیار قدرتمند است و می تواند باز هم تلاش کند. او هنوز هم فرصت دارد و همه ما به او ایمان داریم که می تواند دست به کارهای بزرگی بزند.

در مورد پریسا جوادی، شکست سنگین او از جید جونز ارتباط مستقیم با شرایط روانی داشت. شکست پریسا به جونز بیش از فنی بودنش به نام حریف مرتبط بود. او حریفانی را شکست داد که همگی رنک بسیار خوبی در رده بندی جهانی داشتند. ما نمی‌توانیم عملکرد او را کوچک جلوه دهیم. من به او به چشم یک نماینده شایسته برای ایران در منچستر نگاه می کنم.

ناهید بدشانس و یلدای بی مشت

ناهید کیانی از نظر قرعه، بدشانس بود. اگر در سمت مقابل جدول بود همه آنها را شکست می داد اما قرعه یعنی شانس و این بداقبالی ناهید بود که به پانیپاک تایلندی برخورد کرد. آنها باید در مراحل بالاتر به هم می رسیدند و نمی‌توانیم از کیفیت پانیپاک به راحتی عبور کنیم.

در مورد یلدا ولی نژاد باید بگویم او آنی نبود که انتظار داشتیم. عملکرد یلدا متفاوت از خواسته ما بود و قرار گرفتن او در روز آخر مسابقات و سطح انتظارات از او کار را سخت کرد. یلدا ولی نژاد در المپیک جوانان مدال آورده بود و مهلا مومن زاده نه. در نتیجه وقتی مهلا مدال گرفت همه انتظار داشتند که یلدا ولی نژاد هم روی سکو برود در حالی که این انتظار نه منطقی بود و نه باید ایجاد می‌شد.

حریف بزریلی او قد بلند بود و یلدا ولی نژاد فقط پا می زد. او با یک مشت هم می توانست کار را در بیاورد. با این حال هم او و هم مهلا مومن زاده این فرصت را دارند که در مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا مدال بگیرند. این ۲ نفر به همراه کیمیا همتی آینده تکواندوی ما هستند و حضور در منچستر، بخش کوچکی از زندگی ورزشی آن هاست.

یلدا ولی نژاد به دلیل تجربه کم نتوانست بازی اش را مدیریت کند اما اطمینان دارم که در آینده با تغییر نگرش و سبک بازی اش می تواند موفقیت های بزرگی کسب کند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: اختصاصی *انتشار ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ – ساعت ۰۹:۰۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.