هدف تازه پروین فرهادی : پرورش استعدادهای دختران شیراز | بازی در فارس اولویت من است | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

هدف تازه پروین فرهادی : پرورش استعدادهای دختران شیراز | بازی در فارس اولویت من است

  • کد خبر : 21901
  • 09 خرداد 1398 - 15:54
هدف تازه پروین فرهادی : پرورش استعدادهای دختران شیراز | بازی در فارس اولویت من است

هدف تازه پروین فرهادی پرورش استعدادهای دختران شیراز است. این موضوعی است که فوتبالیست شیرازی ذوب آهن و تیم ملی از آن سخن گفته و تاکید کرده جدایی اش از شهرداری بم به دلیل نیاز به تجربه جدید بوده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – پروین فرهادی فوتبالیست ملی پوش ۲۷ ساله و متولد اردکان فارس است. او یکی از مهره های اصلی ذوب آهن اصفهان است اما به نظر می رسد با گذشت زمان، او علاوه بر ادامه رقابت برای موفقیت در مسنطیل سبز سنگینی بار مسئولیت های اجتماعی در خانه را روی دوش خود حس می کند.

او اقدام به راه اندازی یک آکادمی فوتبال در شیراز کرده است تا بتواند از این طریق تجارب خود را در اختیار دختران شیرازی قرار دهد.  گفتگوی آی دبلیو اسپورتس را با این بانوی موفق می خوانید.

* لیگ برتر را از نظر کیفی چگونه ارزیابی می کنید؟

در سالهای گذشته تیمی که در جایگاه اول جدول حضور داشت با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر تیم ها، در این جایگاه قرار می گرفت و قهرمان می شد و همین مسئله باعث می شد که تیم های دیگر هم بدون هیچ انگیزه ای به کار خود ادامه دهند. گرچه امسال هم این اختلاف ایجاد شده اما بین تیم های دوم تا ششم جدول   رقابت نزديكی بين تيم ها در جریان است و این به لیگ ما جذابیت بخشیده است.

* شما بخشی از تیم قهرمان شهرداری بم بودی. چه شد که از این تیم جدا شدید و با ذوب آهن قرار داد بستید؟

من پنج سال در تیم شهرداری بم بازی كردم و مي توانم بگویم این پنج سال جزء بهترين سال های ورزشی ام بود و اتفاقات ورزشی خوبی در طی این سالها برایم رقم خورد ولی تصميم گرفتم به خاطر كسب تجربه و به چالش كشيدن خودم تيمم را تغییر دهم.

* در ذوب آهن اوضاع در هفته های اخیر خوب پیش نرفت. پس از حوادث بازی با سیرجان و شکست در دربی، وضعیت تیم را چطور می بینید؟

شکی نیست که ذوب آهن می توانست جزء مدعيان قهرمانی باشد اما متأسفانه با بدشانسي رو به رو شدیم و دو تن از بازیکنان ما مصدوم شدند و نتوانستند تیم را همراهی کند. در واقع ذوب آهن چندين بازيكن از دست داد و اين اواخر هم محروميت گريبانگير تيم ما شد. البته هنوز چند بازی تا پایان مسابقات در پیش داریم و تلاش خودمان را برای كسب بهترين نتیجه در این رقابت ها خواهیم کرد.

* از دستمزدهای لیگ برتر فوتبال بانوان راضی هستید؟

متأسفانه هنوز هم بازیکنان در اکثر تیم های حاضر در مسابقات لیگ از دستمزدهای قابل توجهی بهره نمی برند. فقط چند تیم هستند که بازیکنان را به خوبی پشتیبانی می کنند. می توان گفت تیم های بالای جدول از نظر مالی در شرایط بسیار خوبی به سر می برند. البته فوتبال بانوان در حال حاضر بیشتر از گذشته مورد توجه و حمایت واقع شده و این اتفاق بسیار خوبی است که نباید نادیده گرفته شود.

* در بازی با زاگرس در شیراز به تیم شهرتان گل زدید. به بازی کردن برای تیم شهری که به آن تعلق دارید فکر کرده اید؟

من حدود شش سال است که برای تیم فارس بازی نمی کنم. پنج سال در تیم شهرداری بم بازی کردم. امسال هم برای تیم ذوب آهن به میدان می روم. مسلما هر کس دوست دارد در شهر خودش و در کنار خانواده اش بازی کند. من در گذشته بدون هیچ چشمداشتی برای تیم های شهرم بازی می کردم. اما نیاز به پیشرفت در این رشته داشتم و به دلیل اینکه شیراز تیم نداشت مجبور شدم در تیم های دیگر فعالیت کنم.

در واقع زمانی که از شیراز رفتم و فعالیتهایم را در تیم های استان های دیگر شروع کردم، شیراز تیم نداشت. البته هر سال قبل از بستن قراردادم با تیم های دیگر تا لحظه آخر منتظر می مانم تا شرایط حضورم در تیم فارس فراهم شود. اما متأسفانه در سالهای اخیر وضعیت تیم فارس تا آخرین لحظه نامشخص است و تیم فارس خیلی دیر بسته می شود و تا لحظه آخر مربی تیم و اسم تیم هم مشخص نیست و بعد از بستن قرارداد من با تیم های دیگر، تیم فارس تشکیل می شود.

*پس حاضر هستید برای زاگرس یا تیم دیگری از شیراز بازی کنید؟

اگر شرایط مهیا شود و همه دست به دست هم دهند تا استان فارس بتواند تیم قدرتمندی تشکیل دهد، قطعا برای تیم شهر خودم بازی می کنم. من بازی کردن در شهر خودم را ترجیح می دهم. برای من هیچ چیز مهمتر از این نیست که در کنار خانواده ام و برای شهر خودم بازی کنم.

شیراز قبلا تیم های بسیار خوبی داشت و در مسابقات کشوری همیشه مقام آور بود و جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص می داد. اما متأسفانه در حال حاضر شرایط مطلوبی ندارد. امیدوارم مسئولین استان فارس هر چه زودتر به داد فوتبال بانوان فارس برسند تا این رشته ورزشی بتواند به جایگاه اصلی خود برگردد.

* با دوری از خانواده چه می کنید؟

دوری از خانواده یکی از عمده ترین مشکلاتی است که در شرایط کنونی با آن روبه رو هستم. البته از همان ابتدای فعالیتهایم در این رشته می دانستم که راه سختی در پیش دارم و باید سختی های زیادی را متحمل شوم. حتی به دلیل حضور در اردو و مسابقات نتوانستم در مراسم عروسی برادرم شرکت کنم و به خاطر رسیدن به اهدافم در این رشته ورزشی از تمام لحظات خوبی که می توانستم در کنار خانواده ام سپری کنم، گذشتم. من همه این سختی ها را به جان خریده ام.

حدود ده سال است که فوتبال را به طور حرفه ای دنبال می کنم و در طی این سالها کمتر پیش آمده که در کنار خانواده ام باشم. البته آنها مرا درک می کنند و در همه مراحل زندگی از من حمایت کرده اند.

* به تازگی آکادمی فوتبالی در شیراز با نام خودتان راه اندازی کرده اید. آیا این را می توان آغازی بر ورود شما به مربیگری قلمداد کرد؟

من مدرک مربیگری ام را گرفته ام و حتی مدرک پایه بین المللی دارم. اما تا کنون فعالیتی در این زمینه نداشته ام. شاید در آینده با افزایش سن و کاهش کارآیی جسمانی ام نتوانم به بازی کردن در فوتبال ادامه دهم. قصد دارم به فعالیت در عرصه مربیگری هم بپردازم. به همین دلیل تصمیم گرفتم آکادمی فوتبال و فوتسال را در شیراز راه اندازی کنم و هر چه را که خودم در طول این سالها یاد گرفته ام به دختران شهرم آموزش بدهم.

در سالهای اولی که ما به اردوی تیم ملی دعوت می شدیم شاهد حضور گسترده ای از دختران استان فارس در این اردوها بودیم اما در حال حاضر تعداد محدودی از بازیکنان فارس در اردوهای تیم ملی حضور دارند در حالی که استان فارس از پتانسیل و ظرفیت بالایی در این رشته ورزشی بهره می برد.

هدف من از ایجاد آکادمی فوتبال بانوان، شناسایی و پرورش دخترانی است که می توانند آینده درخشانی را برای استان فارس به ارمغان بیاورند. در واقع هدفم کمک به دختران شهرم برای بهتر دیده شدن است. این آکادمی با نام پروین فرهادی و با هدف استعدادیابی و معرفی بازیکنان برتر به تیم های مطرح کشور، فعالیت های خود را از ابتدای تیرماه آغاز می کند.

* به نظر می رسد فوتبال زنان وارد دوران تازه ای حیات خود شده و بیش از پیش دیده می شود. نظر شما چیست؟

ما بیش از پیش شاهد رسیدگی و حمایت های مسئولین در این عرصه هستیم. قطعا اوضاع بهتر از قبل شده اما کافی نیست.هنوز هم بازی های ما آن طور که باید پوشش خبری داده نمی شود. بزرگترين مشكل ما در شرایط کنونی عدم اطلاع رسانی و پوشش ندادن مسابقات بانوان از طریق تلویزيون ،خبرگزاری و روزنامه ها است. بدون تردید يكی از عواملی كه اسپانسر ها را از سرمایه گذاری در فوتبال بانوان منصرف می كند نبود پوشش خبری و تبليغات برای فوتبال بانوان است. برای جذب اسپانسر نیاز به حمایت رسانه ها داریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.