نیلوفر علیپور ؛ پرچمدار جوانگرایی در تیم ملی تیراندازی با کمان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
21

نیلوفر علیپور ؛ پرچمدار جوانگرایی در تیم ملی تیراندازی با کمان

  • کد خبر : 21937
  • 10 خرداد 1398 - 16:48
نیلوفر علیپور ؛ پرچمدار جوانگرایی در تیم ملی تیراندازی با کمان

تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در کاپ جهانی شانگهای در حالی توانست در جمع ۴ تیم برتر قرار گیرد که نیلوفر علیپور جوان ترین کماندار این تیم بود. با پدیداری کماندارای چون نیلوفر علیپور، سوگند رحمانی و دیگران، تیر و کمان ایران چهره های تازه ای رو می کند.

نیلوفر علیپور در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس درباره تجربه حضور در کاپ جهانی شانگهای و مقام چهارم تیمی ایران اظهار کرد: مسابقاتی در سطح کاپ جهانی شانگهای، مسابقاتی است که همه تیم ها تلاش می‌کنند که در آن بهترین نتایج را کسب کنند. خوشبختانه توانستیم با نتیجه خوبی که کسب کردیم توانستیم این امید را در جامعه تیراندازی با کمان ایجاد کنیم که بانوان کماندار در راه پیشرفت قرار دارند.

او اضافه کرد: در راه به دست آوردن سهمیه المپیک قرار داریم و ما برای اولین بار در تاریخ در شانگهای در بخش تیمی به جمع برترین ها رسیدیم. کسب سهمیه تیمی از این نظر ارزشمند است که معادل ۳ سهمیه انفرادی است. امیدوارم بتوانیم با توجه به تمرینات و نتایجی که در چین و در خلال تمرینات در تهران کسب کرده‌ایم بتوانیم در هلند بهترین نتیجه را بگیریم و برای اولین بار این سهمیه را نهایی کنیم.

کماندار ۱۸ساله کرجی تیم ملی گفت: از عملکردم در شانگهای راضی بودم و امیدوارم این نتیجه را در دوره آتی مسابقات قهرمانی جهان در هلند تکرار و حتی رکوردهای بهتری کسب کنم. پس از مسابقات جهانی هلند، مسابقات جهانی اسپانیا را در پیش داریم که امیدوارم در صورت تخصیص بودجه لازم از سوی وزارت ورزش برای فدراسیون تیراندازی با کمان، بتوانم در مسابقات رده جوانان این رقابت ها حضور داشته باشم و طبیعتاً در رده جوانان شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به رده بزرگسالان دارم.

علیپور ادامه دارد: در نیمه دوم سال مسابقات قهرمانی آسیا در پیش است که در حقیقت ادامه توزیع سهمیه های المپیک است. تلاش من و سایر کمانداران بر این است که کسب سهمیه را پیش از آن مسابقات قطعی کرده باشیم و مسابقات قهرمانی آسیا تنها حکم مسابقات تدارکاتی پیش از المپیک برای ما داشته باشد.

او در خصوص نسل جدید تیراندازی با کمان ایران گفت: در تیم ملی تیراندازی با کمان جوانگرایی شده است. وقتی ۱۵ ساله بودم به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و حالا ۳ سال است که در تیم ملی بزرگسالان حضور دارم. امیدوارم سیر جوانگرایی ادامه یابد البته در تیراندازی با کمان تجربه اهمیت زیادی دارد و این تجربه الزاماً مربوط به سن و سال نیست و از راه حضور در مسابقات متعدد به دست می آید.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه*منبع: اختصاصی *انتشار ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ – ساعت ۱۷:۰۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.