15

ثریا آقایی: از چهارسال پیش مصمم ترم| تمام زندگی ام را برای گرفتن سهمیه المپیک گذاشته ام

  • کد خبر : 22024
  • 11 خرداد 1398 - 14:10
ثریا آقایی: از چهارسال پیش مصمم ترم| تمام زندگی ام را برای گرفتن سهمیه المپیک گذاشته ام

بانوی بدمینتون باز ایران گفت: رسیدن به سهمیه المپیک کار سختی است اما غیر ممکن نیست و من تمام زندگی ام را برای گرفتن سهمیه المپیک گذاشته ام.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران- ثریا آقایی درباره ی تلاش خود برای رسیدن به سهمیه المپیک بدمینتون بیان کرد: از اردیبهشت امسال مسابقه های انتخابی المپیک آغاز شده و فدراسیون هم برای دو دوره شش ماهه برنامه ریزی کرده تا در مسابقات شرکت کنیم و ببینیم وضعیت رنکینگ به چه صورت می‌شود. اولین مسابقه ام، اسلوونی بود که قرعه سختی داشتم با این حال امتیازی که گرفتم خوب بود. ۱۰ روز دیگر در مسابقه های آذربایجان شرکت می‌کنم و پس از آن به صورت پیوسته در مسابقات حاضر می‌شوم.

او ادامه داد: رنکینگم در حال حاضر تقریباً ۱۵۰ جهان است که رنکینگ خوبی است و شانس اینکه خودم را به رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان برسانم وجود دارد.

آقایی با اشاره به انگیزه زیادی که برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ دارد، تاکید کرد: نسبت به چهار سال قبل با انگیزه بیشتر و مصمم‌تر و البته با تجربه بالاتری دارم تلاش می‌کنم تا به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برسم. رسیدن به سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دستاورد بزرگی برای بدمینتون است و تمام تلاش فدراسیون بر این است که ما این سهمیه را داشته باشیم. برای المپیک ۲۰۱۶ نزدیک به سهمیه شده بودم و رنکینگم ۹۳ بود اما بدشانسی آوردم و مصدوم شدم. برای این دوره هم اگر بتوانیم در مسابقات بیشتری حضور داشته باشیم خوب است. البته رسیدن به سهمیه المپیک کار سختی است اما غیر ممکن نیست و با برنامه‌ای که فدراسیون دارد فکر می‌کنم امکانش باشد. البته در این میان از طرف فدراسیون جهانی برای حضور در کمپ جهانی هم انتخاب شدم که فکر می‌کنم این کمپ هم تأثیر مثبتی برای رسیدن به هدفمان داشته باشد و برای اولین بار این اتفاق رخ می‌دهد و نتیجه زحماتی است که فدراسیون در این مدت کشیده است.

بانوی بدمینتون باز ایران در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند حضور در مسابقات آفریقایی برای گرفتن امتیاز بیشتر کمک زیادی به او کند، تصریح کرد: چنین برنامه ریزی داریم اما تعداد مسابقاتی که در آفریقا برگزار می‌شود، کمتر است. بعد از مسابقات آذربایجان دو، سه مسابقه در آفریقا هست که قرار است در آن رقابتها شرکت کنم. البته این را هم باید در نظر بگیریم با توجه به اینکه سال کسب سهمیه المپیک است همه مسابقات سخت هستند و سطح بالایی خواهند داشت. با این حال تمام زندگی ام را برای گرفتن سهمیه المپیک گذاشته ام و حتی از درسم زده ام و این یک سال را دارم بر روی این تمرکز می‌کنم تا به سهمیه المپیک برسم.

او افزود: برای جامعه بدمینتون هم مهم است که سهمیه المپیک را داشته باشیم به خصوص در بخش بانوان که برای اولین بار اتفاق می‌افتد و حتی انگیزه‌ای برای بازیکنان جوان می‌شود تا با قدرت بیشتری کار کنند.

آقایی در پاسخ به این پرسش که بالا رفتن قیمت ارز چقدر بر روی برنامه او تأثیر دارد، گفت: بی تأثیر نیست البته خدا را شکر کنفدراسیون آسیا و فدراسیون دارند کمک می‌کنند. سعی می‌کنم برخی مسابقات را هم خودم شرکت کنم.

او در مورد داشتن مربی خارجی شخصی نیز بیان کرد: من بیشتر در کمپ‌های خارجی تمرین می‌کنم، در داخل هم زیر نظر مربی خودم و مربی تیم ملی تمرین می‌کنم و تمرینات تقریباً به شکل تمرینات کمپ است بنابراین فعلاً با همین مربیان کار می‌کنم و ان‌شاءالله در آینده برای مراتب بالاتر تصمیم می‌گیرم.

 

اطلاعات خبر * نویسنده: آتنا خلیلی* تنظیم کننده: شبنم روحی *منبع: ایسنا* انتشار 11 خرداد ۱۳۹۸ – ساعت 14:10

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=22024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.