20

ناهید کیانی : پانیپاک تغییر تاکتیک داد | قصد مایوس شدن ندارم | راحت ما را قضاوت نکنند

  • کد خبر : 22036
  • 11 خرداد 1398 - 17:19
ناهید کیانی : پانیپاک تغییر تاکتیک داد |  قصد مایوس شدن ندارم | راحت ما را قضاوت نکنند

ناهید کیانی ستاره ارزشمند تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی جهان در منچستر در مرحله یک هشتم نهایی متوقف شد. ناهید مدتی پس از این حذف غم انگیز، در مورد این مسابقات صحبت کرده است. آنچه پیش و پس از منچستر بر او گذشت.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس، مدتی از حضور تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات جهانی منچستر گذشته است و دختران ملی پوش با فراموشی آنچه پشت سر نهاده‌اند، افق‌های جدیدی را برای خود ترسیم کرده اند.

ناهید کیانی یکی از ملی پوشان ما در منچستر بود که امید زیادی به موفقیت او می‌رفت اما پانیپاک، تکواندوکار تایلندی همانند بازی های آسیایی جاکارتا سد راه ناهید شد. ناهید کیانی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد این مسابقات و روزهایی که سپری می کند صحبت کرده است:

داستان تغییر تاکتیک پانیپاک از راند دوم

به آمادگی لازم برای مسابقات جهانی منچستر رسیده بودم اما بداقبالی من این بود که خیلی زود به پانیپاک تایلندی برخورد کرد البته سبک بازی پانیپاک را آنالیز کرده بودم اما در میدان مسابقه، او با تاکتیکی متفاوت عمل کرد.

پانیپاک نسبت به بازی های آسیایی عملکرد متفاوتی از نظر فنی و تاکتیکی داشت. او یک بازیکن حرفه ای است. زمانی که در راند اول با تاکتیک اصلی خود برابر من قرار گرفت همه چیز برای من خوب پیش رفت. ۲ ضربه به صورت او داشتم و ۶ بر ۲ پیش افتادم. او متوجه شد که باید تغییر تاکتیک دهد و به سرعت این کار را انجام داد در حالی که برای من قابل انتظار نبود که او بخواهد از روش دیگری استفاده کند.

قصد مایوس شدن ندارم

وقتی شکست خوردم تا مدتی خیلی ناراحت بودم. نمی خواستم به تکواندو یا هر چیز دیگر فکر کنم. شاید چیزی شبیه به ناامیدی بود اما با خودم کنار آمدم. ضعیف نبودم که بخواهم به این سادگی مایوس شوم. دوباره شروع می کنم و می‌خواهم پله به پله به المپیک نزدیک شوم و نمی‌خواهم رویاپردازی کنم که از امروز طلای المپیک را می‌خواهم.

چیزی که خواسته من است تلاش و حرکت گام به گام رو به جلو است. می‌خواهم در تورنمنت‌های آینده تا المپیک حضور داشته باشم و حضور در مسابقات دانشجویان جهان در ایتالیا هم که ۲۰ امتیازی است به کمک من می‌آید.

من و ترس از حریف؟ هرگز چنین نبود

شاید هیچکس نخواهد در یک جدول سخت گرفتار شود اما اعتماد به نفس من باید به اندازه‌ای بالا باشد که حضور در یک جدول پیچیده تاثیری در عملکردم نداشته باشد و ایجاد این اعتماد به نفس از راه حضور در مسابقات کافی انجام می شود. ۲ ماه پیش از اعزام به جدول مسابقات منچستر آگاه بودم و آمادگی رویارویی با حریفانم را داشتم.

اینکه برخی می‌گویند ناهید از اسم بازیکن حریف ترسیده بود را به هیچ وجه نمی پذیرم. بابت اینکه نتوانستم در منچستر موفق شوم شرمنده مردم هستم. می دانم که هزینه ای که برای ما می شودمتعلق به مردم است و باید در ازای این هزینه و وقت و سرمایه ای که صرف می شود، موفقیت و شادی برای ایران به دست آید و به همین خاطر غمگین هستم اما امیدوارم خیلی زود ثابت کنم که قلبم برای مردمم می تپد.

از بی مهری‌ها ناراحتم

از اینکه در حق بازیکنان بی مهری می شود ناراحت هستم کسی نمی تواند جای ما باشد و فشاری که روی ما هست را درک و تحمل کند. من شکست خوردم و شکست را با جان و دل می پذیرم و به کسانی که از من انتقاد می کنند حق می دهم و نتیجه، همیشه معیار قضاوت بوده است اما می‌خواهم همه بدانند که هرگز هم در جریان اردو و هم در مسابقات کم نگذاشتم. موفقیت در منچستر قسمت من نبود و امیدوارم به خواست خدا در میدانی بزرگتر نتیجه تلاش هایم را ببینم.

در منچستر سرما خوردم / ‏‬ راحت ما را قضاوت نکنند

زمانی که به منچستر رسیدیم با هوایی بسیار سرد مواجه شدیم به طوری که این حد از سرما برایم غیر قابل انتظار بود. حتی لباس گرم به اندازه کافی با خودم نبرده بودم و در نتیجه دچار سرماخوردگی شدیدی شدم که هنوز هم به طور کامل رفع نشده است. از همان زمان نتوانسته ام سرپا بایستم و روز بازی ام نیز با این شرایط درگیر بودم.

البته قصد توجیه ندارم و مسئولیت شکست را به گردن می گیرم و فقط برای بیان شرایط این مسائل را عنوان کردم تا بگویم نباید به راحتی مورد قضاوت قرار بگیریم. کسی که به راحتی ما را قضاوت می کند به راحتی هم مورد قضاوت قرار می گیرد و تاوان می دهد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ – ساعت ۱۷:۲۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=22036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.