19

سعیده جعفری: اهتزاز پرچم ایران شیرین ترین لحظه زندگی ام بود

  • کد خبر : 23125
  • 01 تیر 1398 - 12:41
سعیده جعفری: اهتزاز پرچم ایران شیرین ترین لحظه زندگی ام بود

قهرمان کبدی اهل استان فارس در گفتگوی صمیمانه خود با سرویس ورزشی تماشا از فعالیتهایش در این رشته ورزشی می گوید.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – فرزانه قنبر دزفولی – ورزش را از هشت سالگی و با رشته ژیمناستیک آغاز کرد. سپس وارد رشته های مختلف رزمی شد و در این رشته ها افتخارات بسیاری را به دست آورد. سال ۱۳۸۵ پا به عرصه ورزش کبدی گذاشت و به دلیل علاقه فراوانی که به این ورزش هیجانی و نشاط آور پیدا کرد، فعالیت هایش را به صورت حرفه ای در کبدی ادامه داد. از سال ۸۸ به صورت مستمر به اردوهای تیم ملی کبدی فراخوانده می شد و در نهایت با پشتکار و کوشش مستمر توانست بازیکن فیکس تیم ملی کبدی ایران شود و به مسابقات برون مرزی راه پیدا کند. سعیده جعفری یکی از بانوان موفق استان فارس است که با حضور مستمر در مسابقات برون مرزی در کنار هم تیمی هایش عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته و موفق شده در این رقابتها برای کشور ایران و استان فارس افتخار آفرینی کند. این بانوی موفق که تنها ورزشکار مدال آور استان فارس در بازی های آسیایی سال ۲۰۱۴ به شمار می رفت، در رقابتهای آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ نیز تنها بانوی فارسی بود که موفق به کسب مدال در این مسابقات شد. جعفری در گفتگوی صمیمانه خود با سرویس ورزشی تماشا از فعالیتهایش در این رشته ورزشی می گوید.

چرا کبدی را به عنوان ورزش حرفه ای خود انتخاب کردید؟
از نظر من کبدی رشته ای نشاط آور و هیجان انگیز است که به دلیل داشتن فاکتورهای آمادگی جسمانی از جمله قدرت، انعطاف پذیری، سرعت و چابکی برای من جذابیت زیادی دارد.

چه ویژگی هایی باعث شد تا شما به عنوان یکی از بازیکنان فیکس و اثر گذار تیم ملی شناخته شوید؟
من از دوران کودکی دختری جسور، بی باک و شجاع بودم. موفقیت در رشته ورزشی کبدی هم نیاز به جسارت، انگیزه و اعتماد به نفس بالایی دارد و یک کبدی کار برای دستیابی به موفقیت در این رشته باید جرأت و جسارت زیادی داشته باشد و تمرینات خود را به صورت جدی و مستمر دنبال کند. وجود این ویژگی ها در شخصیت من باعث شد که بتوانم در این رشته ورزشی موفق باشم. البته هدف و پشتکاری که در این رشته ورزشی داشته ام نیز از عوامل موفقیتم در این مسیر به شمار می رود. در سالهای گذشته اسم من بارها از لیست بازیکنان تیم ملی خط می خورد اما این مسئله باعث ناامیدی و دلسردی ام نشد و هیچ گاه دست از تلاش برنداشتم. البته بخش بزرگی از موفقیتم را مدیون حمایت های بی دریغ خانواده و دوستانم هستم.

از حضور تیم ملی کبدی بانوان ایران در رقابت های آسیایی جاکارتا بگویید؟
تیم ملی بانوان ایران با حضورش در مسابقات آسیایی جاکارتا موفق شد، مدال طلا را از آن خود کند. سطح رقابتها خیلی بالا بود و کشورهایی از جمله کره جنوبی، تایلند و هندوستان که در مسابقات قبل ما را شکست داده بودند، در این مسابقات حضور داشتند. در نهایت هم تیم ملی ایران با رقابتی سالم و جوانمردانه توانست طلسم را بشکند و بعد از ۱۵ سال قهرمان شود. در واقع بانوان کبدی کار ما در این رقابتها کاربزرگی را انجام دادند و این اتفاق بزرگی بود که برای اولین بار در طول تاریخ کبدی ایران رقم خورد.

وضعیت تیم ملی کبدی بانوان ایران را از نظر کمیت و کیفیت چگونه ارزیابی می کنید؟
تیم ملی کبدی بانوان از پتانسیل های بالایی برخوردار است و با اتفاقی که در مسابقات جاکارتا افتاد، کار تیم ملی ایران سخت تر خواهد شد. به دست آوردن مدال در این رقابتها افتخار بزرگی بود. باید از این مدال حمایت شود و این قهرمانی را حفظ کرد. چرا که همیشه حفظ قهرمانی از به دست آوردن آن سخت تر است.

آیا پوشش بانوان ما در رقابت های برون مرزی بر عملکردشان تأثیری دارد؟
ما ایرانی هستیم و برای این کشور می جنگیم. برای ما رعایت حجاب و پوشش اسلامی در کنار به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران جهت صیانت از ارزش های فرهنگی و حیثیت کشورمان، بسیار مهم است. این پوشش هیچ گونه محدودیتی را برای ما ایجاد نمی کند و مانع از تلاش هایمان برای به اهتزاز درآوردن پرچم عزیزمان ایران نمی شود.

چه مسابقات مهمی در پیش دارید؟
در حال آماده سازی خودم برای حضور در مسابقات سوپرلیگ و همچنین رقابتهای آسیایی هستم.

با توجه به اینکه شما در عرصه مربیگری هم فعالیت دارید، وضعیت بازیکنان فارس را در این رشته چگونه ارزیابی می کنید و نقاط ضعف و قدرت کبدی استان فارس از نظر شما چیست؟
بازیکنان فارس از استعداد و ظرفیت بالایی در این رشته ورزشی بهره می برند. تیم کبدی بانوان استان فارس هم در مسابقات لیگ برتر حضور دارد و در سال گذشته توانستیم مقام سوم کشوری را در این رقابتها به دست آوریم. البته بانوان این استان شایسته جایگاه بهتری در سطح کشور هستند. می توان گفت مدیریت و حمایت های جناب آقای عباس رضایی رئیس هیأت کبدی استان فارس یکی از نقاط مثبت کبدی در این استان به شمار می رود. از ایشان به خاطر حمایت های بی دریغ شان بی نهایت سپاسگزارم. برگزاری دوره های آموزشی و پرورش مربیان نیز از جمله اقدامات قابل توجهی بود که برای پیشرفت روزافزون این رشته در سطح استان صورت گرفت. خوشبختانه تمام مسئولین هیأت در راستای پیشبرد کبدی و قرار گرفتن این رشته در جایگاه قهرمانی گام های استواری برمی دارند.

چه بازیکنان شاخصی توسط شما پرورش یافته اند؟
مریم اخلاق پور، میترا شاه پرست و شکیلا زارع از بازیکنانی هستند که تحت نظر من پرورش یافته و به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده اند.

از فعالیت های روزمره تان بگویید؟ اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
من در دانشگاه دولتی اصفهان در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل در رشته آسیب شناسی ورزشی هستم و در حال حاضر به شدت درگیر امتحانات دانشگاه هستم. معمولا اوقات فراغتم را با ورزش کردن‌، کتاب خواندن، گوش دادن به موسیقی و رفتن به سینما سپری می کنم.

شیرین ترین و تلخترین خاطره ورزشی شما چیست؟
اهتزاز پرچم ایران در مسابقات جاکارتا و زمانی که همه به احترام پرچم ایران ایستادند و سر تعظیم در مقابل آن فرود آوردند، شیرین ترین لحظه زندگی ام بود. تلخترین خاطره ام نیز مربوط به سال ۹۲ و خط خوردن اسمم از تیم ملی در آن سال بود. متأسفانه در هفته آخر اسم من از لیست خط خورد و هنوز هم دلیل خط خوردن اسمم را از لیست بازیکنان ملی در آن سال نمی دانم.

چه درخواستی از مسئولین دارید؟
خوشبختانه آقای حیدر علی کامیاب مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس و سرکار خانم فریبا خالدی معاون امور ورزش بانوان تاکنون تلاش بسیاری جهت توسعه کبدی در سطح استان داشته اند که جا دارد از این عزیزان تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشم. اما پیشرفت و توسعه کبدی استان فارس نیاز به حمایت های مالی بیشتر و امکانات بهتری دارد. امیدوارم مسئولین همچنان ورزش کبدی را مورد حمایت خود قرار دهند و پشتیبان و حامی ورزشکاران این استان باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=23125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.