ورود زنان به ورزشگاه، شاید از مقدماتی جام‌جهانی؛ نامه مهم فیفا به ایران | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18

ورود زنان به ورزشگاه، شاید از مقدماتی جام‌جهانی؛ نامه مهم فیفا به ایران

  • کد خبر : 23521
  • 07 تیر 1398 - 4:13
ورود زنان به ورزشگاه، شاید از مقدماتی جام‌جهانی؛ نامه مهم فیفا به ایران

رییس فیفا با انتشار یک نامه خطاب به فدراسیون فوتبال ایران از مسوولان این نهاد خواسته تا هرچه بیشتر برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها بکوشند

پایگاه خبری ورزش زنان ایرن- رییس فیفا با انتشار یک نامه خطاب به فدراسیون فوتبال ایران از مسوولان این نهاد خواسته تا هرچه بیشتر برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها بکوشند؛ گویا دلیل انتشار این نامه نزدیک شدن به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و البته برخورد نه چندان مناسب نیروهای تامین امنیت و نظم استادیوم آزادی با زنانی است که در جریان بازی ایران مقابل سوریه قصد داشتند به ورزشگاه بیایند. اینفانتینو در نامه‌اش از ایرانی‌ها تشکر و اعلام کرده که برای برداشتن قدم‌های اولیه رضایت دارد اما او می‌خواهد تا این قدم‌ها هر چه سریع‌تر برداشته شوند و ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران تبدیل به یک رویه معمول بشود.

«نوامبر سال گذشته سفر بسیار خوبی به تهران داشتم. در این اقامت کوتاه در ایران، فیفا روابط دوستانه خودش را تقویت کرد. می‌خواهم یک بار دیگر از شما بابت این پذیرایی دوستانه تشکر کنم. من واقعا احساس خوبی از حضور در مرحله برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران داشتم. در دیدار پرسپولیس و کاشیما، در یک دیدار تاریخی حاضر بودم. وقتی بعد از ۴۰ سال زنان ایرانی توانستند دوباره به ورزشگاه بیایند و از یک مسابقه فوتبال رسمی لذت ببرند، این یعنی بیش از هزار زن ایرانی توانستند تیم محبوب‌شان را در فینال لیگ قهرمانان آسیا تشویق کنند؛ در مهم‌ترین بازی فصل.

باید صادقانه بگویم که این تجربه، بدون شک، تاکنون یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین دستاوردهای من در سمت ریاست فیفا بوده است. به خصوص که به شخصه شاهد پیشرفت در وضعیت تضمین حضور بانوان برای حضور در ورزشگاه بودم. هیچ‌چیز برای من با اهمیت‌تر از این نیست که قصد دارم تشکر صمیمانه خودم را به شما و مسوولان مربوطه در این امر ابراز کنم که تلاش کردید این مهم اتفاق بیفتد و برای رسیدن به آن سعی کردید.

این حقیقت که گام‌های اولیه برداشته شدند و من شخصا شاهد آن بودم، من را بیشتر ناامید می‌کند که نتوانستم خاطرات مثبتش را در ذهنم حفظ کنم و بیش از این شاهد پیشرفت در این موضوع در بازی دوستانه میان ایران و سوریه باشم. جایی که درهای ورود به ورزشگاه به روی هواداران خانم بسته بود و جایی که تعدادی از بانوان خواهان حضور در ورزشگاه بودند و توسط نیروهای امنیتی ساعت‌ها بازداشت شدند! متاسفانه مجبورم که بگویم این برخلاف قولی است که در مارس ۲۰۱۸ دکتر روحانی به ما داد. جایی که به ما اطمینان داده شد که به زودی پیشرفت‌های مهمی در این زمینه حاصل خواهد شد.»

این نامه در واقع یادآوری قول و قرارهایی است که بین رییس‌جمهور، رییس فدراسیون فوتبال و رییس فیفا رد و بدل شده است. برخی این نامه را یک هشدار به ایران می‌دانند. از این جهت هشدار که گویا در جلسات بین اینفانتینو و تاج، رییس فیفا اعلام کرده که در صورت عدم رعایت موازین این نهاد عالی فوتبال، محرومیت‌هایی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده که اگر برخی موازین امنیتی برای فصل آینده رعایت نشود، خبری از برگزاری لیگ نخواهد بود. نصب دوربین در ورزشگاه‌ها، مکانیزه شدن سیستم بلیت‌فروشی و شماره‌دار شدن صندلی‌ها، می‌تواند کمک شایانی کند تا حضور زنان در ورزشگاه‌ها تسهیل شود. زمانی که همه‌چیز از پیش تعیین‌ شده است و بلیت‌ها برای صندلی‌های خاص فروخته شده‌اند و ورودی‌ها، خروجی‌ها، راهروها و جایگاه‌ها با دوربین کنترل می‌شوند، حضور زنان در ورزشگاه نمی‌تواند کار چندان سختی باشد و مشکلی از بابت تامین امنیت آنان وجود داشته باشد. این اتفاق می‌تواند یک انقلاب در فرهنگ هواداری ایرانی‌ها باشد و فضای بسیار بد ورزشگاه‌ها را به سمت یک فضای سالم سوق بدهد.

منبع: اعتماد

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=23521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.