17

تمرین کشتی روی رینگ بوکس!

  • کد خبر : 23969
  • 16 تیر 1398 - 11:57
تمرین کشتی روی رینگ بوکس!

بانوان ملی‌پوش کشتی آلیش در مشهد، روی رینگ بوکس تمرین می‌کنند و کشتی‌گیران کلاسیک نیز باید هزینه سالن تمرینی خود را پرداخت کنند.

آی دبلیو اسپورتس – وقتی صحبت از ورزش بانوان می‌شود، بی‌شک باید منتظر شنیدن اتفاقات غیرمنتظره که در هیچ جای دنیا یافت نمی‌شود، باشیم.

بانوان ورزشکار با وجود تمام مشکلاتی که داشته‌اند، همیشه نشان داده‌اند در شایستگی از آقایان هیچ چیز کم ندارند، بلکه در برخی مواقع گوی سبقت را نیز از آن‌ها ربوده‌اند.

یکی از رشته‌های ورزشی که در سال‌های اخیر مورد اقبال دختران خطه خراسان قرار گرفته کشتی است، از دیرباز تاکنون خراسان رضوی مهد کشتی کشور بوده و قهرمانان زیادی را به عرصه کشتی کشور و بین‌المللی معرفی کرده‌ است.

به تازگی دختران ملی پوش کشتی آلیش مشهدی برای حفظ آمادگی خود و استمرار تمرینات مجبور شده‌اند در رینگ بوکس تمرین کنند و کشتی‌گیران کلاسیک روی تشک جودو کشتی بگیرند.

این در حالی است که به گفته نائب رئیس هیات کشتی خراسان رضوی در امور بانوان این استان یکی از سه استان نخست کشور در کشتی بانوان است.

 اصلی‌ترین دلیلی که برای محرومیت دختران کشتی‌گیر از تمرین عنوان می‌شود، دوربین های مداربسته این سالن است، جزئیات بیشتر این خبر را از نایب رئیس بانوان هیات کشتی که خود نیز به عنوان مربی به تیم ملی دعوت شده جویا شدیم.

دریافت هزینه سالن از ملی‌پوشان برای تمرین

آنا براتی در خصوص وضعیت دختران کشتی‌گیر خراسان رضوی گفت: در کشتی آلیش سه ملی پوش داریم که یکی از آن‌ها ساکن نیشابور است و در آنجا تمریناتش را پیگیری می‌کند، دو ورزشکار دیگر نیز ساکن مشهد هستند.

 وی ادامه داد: من به عنوان مربی همراه با سه ورزشکار به اردوی آمادگی تیم ملی که قرار است 25 تیرماه در تهران برگزار شود، دعوت شدیم و برای حفظ آمادگی بدنی و ماندن در تیم ملی باید تمرینات را به‌صورت منظم برگزار کنیم.

نایب رئیس هیات کشتی در پاسخ به این سوال که چرا از سالن حمید توکل برای تمرین استفاده نمی‌کنید، می‌گوید: برای برگزاری مسابقات و کمک به داوری در این سالن دوربین‌هایی نصب شده، حراست نیز به این موضوع معترض شد و اجازه تمرین را به ما ندادند.

براتی ادامه داد: با کمک یکی از دوستانم که مربی است توانستیم یک تایم در رینگ بوکس یک سالن هماهنگ کنیم و تمرینات کشتی آلیش را آنجا برگزار کنیم، تعطیلی تمرینات برای شاگردانم عواقب خوبی ندارد و سبب دور شدن آن‌ها از تیم ملی می شود، آن‌ها زحمت زیادی کشیدند و همه در کشور عنوان‌دار هستند.

مربی تیم ملی کشتی بانوان در خصوص وضعیت تیم کشتی کلاسیک دختران گفت: در حال حاضر در سالن مجد که متعلق به اتوبوسرانی است و به بخش خصوصی واگذار شده با 10 نفر از ورزشکارانم تمرین می‌کنیم که اصلا وضعیت رضایت بخشی نیست.

وی با بیان اینکه در این سالن روی تشک جودو تمرین می‌کنند، خاطرنشان کرد: این سالن چون در اختیار بخش خصوصی است ما مجبوریم پول زیادی بپردازیم و از ورزشکاران مبلغی را دریافت می‌کنیم که البته تمام ورزشکاران و برخی ملی‌پوشان نیز قادر به پرداخت این مبلغ نیستند، همچنین به‌خاطر دور بودن مسیر تمرینات خود را کنار گذاشته‌اند.

براتی از احتمال بالای آسیب‌دیدگی ورزشکاران گفت و افزود: برای سالن‌های دیگر نیز درخواست دادیم همچنین پیشنهاد دادیم اگر امکانش وجود دارد در ساعت تمرین دوربین‌ها خاموش شوند یا سالنی که در سعدآباد است را با انجام تغییراتی در شیشه‌های آن تمرینات‌مان را به آنجا منتقل کنیم هنوز که به پاسخ روشنی نرسیدیم، اما رئیس هیات قول مساعدی داده است.

مربی تیم ملی کشتی بانوان در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون کشتی عنوان کرد: متاسفانه همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌بریم، با وجود چنین شرایطی برنامه مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته، اما آن‌طور که من از خبرها پیگیری کردم مانند اینکه قرار است در نیمه تیر همه چیز روشن شود، امیدارم هر اتفاقی که می‌افتد به صلاح کشتی باشد.

 محدویت‌های ورزش بانوان اجازه تمرین به آن‌ها را در خانه کشتی نمی‌دهد

رئیس هیات کشتی نیز در خصوص این مشکل دختران کشتی‌گیر گفت: یک سری محدودیت‌ها در ورزش بانوان وجود دارد که حراست اجازه تمرین بانوان را در سالن‌ها نمی‌دهند به عنوان مثال، سالن صحرایی به دلیل نوع تهویه و پنجره‌هایی که وجود دارد و از اطراف می‌توان به این سالن ها مشرف بود، مناسب تمرین نیست.

مسعود ریاضی ادامه داد: برای تمرین در سالن حمید توکل نیز به دلیل وجود دوربین‌های مداربسته از سوی حراست ممانعت صورت گرفت، با پیگیری که انجام دادیم یک سالن در سرافرازان برای آن‌ها هماهنگ کردیم که صحبت‌هایی انجام شده که 8 صبح آن‌ها اجازه تمرین دارند، البته این زمان وقت مناسبی برای تمرین آن‌ها نیست، برخی شاغل و دانش‌آموز هستند باید زمان‌های بهتری اختصاص پیدا کند که ما در مضیقه هستیم.

وی از رایزنی با شهرداری برای هماهنگی یک سالن تمرین برای این کشتی‌گیران خبر داد.

اطلاعات خبر: نویسنده: مهتا قره داشی  تنظیم کننده: تحریریه *منبع: فارس *انتشار 16 تیر ۱۳۹۸ 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=23969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.