12

با فاطمه صفر پور ؛ از انگیزه و جنگندگی دختران تکواندوی ایران تا جای خالی مبینا

  • کد خبر : 2446
  • 08 فروردین 1397 - 13:25
با فاطمه صفر پور ؛ از انگیزه و جنگندگی دختران تکواندوی ایران تا جای خالی مبینا

فاطمه صفر پور سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان دختر ایران در آستانه حضور تیم ملی در مسابقات جهانی نوجوانان تونس 2018 و انتخابی المپیک جوانان در آرژانتین در مورد شرایط تیم ملی صحبت کرده است. از این که قول قهرمانی نمی دهد ، جای مبینا نژاد ، ستاره مصدومش را خالی می بیند و این که کار برای تکرار قهرمانی سخت شده اما قرار گرفتن در بین 3 تیم برتر راضی کننده خواهد بود.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSports ؛ فاطمه صفر پور 2 سال پس از قهرمانی رویایی با تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر در مسابقات جهانی 2016 کانادا بار دیگر نفر اول فنی تیم ملی در راه مسابقات 2018 تونس است.

پس از یک سال پرکار در لیگ برتر تکواندو با بیمه رازی ، حالا چشم امید خانواده تکواندو به تبحر وی در موفقیت در تیم ملی نوجوانان است. در دوره قبلی جام جهانی ، تیم ملی ایران با 2 طلا و 2 برنز قهرمان جهان و صفر پور مربی برتر تورنمنت شد و اکنون بعد از 2 سال ، موفقیت در کانادا، انتظارات را از صفر پور و تیم ملی بالا برده است. صفر پور در گفتگویی با IWSports در مورد شرایط و وضعیت تیم ملی صحبت کرده است:

تیم تونس 2016 ؛ با انگیزه تر از تیم کانادا 2016

تیمی که قرار است به تونس اعزام شود 90 درصد نسبت به دوره گذشته تغییر پیدا کرده و از تیم دوره گذشته جهانی کانادا ، تنها مبینا شاکری را در اختیار داریم که در دوره قبل در مسابقه بر سر کسب مدال به تکواندوکار فیلیپین باخت.

با این حال می توانم بگویم تیم کنونی ما تیم بسیار با انگیزه ای است و حتی از این نظر وضعیت بهتری نسبت به تیم جام جهانی کانادا دارد. سن آن ها کمتر است و شاید به همین دلیل ، نترس تر و بی محاباتر هستند.

توسعه تکواندو در همه نقاط جهان

مسابقات جهانی به هیچ وجه قابل قیاس نیست و تکواندوی 2 سال قبل جهان با تکواندوی امروز دنیا تفاوت دارد. تکواندو پیش از این ، تا این حد گسترده نبود. زمانی که به مسابقات جهانی می رفتیم کره جنوبی اغلب مدال های بخش دختران و پسران را به دست می آورد یا تیم هایی مثل ترکیه و روسیه حرفی برای گفتن داشتند.

اما در حال حاضر اصلا نمی توانید بگویید چه کسی مدال می آورد یا کدام تیم قهرمان می شود. در مسابقات جهانی کانادا ویتنام یک مدال طلا کسب کرد و تیم هایی مثل چین ، تایلند ، چین تایپه و کره جنوبی هر کدام یک طلا گرفتند به طوری که 8 مدال طلا بین 7 کشور پخش شد و فقط ما توانستیم 2 طلا کسب کنیم.

در حال حاضر هم اگر بخواهیم با آن دید به موضوع نگاه کنیم ، تکواندو به حدی در سراسر جهان توسعه پیدا کرده که دیگر پیش بینی یا قول کسب یک عنوان خاص ممکن نیست.

بچه های ایران ؛ جنگنده و غیر قابل پیش بینی

با توجه به شرایط روحی و روانی که در تیم می بینم به مسابقات جهانی تونس امیدوارم. بچه های من جنگنده و غیر قابل پیش بینی اند و امید من بر این است که بر روی شیاپ چانگ ، خود واقعی شان باشند و عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارند.

در تورنمنت ترکیه ، بسیاری از بازی ها را شانه به شانه و نزدیک به حریف، بردیم برای مثال در 5 مسابقه در راند طلایی پیروز شدیم و در 4 یا 5 مسابقه با اختلاف یک یا 2 امتیاز و در آخرین لحظات پیروز شدیم. تیم ما جنگنده و با اعتماد به نفس است و تا آخرین ثانیه دست از تلاش نمی کشد.

قول قهرمانی نه! هدف: قرار گرفتن در بین 3 تیم برتر

با این انگیزه و روحیه جنگندگی، می توانیم روی سکو قرار بگیریم و در بین 3 تیم برتر جهان باشیم اما نمی توانم بگویم که قطعا قهرمان می شویم. تاکید می کنم که قبلا هم نگفته ام قهرمانی را تکرار می کنیم. کسی نمی تواند قول قهرمانی بدهد و حفظ قهرمانی با توجه به پیشرفت جهانی تکواندو کار بسیار دشواری است. برای من ، قرار گرفتن تیم در بین 3 تیم برتر جهان، بهترین عملکرد است و نه صرفا قهرمانی.

تیم تکواندو انگلیس تنها تیمی است که مربی آن گفته اگر ما دچار بدشانسی نشویم قهرمان خواهیم شد. آن ها 7 ماه است که در اردو هستند و در 7 تورنمنت هم شرکت داشته اند. در حالی که ما کمی بیشتر از 2 ماه است که در اردو هستیم و در یک تورنمنت حضور داشته ایم.

انگلیسی ها بیشترین سرمایه گذاری را روی رده سنی نوجوانان داشته اند و این وضعیت در صربستان و کرواسی هم وجود دارد. با این حال سلاح تیم ما انگیزه است و امیدوارم نتیجه بگیریم.

جای خالی مبینا

مبینا نژاد یکی از طلاهای صد در صد من بود. مبینا یک تکواندوکار تند و تیز ، با انگیزه و قوی است و حضور او در تیم ملی کمک بزرگی برای ما بود اما این اعتقاد را دارم که خداوند مبینا را برای این مسابقات از ما گرفته اما جایگزین جدیدی برای او به ما داده است و امیدوارم در وزن او مدال بگیریم تا این قدر افسوس نبودنش را نخوریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.