13

قهرمانی دختران کومیته تیمی ایران در کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند

  • کد خبر : 24736
  • 31 تیر 1398 - 8:51
قهرمانی دختران کومیته تیمی ایران در کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند

پس از درخشش کاراته کاهای ایران در بخش کومیته انفرادی و کاتای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، ایران در کومیته تیمی نیز قهرمان شد. این موفقیت به همراه امتیازات به دست آمده در بخش مردان ایران را در جایگاه دوم قاره در مجموع امتیازات بعد از ژاپن قرار داد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان به پایان رسید و تیم ملی ایران در مجموع امتیازات دو بخش مردان و زنان نایب قهرمان شد و در این میان سهم نتایج دختران کاراته کا چشمگیر بود.

پس از اینکه ۲ مدال در کاتای تیمی توسط تیم کاتای ایران و انفرادی توسط فاطمه صادقی و ۳ مدال در کومیته انفرادی توسط طراوت خاکسار، حمیده عباسعلی و رزیتا علیپور برای ایران به دست آمد نوبت به رقابت در کومیته تیمی رسید.

ایران در کومیته تیمی ۲ چهره جدید داشت که در کومیته انفرادی به میدان نرفته بودند. شیما آل سعدی به همراه زهره برزگر چهره‌های ایران تنها در کومیته تیمی بودند که فرصت حضور در تاتامی تاشکند را پیدا کردند و بخشی از تیم قهرمان بودند.

ایران در اولین مبارزه در دور اول برابر ازبکستان به تساوی یک بر یک رسید که امتیاز شماری ایران را پیروز این میدان کرد. طراوت خاکسار برابر حریف ازبک یک بر یک مساوی کرد، زهره برزگر ۳ بر ۲ مغلوب حریف ازبک شد اما پیروزی ۸ بر صفر حمیده عباسعلی تفاضل پوئن را به سود ایران تغییر داد.

در دور دوم، ایران به راحنی و با پیروزی ۹ بر یک شیما آل سعدی و برتری ۸ بر ۳ طراوت خاکسار، اردن را شکست داد تا در نیمه نهایی حریف چین شود. در این مرحله طراوت خاکسار ۲ بر یک به حریف چینی باخت اما شیما آل سعدی در سن شو حریف چینی را برد و سپس حمیده عباسعلی ۴ بر ۳ حریفش را شکست داد تا ایران از دیوار چین به سختی عبور کند.

سرانجام در دیدار نهایی، ایران در دیدار با ژاپن گرچه با شکست ۵ بر ۲ شیما آل سعدی از حریف ژاپنی از این تیم عقب افتاد اما حمیده عباسعلی در مبارزه‌ای نفس گیر ۳ بر ۲ حریف را شکست داد تا کار به بازی سوم بکشد. در رقابت نزدیک سوم بین طراوت خاکسار و حریف ژاپنی، قانون سنشو پیروزی را به ایران داد تا ایران طلای کاتای تیمی را از آن خود کند.

بدین ترتیب تیم کاراته بانوان با کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز بهترین نتیجه تاریخ کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را بدست آوردند. پیش از این بهترین عملکرد ایران مربوط به سال ۲۰۱۲ ازبکستان بود که تیم کاراته بانوان ایران موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=24736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.