13

سیاوشی : در مورد موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها به علما اطلاعات یک سویه می دهند

  • کد خبر : 2654
  • 15 فروردین 1397 - 12:41
سیاوشی : در مورد موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها به علما اطلاعات یک سویه می دهند

طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و از فعالان حقوق زنان در موضوع ورود بانوان به ورزشگاه ها تاکید کرد به علما در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها اطلاعات یک سویه و نادرست می دهند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports به نقل از جماران ؛ عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه مسائل مربوط به زنان از طریق یک سازمان یا ارگان قابل حل نیست، گفت:‌ فراکسیون زنان مجلس تلاش‌های بسیاری انجام داده اما متاسفانه به نتایج مطلوب دست نیافته است.

طیبه سیاوشی‌ با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ورود زنان به ورزشگاه، خاطرنشان کرد: ورود زنان به ورزشگاه منع قانونی ندارد و کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش کرده تا باب گفت‌وگوی رسمی در این خصوص باز شده و زمینه این حضور فراهم شود.

سیاوشی تاکید کرد: زمانی که خدمت علما در قم رسیدیم گزارش‌هایی درخصوص ورود زنان به ورزشگاه و مباحثی که ممکن است برای این حضرات دغدغه ایجاد کند و اینکه مسائل شرعی در این مسابقات کاملا رعایت می‌شود را توضیح دادم.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس ادامه داد: دولت نیز اعلام آمادگی کرده تا زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌های کلانشهرهایی مانند تهران را فراهم کند چرا که تجربه حضور زنان در بازی بسکتبال به عنوان تماشاچی نشان داد که این حضور مشکلی به وجود نمی‌آورد.

نیروی انتظامی ورود و خروج زنان به ورزشگاه را مشکل اصلی این حضور می‌داند

وی با اشاره به جلساتی که با مسئولان امر برای ورود زنان به ورزشگاه برگزار شده است و نتایج حاصل از این جلسات، گفت: دولت مخالفتی با ورود زنان ندارد بلکه بحث اصلی با نیروی انتظامی است؛ نیروی انتظامی مشکل اصلی حضور زنان در ورزشگاه را در ورود و خروج آنها به ورزشگاه مطرح می‌کند.

شورای عالی امنیت کشور به مسئله ورود زنان به ورزشگاه رسیدگی کند

سیاوشی در ادامه یادآور شد: اگر قرار است شورای عالی امنیت کشور این موضوع را مدنظر قرار دهد و به آن رسیدگی کند بهتر است هرچه سریعتر آن را در اولویت قرار دهد؛ مسائل مربوط به زنان از طریق یک سازمان یا ارگان قابل حل نیست و باید بین دولت، مجلس، بخش پژوهشی- دانشگاهی و بخش فقهی و مذهبی گفت‌و‌گوهای لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.