17

پایان بهت آور مهوش نامدار ؛ شناسنامه والیبال بانوان چشم از جهان فرو بست

  • کد خبر : 2675
  • 16 فروردین 1397 - 20:27
پایان بهت آور مهوش نامدار ؛ شناسنامه والیبال بانوان چشم از جهان فرو بست

خبر فوت استاد مهوش نامدار پیشکسوت والیبال بانوان ایران اهالی این رشته را در اقصی نقاط ایران در بهت و حیرت فرو برد. مربی خوشنام و با اخلاق و بازیکن سابق تاج در دوران فعالیت در والیبال پیش از انقلاب اسلامی.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ چهره ارزشمند والیبال بانوان ایران در همین نخستین روزهای بهار 97 چشم از جهان فرو بست تا والیبال ایران یکی از سرمایه های معنوی خود را از دست بدهد.

پایان راه برای مهوش نامدار سرانجام فرا رسید. سال های سال پس از خاطره سازی برای والیبال ایران ، زمانی که خبری از عکس و فیلم و رسانه نبود، نامدار مثل بسیاری از پیشکسوتان امروز والیبال ایران ، بیشتر در نقش یک مربی و مدرس بزرگ و مهربان شناخته می شد تا بازیکنی در اولین گام های والیبال بانوان ایران در دهه 50.

مهوش نامدار از بازیکنان سال های دور و قبل از انقلاب و مربیان سازنده والیبال بانوان بود که بسیاری از بازیکنان و مربیان امروز والیبال ایران حداقل برای مقطعی افتخار شاگردی این بانوی با اخلاق را داشته اند.

تصویری منتشر شده از وی در پیراهن باشگاه تاج در لیگ والیبال بانوان باشگاه های تهران در سال 1356 که وی را در قامت یک بازیکن جوان نشان می دهد قدیمی ترین تصویر ورزشی در دسترس از مرحوم مهوش نامدار در زمان حضور وی در عرصه والیبال است. او احتمالا یکی از آخرین بازماندگان آن نسل از والیبال ایران است. مادران والیبال بانوان ایران که امروز والیبال ، از وجود آن ها زنده است.

در سال 82 زمانی که تیم ملی والیبال بانوان ایران قرار بود برای اولین بار عازم یک سفر خارجی شود و در مسابقات جام همبستگی در قطر شرکت کند مهوش نامدار به همراه سيما صديقي، ميترا شعبانيان و شيوا آزادفدا کادر فنی آن تیم را تشکیل می دادند.

دلایل فوت مرحوم مهوش نامدار

فوت استاد مهوش نامدار در 61 سالگی رقم خورد. در زمستان سال 96 مهوش نامدار که یکی از مدرسان فدراسیون والیبال بود و باید در یکی از کلاس های مربیگری تدریس می کرد دچار کسالت می شود و به پزشک عمومی مراجعه می کند و تشخیص پزشک عمومی حساسیت وی بوده است.

پس از مدتی مصرف دارو و مراجعه مرحوم نامدار به پزشک متخصص ، مقرر می شود وی آزمایشی شامل چک آپ کامل را پشت سر بگذراند. ظاهرا قرار بوده نتیجه این آزمایش طی روزهای پس از تعطیلات نوروز به پزشک متخصص ارائه شود اما در همین ایام ، حال مرحوم نامدار ناگهان نامساعد می شود و با تب و لرز ، وی بستری شده و ناگهان دچار ایست قلبی می شود و تلاش پزشکان برای احیای وی ناموفق بوده است.

کعبی زاده: نامدار 40 سال به والیبال ایران خدمت کرد

صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با IWSports اظهار کرد: مرحوم نامدار از لحاظ فنی مربی توانمندی بود و طی سال ها چه در قامت یک مربی و چه در قامت یک مدرس خدمات برجسته ای برای والیبال ایران در امر آموزش انجام داد.

وی افزود: مرحوم نامدار بر گردن والیبال ایران حق دارد و تمام جامعه والیبال ایران از فقدان وی متاثر شدند و حتی خانم فریبا محمدیان معاون وزیر نیز پیام تسلیت ویژه ای برای فوت آن مرحوم ارسال کرد. نامدار از نظر اخلاقی در زمره مربیان برتر و خوشنام و مهربانی و محبت وی زبانزد بود.

نایب رئیس فدراسیون والیبال گفت: نامدار بیش از 40 سال به ورزش ایران به عنوان مربی و ورزشکار خدمت کرد و استادی بسیار با اخلاق ، مهربان و دوست داشتنی بود و امیدوارم خداوند ایشان را در سایه رحمت خود مورد عنایت قرار دهد.

شعبانیان : جز اخلاق خوش از او ندیدم

میترا شعبانیان مربی تیم ملی و تیم والیبال پیکان نیز در گفتگو با IWSports اظهار کرد: مرحوم مهوش نامدار سال ها به والیبال ایران صادقانه خدمت کرد و این افتخار را داشته ام که در مقطعی شاگرد ایشان باشم.

وی افزود: نامدار زمانی در تیم دانشگاه تربیت معلم، پاسور و کاپیتان آن تیم بود و تجارب باشگاهی ارزشمندی داشت و در دوره ای مربی تیم هما بود. زمانی که والیبال را در استقلال شروع کردم وی از مربیان فعال این باشگاه بود. مرحوم نامدار هم یک بازیکن بسیار خوب بود و هم بازیکنان زیادی را به سطح اول والیبال ایران معرفی کرد.

مربی تیم والیبال پیکان گفت: جز خوبی و اخلاق خوش و کار فنی در سطح بالا چیزی از ایشان ندیدم و او چهره ای زحمتکش برای والیبال ایران بود که نبود وی برای همه ما غیر قابل باور است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.