16

با پرستو مه نمای اقدم ؛ قایقران جوان آذری در جستجوی روزهای طلایی

  • کد خبر : 2732
  • 18 فروردین 1397 - 16:52
با پرستو مه نمای اقدم ؛ قایقران جوان آذری در جستجوی روزهای طلایی

پرستو مه نمای اقدم قهرمان مسابقات بین‌المللی قایقرانی باکو گفت: شروع سال جدید برای من با مدال طلا بود. امیدوارم که تا آخر سال در تمام مسابقاتم طلایی باشم.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports به نقل از تسنیم، مسابقات قایقرانی کاپ ریاست جمهوری آذربایجان با حضور ورزشکارانی از کشورهای آلمان، ایران، گرجستان، روسیه و جمهوری آذربایجان، در روزهای سوم تا پنجم فروردین‌ماه سال جاری در باکو برگزار شد.

در این مسابقات، پرستو مه‌نمای اقدم از شهر تبریز موفق شد 2 مدال طلا برای تیم ملی کشورمان کسب کند. پرستو مه‌نمای، قایقران تیم ملی بانوان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، درباره حضورش در این مسابقات و مشکلات موجود بر سر راهش صحبت‌هایی را انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

* چطور شد که وارد رشته قایقرانی شدید؟

از 6 سالگی ورزش شنا را شروع کردم و چندین مدال کشوری و استانی به دست آوردم. از سال 93 از طریق سایت‌های استعدادیابی وارد رشته قایقرانی شدم. الآن هم 4 سال است که در این رشته فعالیت دارم.

از 2 سال پیش هم عضو تیم قایقرانی جوانان ایران هستم. 8 مدال نقره و برنز کشوری به دست آوردم و تنها نماینده ورزشکار بانوی جوان در مسابقات کاپ جهانی ماراتن آب‌های آرام در کشور چین در آبان 96 بودم که توانستم رتبه هفتم را بین 42 ورزشکار به‌دست بیاورم.

* در مورد مسابقات اخیر که در باکو برگزار شد صحبت کنید، در این مسابقات خیلی خوب ظاهر شدید و توانستید افتخارآفرینی کنید؟

در آغاز سال 97 به مسابقات بین‌المللی کاپ ریاست جمهوری آذربایجان اعزام شدیم که این مسابقات در رده سنی جوانان برگزار شد. در این رقابت‌ها نمایندگانی از آلمان، روسیه، گرجستان و باکو حضور داشتند که موفق شدم در 2 ماده کانو 200 متر و 500 متر مقام اول را کسب کنم و پرچم ایران را به‌اهتزاز در بیاورم.

بعد از مسابقات کشوری در سال 96 آسیب جدی به کتفم وارد شد و تحت درمان دکتر و فیزیوتراپ بودم، اما در یک مدت محدود برای مسابقات باکو آماده شدم. تمریناتم را زیر نظر پزشک و به‌طور جدی از طریق برنامه مربی تیم ملی در تبریز انجام دادم و به باکو رفتم. خدا را شکر آنجا هم توانستم به مدال برنز برسم.

* وضعیت تمرینات و امکانات‌تان الآن در تبریز چگونه است؟

محل تمرین ما در ائل‌گلی و سد امند است. به‌تعداد کافی قایق برای ورزشکاران موجود است، ولی به‌دلیل برودت هوا و کوهستانی بودن منطقه در همه فصول امکان تمرین کردن وجود ندارد. اردوهای تیم ملی در تهران در دریاچه آزادی برگزار می‌شود. من بیشتر اوقات سال را در اردو هستم و تمریناتم را در دریاچه آزادی انجام می‌دهم.

* در استان حمایتی از شما انجام می‌شود؟

از طرف همشهری‌ها واقعاً از ما زیاد تقدیر می‌شود، به‌خصوص از سوی ورزشکاران سایر رشته‌ها. اطرافیان، خانواده و مسئولان هیئت قایقرانی استان آذربایجان شرقی هم برای ادامه راهم مشوقم هستند، اما به‌لحاظ تامین هزینه‌های ورزشی‌ام هیچ کمکی نداشتم.

تا الآن تمام هزینه‌هایم به‌عهده خانواده‌ام بوده، ولی درخواست من از اسپانسرها این است که داوطلب شوند، چون ورزش حرفه‌ای و مخصوصاً قایقرانی پرهزینه است. تا کنون در هیچ مصاحبه‌ای بحث اسپانسری را مطرح نکرده‌ام، ولی در شرایط فعلی چنانچه اسپانسری معرفی شود، در پیشرفت ورزشی من کمک زیادی خواهد کرد. من فشارهای زیادی را هم از لحاظ تجهیزات و هم از لحاظ تهیه مکمل‌ها و هزینه‌های باشگاه تحمل می‌کنم.

* کدام مسابقات را در پیش دارید؟

مسابقات جهانی زیر 23سال و جوانان فنلاند، مسابقات آسیایی جوانان ازبکستان و تورنمنت جهانی ترکیه را در پیش داریم.

*وضعیت درسی‌تان به‌چه‌شکلی است؟

من به‌دلیل حضور در اردوی تیم ملی در طول سال تحصیلی نتوانستم در امتحانات نهایی شرکت کنم، ولی بعد مسابقات جهانی فرصتی یافتم که فشرده درس خواندم و دیپلم حسابداری را در دی ماه 96 گرفتم و از بهمن 96 وارد دانشگاه آزاد رشته حسابداری شدم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.