22

پاکروح و تجربه مفید حضور کوراش زنان ایران در هند/ سرشار از انگیزه برای جاکارتا

  • کد خبر : 2744
  • 09 فروردین 1397 - 18:08
پاکروح و تجربه مفید حضور کوراش زنان ایران در هند/ سرشار از انگیزه برای جاکارتا

بتول پاک روح مربی تیم ملی کوراش بانوان ضمن تشریح عملکرد تیم ملی بانوان در مسابقات آسیایی هندوستان، این رقابت‌ها را تجربه خوبی برای بانوان کوراش کار کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports به نقل از فارس؛  بتول پاک روح اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کوراش آسیا در رده سنی بزرگ‌سالان در دو بخش آقایان و بانوان در 4 فروردین‌ماه به میزبانی شهر پونام هند با حضور 220 کوراشکار از 14 کشور آسیایی برگزار شد.

مربی تیم ملی کوراش بانوان در ادامه افزود: ایران از هفت وزن مسابقات 4 وزن به این رقابت‌ها اعزام کرد که شامل 8 آقا و 7 بانوی کوراش کار بود. فاطمه شبانی و طاهره آذر پیوند در وزن منفی 52، زهرا نادری بنی و آذر کولیوند در وزن منفی 63، مهتاب باغچقی در وزن منفی 70 و لیلا چغلوند و زهرا باقری وزن منفی 78 به‌عنوان 7 ورزشکار تیم ملی کوراش بانوان بودند.

پاک روح در خصوص نتایج حاصل‌شده گفت: ایران با کسب سه طلا و سه نقره در بخش آقایان و دو برنز در بخش بانوان که توسط خانم‌ها زهرا باقری و مهتاب باغچقی به دست آمد، نائب قهرمان این مسابقات شد و بعد از کشور ازبکستان قرار گرفت.

حضور در هند تجربه مفیدی برای ما بود

مربی تیم ملی کوراش بانوان با اشاره به سطح خیلی خوب این رقابت ها، مسابقات هند را تجربه خوبی برای بانوان کوراش کار کشور دانست و بیان کرد: با توجه به این‌که این مسابقات اولین حضور تیم ملی کوراش بانوان در میادین بین‌المللی بوده لذا عملکرد تیم بانوان خوب و قابل‌قبول بود و اما می‌توانست بهتر از این هم باشد چراکه این ظرفیت، توانایی و قابلیت در بانوان کوراشکار ما وجود دارد.

پاک روح افزود: کشورهایی که برای آمادگی جاکارتا آمده بودند نفرات اول هر وزن خود را آورده بودند و سطح مسابقات بالابود و ازبک‌ها در هر هفت وزن بانوان، ورزشکار داده بودند و از این تعداد 5 نفر طلا گرفتند و درواقع بانوان کوراش کار ازبک از آقایانشان نیز قوی‌تر هستند و لذا رقیب اصلی ما در جاکارتا هم به‌احتمال‌زیاد ازبکستان خواهد بود.

مربی تیم ملی کوراش بانوان عملکرد زهرا باقری دیگر کوراش کار کشورمان را نیز همانند مهتاب باغچقی ، کوراشکار اهل خراسان شمالی توصیف کرد و افزود:  باقری نیز در رقابت با رقیب ازبک کم‌تجربگی کرد و البته می‌توانست بهتر باشد و به فینال راه یابد؛ 5 بانوی کوراشکار دیگر کشور نیز در اولین مسابقه، بازی را واگذار کردند و از دور مسابقات حذف شدند.

برای جاکارتا با انگیزه بیشتری می جنگیم

پاک روح این مسابقات را یک تجربه خوب هم برای بازیکنان و هم مربیان دانست و بیان کرد: سعی داریم در اردوها و بازی‌های بعدی روی بچه‌ها بیشتر کارکنیم و ازآنجایی‌که این اولین دوره‌ای بود که بانوان به‌عنوان تیم ملی کوراش وارد مسابقات شدند و لذا تا قبل از این هیچ آنالیزی از عملکرد و وضعیت بچه‌های خودمان و همچنین رقبا نداشتیم.

وی ادامه داد: این مسابقات تجربه خوبی برای من و خانم مهرپور شد و انگیزه گرفتیم و با آنالیزی که از بچه‌ها انجام دادیم و فیلم‌هایی که از حریفانشان و بچه‌های خود گرفتیم انشااالله برای بازی‌های بعد تمرکز خود را روی قسمت‌های نقص بچه‌ها خواهیم گذاشت و برای جاکارتا با انگیزه بیشتر می جنگیم و امید است بهتر از هندوستان ظاهر شویم.

مربی تیم ملی کوراش بانوان مرحله بعدی اردوی تیم ملی بانوان کوراش کار بری آمادگی جهت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را 28 فروردین‌ماه و احتمالاً به میزبانی بجنورد عنوان کرد.

پاک روح در پایان افزود: امیدوارم همیشه از همه مسابقات دست‌پر برگردیم و این نتایجی که حاصل می‌شود را مدیون تک‌تک افرادی هستیم که ما را حمایت کردند و برای ما دعا کردند و همچنین خانواده‌های ما که در بدترین شرایط نیز حامی ما بودند.

 بتول پاک روح داور ملی جودو و داور بین‌المللی کوراش در مسابقات آسیایی هند هم قضاوت کرد و در دو مسابقه فینال نیز به‌عنوان داور حضور داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.