همه چیز در مورد انتخابی تیم ملی ووشو بانوان: جنگ ستارگان در راه جاکارتا و برزیل | IWSports | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16

همه چیز در مورد انتخابی تیم ملی ووشو بانوان: جنگ ستارگان

  • کد خبر : 2772
  • 19 فروردین 1397 - 13:27
همه چیز در مورد انتخابی تیم ملی ووشو بانوان: جنگ ستارگان

رقابت های انتخابی تیم ملی ووشو برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا و نیز مسابقات جهانی رده های سنی پایه در برزیل برگزار می شود. رقابتی با حضور همه ستاره ها در اوج جذابیت و حساسیت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ، شرکت کنندگان در مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو روز دوشنبه 20 فروردین با هم رودررو می شوند و سپس ادامه رقابت ها و مسابقات رده های سنی پایه روز چهارشنبه در آکادمی ووشو ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

رقابت دختران ووشوکار در ساندا ، نفس گیر و حساس خواهد بود. همه ستاره های ووشوی زنان ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های آسیایی می جنگند و چالش اصلی این است: فقط 2 وزن برای اعزام.

اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا فقط در 2 وزن 52 و 60 کیلوگرم انجام می شود و این 2 سهمیه ، 24 مدعی دارد. این یعنی اوج جذابیت. ساندا کاران با هم رقابت می کنند و 2 نفر برتر هر وزن ، اردونشین خواهند شد.

اعزام در این 2 وزن سبب شده سایر ساندا کاران سایر اوزان برای رقابت در این وزن ، مجبور به تغییر وزن خود شوند. به عبارت دیگر ستارگان چند دسته وزنی در یک وزن با هم روبرو می شوند و این ، کار را برای هر ووشوکاری سخت می کند.

در مورد این که 2 نفر برتر مسابقات ساندا در هر وزن ، تا زمان نزدیک به اعزام به جاکارتا در اردو بمانند یا این که تکلیف تنها ووشوکار اعزامی زودتر مشخص شود ، یابی مائو سرمربی جدید چینی تیم ملی ووشو در بخش ساندا تصمیم می گیرد.

در تالو ، 14 نفر حضور دارند و تکلیف نفرات برتر تالو روز دوشنبه 20 فروردین مشخص می شود. جین جینگ مربی جدید تیم ملی تالو نیز بر روند برگزاری مسابقات تالو نظارت دارد و نفرات حاضر در تیم ملی با نظر وی انتخاب می شوند.

جمع سهمیه دختران و پسران تالوی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 6 نفر است و کادر فنی تصمیم می گیرد که تقسیم سهمیه بر چه اساس و تعدادی صورت گیرد. هانیه رجبی ، زهرا کیانی و ناهید پورشبانان ستاره های احتمالی انتخابی هستند.

از سوی دیگر ، تیم های ملی ووشو نونهالان ، نوجوانان و جوانان ایران نیز باید تیر ماه امسال در مسابقات جهانی برزیل شرکت کنند. 16 ساندا کار جوان در 4 وزن با هم رقابت می کنند و تالوکاران نیز 31 نفر هستند.

در برزیل سهمیه نونهالان 2 نفر ، نوجوانان 2 نفر و جوانان هم 2 نفر است و در مجموع 6 تالوکار ایرانی در تیم های ملی پایه در جام جهانی برزیل شرکت خواهند داشت.

لیگ پویای 96 و برگزاری موفق مسابقات قهرمانی کشور در سال 96 نویدبخش تشکیل تیم های ملی قدرتمند خواهد بود. قلب ووشوی زنان ایران در تابستان امسال در اندونزی و برزیل می تپد. تابستان ، زمانی برای تکرار خاطرات خوش ووشوی ایران است. خاطراتی که هر سال بیشتر می شوند.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.