16

لوازم خانگی کن در خدمت تکواندوی ایران / چگینی: کن یک باشگاه فرا استانی است

  • کد خبر : 2931
  • 23 فروردین 1397 - 12:08
لوازم خانگی کن در خدمت تکواندوی ایران / چگینی: کن یک باشگاه فرا استانی است

بخش مهمی از بار تکواندوی ایران در عرصه پرورش بازیکن و مربی بر دوش یک باشگاه خصوصی به نام لوازم خانگی کن است آن هم در شرایطی که ساختار حضور بخش خصوصی در ورزش متزلزل به نظر می رسد.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSports ؛ نام لوازم خانگی کن امروز در عرصه ورزش ایران نامی شناخته شده است. پس از سال ها حضور در عرصه تکواندو ، امروز کن در تکواندوی ایران نقش کارخانه ای را دارد که هم بازیکن می سازد و هم مربی.

لوازم خانگی کن در فصل اخیر لیگ برتر تکواندوی بانوان نیز موفق شد مقام قهرمانی لیگ را بالاتر از بیمه رازی از آن خود کند. کیومرث چگینی مدیرعامل باشگاه کن در گفتگویی با IWSports در مورد خط مشی کن توضیح داده است:

از استعدادیابی تا ظهور کیمیا

از سال 91 در حوزه ورزش حضور پیدا کردیم و همزمان با تیمداری در بخش مردان ، با رویکرد حمایت از ورزش بانوان ، در این بخش هم ورود کردیم. خوشبختانه برنامه ریزی ما از روز اول بر شناسایی استعدادهای تکواندو از سراسر ایران مبتنی بود تا با به کار گیری بهترین مربیان ایران که تجارب متعددی در عرصه ملی و برون مرزی داشتند این استعدادهای را پرورش دهیم.

این استعدادها در رده های سنی پایه در تیم های پایه باشگاه لوازم خانگی کن به کار گرفته شدند تا هم به باشگاه کمک کنند و هم در آینده در خدمت تیم های ملی درآیند. خوشبختانه ثمرات این حرکت از سال سوم و چهارم کار ، خود را نشان داد که سرآمد این ثمرات مدالی بود که کیمیا علیزاده در المپیک ریو برای ورزش ایران به دست آورد.

چرا فقط تکواندو؟

علت این که لوازم خانگی کن تنها در حوزه تکواندو فعالیت کرده این است که سیاست مجموعه از روز اول با توجه به خصوصی بودن آن ، دوری از پراکندگی فعالیت های ورزشی و تمرکز بر یک رشته ورزشی بوده است.

تقدیر هیئت تکواندو استان تهران از کیومرث چگینی به پاس تلاش برای توسعه تکواندو

این که یک باشگاه در چند رشته فعالیت کند شاید برای آن باشگاه از نظر قرار گرفتن در کانون توجهات و دیده شدن ، بهتر باشد اما با سیاست ما همخوانی ندارد. سیاست کن مبنی بر فعالیت در یک رشته و حضور در آن عرصه به بهترین شکل است.

کن ، یک باشگاه فرا استانی

کن یک باشگاه فرا استانی است. اگر نگاهی به اعضای تیم تکواندوی کن بیندازید می بینید که ما از اغلب استان ها در مجموعه خود ، نماینده اعم از ورزشکار و مربی داریم. حتی مربیان جوان استان ها را برای کارورزی و آموزش بیشتر در کنار مربیان بزرگ جذب می کنیم تا در آینده نیز این مربیان بتوانند حرکت این چرخه را تداوم بخشند و به تکواندوی ایران خدمت کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.