11

لیگ قهرمانان زنان اروپا ؛ لیون و ولفسبورگ راهی فینال شدند

  • کد خبر : 3807
  • 13 اردیبهشت 1397 - 14:55
لیگ قهرمانان زنان اروپا ؛ لیون و ولفسبورگ راهی فینال شدند

در پایان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا ، المپیک لیون بار دیگر به فینال رسید و این بار حریف ولفسبورگ آلمان در دیدار نهایی شد. فرانسوی ها برای رسیدن به فینال ، منچستر سیتی را حذف کردند و چلاسی نیز به دست ولفسبورگ از رسیدن به فینال بازماند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تیم های فوتبال زنان لیون و ولفسبورگ با استفاده از امتیاز بازی در خانه از سد حریفان انگلیسی خود گذشتند و داغ فینال را به دل نمایندگان جزیره گذاشتند.

در فرانسه ، سفید پوشان المپیک لیون ، مدافع عنوان قهرمانی میزبان منچستر سیتی انگلیس بود. بازی رفت در منچستر با تساوی بدون گل پایان یافته بود و دو تیم در خاک فرانسه هم جدال سختی برابر هم داشتند.

گلی که در دقیقه 17 توسط لوسی برنز مدافع 26 ساله انگلیسی لیون در دقیقه 17 وارد دروازه منچستر سیتی شد ، پایان بازی در 90 دقیقه را قطعی کرد. منچستر سیتی در زمان نامناسبی گل خورد و در فشار روی لیون هم ناتوان بود. لیون 23 شوت به دروازه سیتی داشت و برای پیروزی یک بر صفر بر حریف خود کاملا مستحق بود.

بدین ترتیب واقعه نیمه نهایی فصل گذشته باز هم تکرار شد . سال قبل هم منچستر سیتی و لیون در نیمه نهایی با هم برخورد کردند که لیون ، منچستر سیتی را حذف کرد و پس از یک سال ، سیتی نتوانست از لیون انتقام بگیرد.

در دیگر بازی دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در  آلمان ، ولفسبورگ با خیالی آسوده برابر چلسی صف آرایی کرد. پیروزی 3 بر یک ولفسبورگ در بازی رفت در لندن به نوعی کار را تمام کرده بود. در بازی برگشت اما آلمانی ها چلسی را دست کم نگرفتند و باز هم این تیم را شکست دادند.

در حالی که چلسی برای رسیدن به فینال باید در آلمان 3 گل می زد ، بازی دو تیم در نیمه نخست گلی در بر نداشت. در نیمه دوم ، پرنیل هاردر مهاجم دانمارکی ولفسبورگ در دقیقه 69 گل اول را برای تیمش زد و در دقیقه 75 ، اوا پایور بازی را دو بر صفر کرد تا در نهایت ولفسبورگ با برتری 5 بر یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت به فینال چمپیونز لیگ برسد.

WOLFSBURG, GERMANY – APRIL 29: Ewa Pajor of Wolfsburg celebrate after the Women’s UEFA Champions League semi final second leg match between VfL Wolfsburg and FC Chelsea at AOK Stadion on April 29, 2018 in Wolfsburg, Germany. (Photo by Oliver Hardt/Getty Images)

حالا لیون می تواند با پیروزی در فینال لیگ قهرمانان ، پر افتخار ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان زنان اروپا لقب بگیرد. آن ها سال گذشته هم این عنوان را به دست آوردند و می خواهند از عنوان خود دفاع کنند.

از سال 2001 که لیگ قهرمانان زنان اروپا راه اندازی شد لیون 4 بار توانسته این جام را فتح کند البته این تیم عنوان پر افتخارترین تیم چمپیونز لیگ زنان را با تیم اف اف سی فرانکفورت آلمان شریک است و اگر در فینال امسال بتواند ولفسبورگ را شکست دهد ، عنوان پرافتخارترین را به تنهایی به دست می آورد.

آن ها سال گذشته در فینال کاردیف پس از تساوی بدون گل برابر پاری سن ژررمن در ضربات پنالتی ، فینال تمام فرانسوی را به سود خود پایان دادند.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.