15

درخشش ساره جوانمردی در کره جنوبی ؛ کسب سهمیه پارالمپیک و قهرمانی با حداقل امکانات

  • کد خبر : 3969
  • 18 اردیبهشت 1397 - 8:36
درخشش ساره جوانمردی در کره جنوبی ؛ کسب سهمیه پارالمپیک و قهرمانی با حداقل امکانات

افتخار برای ساره جوانمردی ادامه دارد. دختر شیرازی ، در مسابقات تیراندازی جهانی معلولین در کره جنوبی 2 مدال طلا گرفت و این به معنای کسب سهمیه المپیک برای ساره است. جوانمردی برای سومین بار حضور در پارالمیپک را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ ساره جوانمردی ستاره تیم ملی تیراندازی معلولان ایران در رقابت های جهانی چئونگجو کره جنوبی هم درخشان ظاهر شد و توانست پس کسب طلای 10 متر ، در 50 متر هم مدال طلا را از آن خود کند.

او در این رقابت ها در ماده تپانچه بادی 10 متر قهرمان جهان شد و ضمن کسب این مدال سهمیه بازی های پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کرد. او در فینال رکورد 237.6 را برجای گذاشت و دیگر نمایندگان ایران یعنی خدیجه رستمی و سمیرا ارم پنجم و هفتم شدند.

ساره جوانمردی در دومین مسابقه خود در ماده خفیف ۵۰ متر در فینال این مسابقات از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و باز هم حریفان قدرتمند چینی خود را شکست داد.

پدیده تیراندازی جهان با وجود این که در هیچکدام یک از اردوهای تیم ملی به دلیل اعتراض به نداشتن مربی شرکت نکرده بود در شرایط سخت و کمترین امکانات ممکن در شهر محل زندگیش بدون در اختیار داشتن حتی یک خط تیراندازی خفیف تمرینات خود را ادامه داد و با اقتدار بر سکوی اول دنیا ایستاد.

ساره جوانمردی در بازی های المپیک 2016 ریو در ماده های تپانچه بادی 10 متر و تپانچه  50 متر میکس دو طلا و در تپانچه بادی 10 متر المپیک لندن به مدال برنز رسیده بود. بدین ترتیب حالا ساره جوانمردی برای سومین بار متوالی در پارالمپیک حاضر می شود و گزینه غیر قابل انکار  برای کسب مدال است.

جوانمردی در رقابت های جهانی نیز 8 طلا، 3 نقره و یک برنز کسب کرده است.این تیرانداز در بازی های آسیایی اینچئون نیز دو طلا برای کاروان ایران کسب کرد. این مدال در حالی برای جوانمردی به دست آمد که این تیرانداز موفق ایرانی، مدت ها بود از بی توجهی مسئولان گلایه داشت.

به نظر می رسد همه چیز برای ساره جوانمردی به بهترین شکل پیش می رود. وی یک دوره طلایی از زندگی خود را با انبوهی از مدال سپری می کند و در جهان ، یک چهره قابل احترام است گرچه ساره پیش از این در گفتگو با IWSports اذعان کرده بود که برای این که انگیزه خود را از دست ندهد تصمیم گرفته انتظارش از مسئولان را نادیده بگیرد و برای دل خود و علاقه مردم ، کار را ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.