"سوکولوف" دوباره برای دختران شطرنج باز به ایران می آید | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11

“سوکولوف” دوباره برای دختران شطرنج باز به ایران می آید

  • کد خبر : 4070
  • 18 اردیبهشت 1397 - 16:16
“سوکولوف” دوباره برای دختران شطرنج باز به ایران می آید

فدراسیون شطرنج مربی هلندی را برای تیم ملی شطرنج ایران انتخاب کرده است و این مربی علاوه بر پسران با سه ملی پوش دختر هم اردوی آماده سازی برگزار می کند تا برای مسابقه های پیش رو به آمادگی مورد نظر برسند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ فدراسیون شطرنج ایران بعد از چندین ماه بررسی از میان دو گزینه، سرمربی تیم ملی را انتخاب کرد. «ایوان سوکولوف» از هلند و «یوگنی میروش نیچنکو» از اوکراین گزینه های اصلی فدراسیون برای هدایت تیم ملی بودند که در نهایت سرمربی هلندی انتخاب شد.

سوکولوف در سال 2016 نیز هدایت دختران ایرانی را برعهده داشت. این مربی 22 اردیبهشت به ایران می آید و به مدت دو هفته با ملی پوشان ایرانی تمرین می کند.

مبینا علی نسب، سارا خادم الشریعه و میترا حجازی پور نفراتی هستند که با نظر فدراسیون با این مربی هلندی تمرین می کنند.

در حال حاضر تیم ملی شطرنج بانوان رده 26 حدول رده بندی جهانی فیده را در اختیار دارد. سارا خادم الشریعه نیز تنها ملی پوشی است که در میان 100 بازیکن برتر جهان حاضر است و رده چهل و هشتم را به خود اختصاص داده است.

آتوسا پورکاشیان با ریتینگ 2333، غزل حکیمی فرد با ریتینگ 2292، میترا حجازی پور با ریتینگ 2283 و مبینا علی نسب  با ریتینگ 2281 بعد از خادم الشریعه رتبه های دوم تا پنجم بهترین های ایران را در اختیار دارند.

سوکولوف در رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهانی درسال 2016 که به میزبانی تهران برگزار شد، هدایت میترا حجازی پور، سارا سادات خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان نمایندگان ایران در مسابقه ها را برعهده داشت.

درالمپیاد جهانی باکو نیز تیم ملی شطرنج ایران با سوکولوف موفق به کسب بهترین نتیجه تاریخ شطرنج ایران شده بود.

سوکولوف مربی 49 ساله و متولد بوسنی و هرزگوین است. او در آخرین جدول فیده ریتینگ 2565 را در اختیار دارد. بالاترین ریتینگ سوکولوف مربوط به سال 2004 است که ریتینگ 2706 در اختیار داشت.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.