15

دختران تکواندوکار در راه کره جنوبی؛ هدف : افزایش رنک المپیکی

  • کد خبر : 5863
  • 30 خرداد 1397 - 15:32
دختران تکواندوکار در راه کره جنوبی؛ هدف : افزایش رنک المپیکی

حضور تیم‌ ملی تکواندوی زنان ایران در تورنمنت جی 2 کره‌جنوبی تازه ترین خبر از دختران تکواندوکار در راه بازی های آسیایی جاکارتا است البته هدف از حضور شاید به نوعی بزرگتر از بازی های آسیایی باشد. کاشت و داشت برای برداشت سهمیه در المپیک

به گزارش IWSports ؛ پس از مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا در ویتنام و البته انتخابی یک روزه تیم ملی برای بازی های آسیایی جاکارتا ، سکوت و آرامش در فضای تکواندوی زنان ایران حاکم شده است.

با این وجود ، این سکوت به معنای رکود نیست. مهرو کمرانی و شاگردانش برنامه امیدبخشی برای بازی های آسیایی جاکارتا دارند و یکی از این برنامه ها حضور تیم ملی در مسابقات بین المللی کره جنوبی در سطح جی 2 است.

دختران تکواندو کار از 27 تیر در بازه زمانی یک هفته ای در ججو کره جنوبی مسابقه خواهند داد. نکته جالب اما، این است که دختران تکواندوکار در راه کره جنوبی ، الزاما ملی پوش های جاکارتا نخواهند بود و 4 تکواندوکار دیگر نیز علاوه بر ترکیب جاکارتا به کره می روند.

مهرو کمرانی پیش از این در گفتگو با “آی دبلیو اسپورتس” تاکید کرده بود که دختران مستعد تکواندوی ایران با وجود همه شایستگی ها با کمبود اعزام ، مسابقه و در نتیجه امتیاز رنکینگ مواجه هستند و همین مسئله کار را برای آن ها در رویدادهای رسمی سخت می کند.

ناهید کیانی، الهه شیدایی، پریسا جوادی، کیمیا علیزاده و زهرا پوراسماعیل ، گروهان 5 نفره ما در جاکارتا هستند اما به نظر می رسد اضافه شدن نام مریم ملکوتی خواه (وزن 46- کیلوگرم)، ملیکا میرحسینی و زینب اسماعیلی (وزن 73- کیلوگرم) و اکرم خدابنده ( وزن 73+ کیلوگرم) به لیست مسافران شرق بر اساس پاسخ به همین نیاز صورت گرفته و نوعی سرمایه گذاری روی این 4 نفر محسوب می شود.

این سرمایه گذاری می تواند به رنکینگ پشت خط مانده های جاکارتا برای آینده کمک کند. ایران ، رویداد بزرگی به نام المپیک 2020 را در پیش دارد و امروز ، زمان ترسیم چشم انداز آینده است. طلا، نقره و برنز در جی 2 کره ، 20 ، 12 و 7.20 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران به همراه دارد.

تیم ملی تکواندو را در کره علاوه بر مهرو کمرانی به عنوان سرمربی ، ریحانه فولادی زهرا حاجی وند به عنوان مربی همراهی می کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.