13

مشکل جدید برای فدراسیون های ورزشی در آستانه جاکارتا ؛ قیمت دلار

  • کد خبر : 6074
  • 04 تیر 1397 - 14:08
مشکل جدید برای فدراسیون های ورزشی در آستانه جاکارتا ؛ قیمت دلار

افزایش نرخ ارز و قیمت دلار مشکل جدیدی برای فدراسیون های ورزشی در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا اعزام ورزشکاران به رویدادهای بین المللی ایجاد کرده است.

به گزارش IWSports ؛ گرچه فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک برای انجام امور اعزام های خود می توانند از دلار به نرخ دولتی استفاده کنند اما بدون شک ، التهابات اقتصادی اخیر بر میزان و نحوه تخصیص ارز به آن ها نیز اثر می گذارد.

تیم های ملی ایران در آستانه بازی های آسیایی در حال برنامه ریزی برای رقابت های تدارکاتی خود هستند و سفر برون مرزی آن ها و هزینه های سفر ، چالش های تازه برای فدراسیون ها ایجاد کرده است.

از سوی دیگر ، حضور تیم های ملی در تورنمت ها و پرداخت دستمزد  مربیان خارجی موضوع دیگری است که دردسر ساز شده است. منابع آگاه می گویند استفاده از ارز دولتی برای فدراسیون ها محدودیت دارد.

با این حال ، مشکل اصلی و جدی برای ورزشکارانی است که به صورت انفرادی یا آزاد و نه با استفاده از اعتبار مالی فدراسیون ها ، در رویدادهای بین المللی شرکت می کنند.

این دسته از ورزشکاران که بخشی یا تمام هزینه اعزام خود را شخصا پرداخت می کنند اکنون با مشکل تامین هزینه ، روبرو شده اند و با ادامه روند فزاینده مشکلات اقتصادی و سقوط ارزش پول ایران دچار کاستی های تازه در روند آماده سازی خود که اعزام ، فقط بخشی از آن است ، می شوند.

در این شرایط ، باید دید کمیته بین المللی المپیک و وزارت ورزش در فاصله زمانی کمتر از 2 ماه تا آغاز بازی های آسیایی و با شرایط کنونی قیمت دلار ، اوضاع را چگونه مدیریت می کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6074

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.