21

در انتظار اعلام رسمی فهرست کاروان جاکارتا ؛ سهم بانوان از 105 نفر به 97 نفر یا کمتر

  • کد خبر : 8263
  • 13 مرداد 1397 - 11:21
در انتظار اعلام رسمی فهرست کاروان جاکارتا ؛ سهم بانوان از 105 نفر به 97 نفر یا کمتر

در شرایطی که قرار است امروز شنبه فهرست نهایی ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا اعلام شود گفته می شود تعداد زنان ورزشکار ایران در کاروان اعزامی از مقداری که پیش از این اعلام شده بود کمتر است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” ؛ پیش از این فهرست سهمیه های هر فدراسیون برای اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا اعلام شده بود اما این تعدا سهمیه دستخوش تغییر شد به طوری که به جز در مورد شمشیربازی که با اعزام تیم سابر بانوان موافقت شد ، در مورد برخی رشته ها سهمیه بانوان در عمل کمتر از رقم اولیه است.

عدد اولیه دختران ملی پوش در جاکارتا 105 نفر بود که با اضافه شدن تیم شمشیر بازی سابر بانوان این عدد به 109 نفر می رسید اما اکنون این عدد به 97 نفر رسیده که به نظر می رسد کاهش تعداد در یکی دو رشته به دلیل عدم کسب حد نصاب ها دلیل آن باشد.

حتی اگر تعداد ورزشکاران زن ایران در جاکارتا از 97 نفر هم فراتر نرود باز هم آمار دختران ورزشکار ایران نسبت به بازی های آسیایی اینچئون 9 نفر افزایش یافته است. این در حالی است که کاهش سهمیه ورزش بانوان در سوارکاری و سه گانه قطعی است.

فدراسیون سوارکاری یک سهمیه اعزامی زنانش را کم کرد و در ورزش سه گانه ، پس از این که شیرین گرامی به عنوان تنها نماینده زن ایران از اعزام کنار گذاشته شد ، گزینه جانشینی برای وی وجود نداشت.

در دو و میدانی نیز قرار است نام دختران اعزامی ایران به جاکارتا حداکثر تا روز یکشنبه اعلام شود اما اگر فدراسیون دو و میدانی تصمیم بگیرد غیر از سپیده توکلی ورزشکار زن دیگری را به جاکارتا نفرستد در این بخش نیز نسبت به سهمیه اولیه کاهش چشمگیری شاهد خواهیم بود.

تیم های ملی ایران در بخش زنان در رشته های تیروکمان، بدمینتون، بسکتبال 3 به 3، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیربازی، کبدی، کاراته، کوراش، جوجیتسو، جودو، پنچاک سیلات، سامبو، ووشو، اسکواش، تنیس روی میز، تکواندو، دوومیدانی، قایقرانی، تیراندازی، تنیس و سنگنوردی در بازی های آسیایی حاضر خواهند بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=8263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.