12

احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان/ بازگشایی پس از 8 سال

  • کد خبر : 8762
  • 21 مرداد 1397 - 9:17
احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان/ بازگشایی پس از 8 سال

فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان پس از نزدیک به هشت سال تعطیلی با مصوبه امروز (20 مرداد ماه ) وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بار دیگر احیا و فعال می شود.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس در جلسه ای مشترک با حضور «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و «سید رضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک، اقدامات قانونی و اجرایی احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان تصویب شد.

در این جلسه که معاون وزارت ورزش و دبیر کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند، مقرر شد اقدامات قانونی و اجرایی لازم برای احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان به سرعت صورت گیرد.

این فدراسیون که در سال 1389 تعطیل شده بود، با همکاری نزدیک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای گسترش، تقویت و هویت بخشی ورزش زنان مسلمان با حفظ حدود فرهنگی و شرعی احیا خواهد شد.

فدراسیون اسلامی ورزش زنان که یک فدراسیون بین‌المللی محسوب می‌شود، با موافقت رؤسای کمیته‌های بین‌المللی و آسیایی المپیک سال ٦٩ با ریاست «فائزه هاشمی» در تهران آغاز به کار کرد و در سال ٨٩ تعطیل شد.

فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان با محوریت فائزه هاشمی رفسنجانی ، آغارگر دوران جدیدی در ورزش زنان ایران بود. با این حال ، باید دید این فدراسیون چگونه و با چه منابع مالی دوباره وارد میدان خواهد شد. بازگشت فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان ، فرصت بیشتری برای دیده شدن در اختیار دختران ورزشکار ایران قرار خواهد داد.

در بهمن 92 نیز شاهرخ شهنازی دبیرکل وقت کمیته ملی المپیک گفته بود راه اندازی مجدد فدراسیون اسلامی ورزش زنان در نشست هیات اجرایی قبلی این کمیته تصویب شده است و بار دیگر این فدراسیون فعال خواهد شد اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان ، بانی برگزاری 4 دوره مسابقات بین المللی زنان مسلمان بود. مسابقات از 1993 کلید خورد و 4 سال یک بار برگزار می شود و تا انحلال این فدراسیون بین المللی ، 4 بار تا سال 2005 به انجام رسید و میزبان هر 4 دوره آن ایران بود.

در اولین دوره آن 10 کشور با 407 ورزشکار در 7 رشته بدمینتون ، شنا ، والیبال ، تیر اندازی ، هندبال ، جودو و دو ومیدانی حضور داشتند. آمار کشورهای حاضر ، 4 سال بعد در 1997 به 24 کشور و 748 ورزشکار رسید.

در 2001 ، این مسابقات با 23 کشور ، 798 ورزشکار و 15 رشته برگزار شد و سرانجام در 2005 و آخرین دوره آن ، تعداد کشورهای حاضر به 44 کشور ، 1316 ورزشکار و 18 رشته رسید اما سرانجام این رقابت ها لغو بود تا بازی های زنان کشورهای اسلامی ریشه ندواند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=8762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.