بازی های آسیایی جاکارتا / زهرا کیانی نقره گرفت و تاریخ ساز شد / کیانی: این مدال تقدیم به پدر و مادرم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

بازی های آسیایی / زهرا کیانی نقره گرفت و تاریخ ساز شد ؛ کیانی: این مدال تقدیم به پدر و مادرم

  • کد خبر : 9198
  • 30 مرداد 1397 - 10:42
بازی های آسیایی / زهرا کیانی نقره گرفت و تاریخ ساز شد ؛ کیانی: این مدال تقدیم به پدر و مادرم

بانوی تالوکار ایران با کسب مدال نقره بازی های آسیایی تاریخ ساز شد و اولین مدال بانوان ایران را در این رشته در این بازی ها از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس”؛ از صبح امروز (سه‌شنبه) ۳۰ مرداد در سومین روز رقابت‌های ووشوی بازی‌های آسیایی زهرا کیانی نقره گرفت و تاریخ ساز شد “زهرا کیانی” به عنوان آخرین نماینده ایران در بخش تالو به مصاف رقبای خود رفت که توانست نخسین مدال نقره بانوان تالوکار ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی در این رشته را کسب کند.

کیانی روز یکشنبه که در فرم “جین شو” با امتیاز ۹.۷۰ در رتبه دوم ایستاده بود، امروز در فرم “چیانگ شو” به اجرای فرم پرداخت و به امتیاز ۹.۷۱ رسید. کیانی در مجموع دو فرم “جین شو و چیانگ شو” با امتیاز ۱۹.۴۱ در رده دوم قرار گرفت و مدال نقره بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

نماینده چین در مجموع با امتیاز ۱۹.۴۹ به مدال طلا رسید و تالوکار ویتنام با ۱۹.۴۰ بر سکوی سومی ایستاد، کیانی با این مدال نقره به نخستین بانوی تالوکار ایران تبدیل شد که در بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال می‌شود.

نکته جالب در مورد زهرا کیانی این است که او در 18 سالگی توانسته به این مدال برسد و در این سن و سال ، انبوهی از مدال های آسیایی و جهانی را در کارنامه دارد به عبارت دیگر زهرا کیانی از زمانی که به عضویت تیم های ملی پایه درآمده همواره در هر مسابقاتی که اعزام شده مدال گرفته است.

مدال نقره زهرا کیانی احتمالا به این معنا خواهد بود که اسطوره جدیدی در تالوی ایران متولد شده است. با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت زهرا کیانی تا سال های سال می تواند برای تالوی ایران مدال آوری کند و راه او برای تبدیل شدن به چهره ای افسانه ای و دست نیافتنی در تالوی ایران چندان طولانی نیست.

زهرا کیانی اصالتا اهل شهرکرد اما ساکن اصفهان است. درباره زهرا کیانی بخوانید گفتگو با او را در ایستاده در اوج

نقره جاکارتا آغازی برای موفقیت های بیشتر است

ملی پوش تیم ووشوی بانوان ایران پس از کسب مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: این مدال آغازی برای رسیدن به موفقیت های بیشتر در آینده و رسیدن به طلای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ووشو٬ «زهرا کیانی» که با رسیدن به مدال نقره در هجدهمین دوره بازی های آسیایی به نخستین بانوی تالوکار ایران تبدیل شد که در آوردگاه مهم به مدال دست یافته است٬ اظهار داشت: این مدال را به پدر و مادرم که از هشت سالگی حامی من در ووشو بوده اند٬ تقدیم می کنم.

وی با بیان اینکه حریفان سختی داشت٬ افزود: حریف چینی بسیار قدرتمند بود و طلا را از آن خود کرد و خوشبختانه توانستم بالاتر از ووشوکاران کاربلدی از ژاپن٬ چین تایپه٬ هنگ کنگ٬ ویتنام و مالزی ایستاده و به نقره برسم.

کیانی ادامه داد: این مدال نتیجه حمایت های مسئولان فدارسیون و تلاش های کادر فنی و خودم بود که امیدوارم توانسته باشم تا جواب محبت های مسئولان را بدهم.
کیانی که در ۱۸ سالگی در تمامی رویدادهای ممکن به مدال رسیده است در پاسخ به این سوال که چه برنامه برای بی انگیزه نشدن و تداوم موفقیت ها دارد٬ اظهار داشت: این نقره سبب شد تا تلاشم را افزایش داده تا در دوره بعدی بازی های آسیایی طلا بگیرم. من با بی انگیزگی بیگانه هستم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.