13

رنکینگ بدمینتون کرمانشاه و پرسش های پرشمار ؛ تحمل فدراسیونی که به روز نیست!

  • کد خبر : 9743
  • 04 شهریور 1397 - 22:22
رنکینگ بدمینتون کرمانشاه و پرسش های پرشمار ؛ تحمل فدراسیونی که به روز نیست!

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس”؛  اولین مرحله رنکینگ بزرگسالان یادواره شهید ناهید فاتحی کرجو در کرمانشاه در حالی برگزار شد که دو غایب بزرگ داشت،ثریا آقایی به دلیل حضور در رقابتهای آسیایی و سارا دلاوری به دلیل خداحافظی موقت از تیم ملی. ثریا آقایی درگیر حضور در بازی های آسیایی […]

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران “آی دبلیو اسپورتس”؛  اولین مرحله رنکینگ بزرگسالان یادواره شهید ناهید فاتحی کرجو در کرمانشاه در حالی برگزار شد که دو غایب بزرگ داشت،ثریا آقایی به دلیل حضور در رقابتهای آسیایی و سارا دلاوری به دلیل خداحافظی موقت از تیم ملی.

ثریا آقایی درگیر حضور در بازی های آسیایی جاکارتا بود که در نهایت با تک بازی برابر رقیب هندی و نفر دهم جهان ، از دور مسابقات کنار رفت. افزون بر ثریا ، جای سارا دلاوری در این مسابقات خالی بود. دلاوری تصمیم گرفته که فعلا از بدمینتون دور باشد. او تاکید کرده که از بدمینتون خداحافظی نکرده است اما در حال حاضر می خواهد از فضای رقابتی در بدمینتون دور باشد.

این رقابت ها با حضور ۹۶ بازیکن از استان های مختلف برگزار شد و در پایان این رقابتها در قسمت انفرادی پریا اسکندری از تهران مقام اول،نسیم صفایی از تهران مقام دوم،ثمین عابد خجسته از تهران و یسری بیگی از اصفهان مشترکا مقام سوم را به دست آوردند.

در قسمت دوبل ستایش عبدالکریمی و ثمین عابد خجسته اول شدند. هاله همدان چی و نسیم صفایی از تهران در جای دوم قرار گرفتند و فاطمه مقدم نوروزی و نسترن کرمی از زنجان،حنان و هاجر کبیری از تهران به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

دور بعدی این مسابقات پاییز امسال برگزار می شود.

علامت سوال ها ؛ شکاف فنی و فدراسیونی که به روز نیست

در مورد مسابقات رنکینگ ، سوالات زیادی مطرح می شود که عمده این سوالات در مورد سطح برگزاری ، روش اجرای مسابقات و میزان تاثیرگذاری بر افزایش کیفیت بدمینتون زنان ایران است.

یکی از مسائلی که مطرح شدن آن منطقی است روش انجام مسابقه ای است که در آن مسابقه اگر بازی اول را ببازید باید به خانه برگردید. تصور کنید یک بدمینتون باز از شرق کشور برای بازی در رنکینگ به کرمانشاه بیاید ، بازی اول را ببازد و با همان یک بازی به کارش خاتمه دهد. به همین علت بوده که برخی از بدمینتون بازان از استان های مختلف تصمیم گرفته اند در این مسابقات حضور نداشته باشند.

موضوع دیگر این است که آیا از دل مسابقات رنکینگ ، ستاره جدیدی خارج می شود؟ برخی بازیکنان باتجربه تر بدمینتون بانوان ایران می گویند بین بازیکنان درجه اول بدمینتون بانوان ایران و بازیکنان سطح دو ، فاصله عمیقی از نظر کیفی ایجاد شده به طوری که رقابت نزدیکی برای رسیدن به گروه برتر وجود ندارد.

اگر این ایده درست باشد ، بدمینتون ایران ، از نظر پرورش ستاره های جوان در آینده به مشکل برخواهد خورد و مجبور است تا سال های طولانی به بازیکنان درجه یک فعلی اش اکتفا کند. این یعنی درهای بسته به روی آینده روشن که فدراسیون بدمینتون باید آن را جدی بگیرد.

همچنین از مسابقات رنکینگ خبر می رسد این مسابقات بدون حجاب اسلامی برگزار می شود در نتیجه هیچ عکس و ویدئویی از این مسابقات مخابره نمی شود. این رویکرد از سوی فدراسیون بدمینتون یک رویکرد منفی و مخرب برای پیشرفت بدمینتون است.

بسیاری از فدراسیون ها به این نتیجه رسیده اند که برای نشان دادن جاذبه های رشته خود باید مسابقات بانوان خود را با حجاب برگزار کنند و به دوربین ها اجازه دهند تا تصاویر این مسابقات را در معرض دید عموم قرار دهند و چه روش تبلیغاتی برای یک رشته ورزشی از این بهتر؟ اما ظاهرا فدراسیون بدمینتون در این زمینه ، هنوز به روز نشده است. عزمی برای درانداختن طرحی نو وجود دارد؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.