15

نشست خبری نعمتی و شعبانی بهار: عامل حذف زهرا نعمتی ، سرمربی کره ای بود/ توضیح در مورد سوگند رحمانی

  • کد خبر : 10046
  • 14 شهریور 1397 - 13:59
نشست خبری نعمتی و شعبانی بهار: عامل حذف زهرا نعمتی ، سرمربی کره ای بود/ توضیح در مورد سوگند رحمانی

زهرا نعمتی تنها کماندار ریکرو زنان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا امروز در نشستی خبری واقعیت عدم حضورش در مسابقه را عنوان کرد. نعمتی اعلام کرد مقصر نرسیدن او به مسابقه پارک ، سرمربی کره ای تیم ملی بوده است که زمان مسابقه را فراموش کرده

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ، نشست خبری فدراسیون تیراندازی با کمان امروز چهارشنبه برگزار شد و غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون و زهرا نعمتی کماندار ایران در این نشست خبری صحبت کردند.

زهرا نعمتی در این نشست خبری گفت: اتفاقی که افتاد واقعا ناراحت کننده بود، امید بود که زهرا نعمتی بتواند مدال بگیرد و حتی کسب سهمیه المپیک کند اما نشد. قطعا فدراسیون تیر و کمان مقصر نبود، من هر موفقیتی کسب می کردم پرچم این فدراسیون و ورزش ایران بالا می رفت .

نعمتی با بیان اینکه به خاطر حفظ حرمت ایران ، بعد از آن اتفاق گفتم که تقصیر خودم است، گفت: واقعیت را امروز می گویم، واقعیت این بود که پارک سرمربی تیم ملی زمان مسابقه من را فراموش کرد و به همین دلیل به رقابت نرسیدم!

این کماندار ریکرو با تاکید بر اینکه باید در بازی های پاراآسیایی شرکت کنم، خاطرنشان کرد: باید آرامش خود را حفظ کنم و به تمریناتم ادامه دهم، اتفاقی که افتاد برای همه ناراحت کننده بود اما باید می پذیرفتم.

نعمتی با بیان اینکه با لطف مدیریت جدید فدراسیون تیر و کمان فرصت حضور در بازی های آسیایی را به دست آورد، گفت: شاید اگر این حمایت ها نبود نمی توانستم در بازی های آسیایی شرکت کنم کما اینکه در دوره قبل به دلیل برخی مسائل این فرصت را به دست نیاوردم. عنوان کردن این مسائل باعث ایجاد حاشیه می شود و این روی عملکرد من برای پاراآسیایی تاثیر می گذارد.

نعمتی در مورد پیش بینی که از عملکردش در بازی های آسیایی داشت، گفت: هیچ وقت قول مدال نداده ام چون همیشه عوامل محیطی هم تاثیرگذار است اما در حذفی رکوردهای خوبی داشتم، اگر ادامه پیدا می کرد مدال می گرفتم. اما همینجا قول می دهم که برای المپیک تلاشم را بیشتر کنم تا عملکرد بهتری داشته باشم.

سرمربی زیاد خوشحال بود اشتباه کرد!

به نقل از مهر ، غلامرضا شعبانی بها رئیس فدراسیون تیرندازی با کمان نیز در مورد صحبت های نعمتی مبنی بر اینکه پارک باعث شد زمان رقابتم را از دست بدهم، گفت: پارک از برد نعمتی خوشحال شده بود و به همین دلیل زمان رقابت مرحله یک چهارم و یک هشتم را با هم اشتباه کرد. همه  کارهای فنی نعمتی دست مربی بود. ما دو سرپرست داشتیم هم برای مردان هم بانوان. وظایف آنها کاملا مشخص بود و سرپرست کار اجرایی دارد. دباغ کار خود را انجام داده و اگرچه باید دقت نظر هم می داشت.

عذرخواهی می کنیم

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر اینکه نعمتی تنها ٣٠ ثانیه به مسابقه دیر رسید، خاطرنشان کرد: با این حال من اعتراض رسمی خود را اعلام کردم، از طرف خودم و مجموعه تیم از این بابت عذرخواهی می کنم. باید مسابقه را مدیریت می کردیم.

نعمتی در فهرست نبود

وی  درباره «سوگند رحمانی» و دلیل اعزام وی به بازی های آسیایی گفت: برای ورود به المپیک باید نفرات را در فهرست اولیه معرفی کنیم اما وقتی وارد فدراسیون شدم، متوجه شدم که زهرا نعمتی اصلا در این فهرست نبوده است، تمام تلاشم را کردم تا به این مسئله رسیدگی کنم، این مسئله نیازمند همراهی کمیته و وزارت و ستاد عالی بود.

شخصا می خواستم نعمتی در بازی های آسیایی باشد چون در ریکرو، رکورد بهتری داشت و این را در رقابت های رکوردگیری هم ثابت کرد. در هر صورت موافقت ستاد را گرفتیم و نام وی را وارد فهرست کردیم، اما سوگند بهترین کماندار نوجوان ماست که در المپیک جوانان هم شرکت می کند. نام وی در فهرست اولیه نبود ضمن اینکه بنا به گفته کمیته، ورزشکار کمتر از ١٦ سال اجازه شرکت ندارد که البته فدراسیون جهانی خلاف این را می گفت. در نهایت تصمیم بر این بود که نعمتی برود.

ماجرای ازدواج پرسروصدا در جاکارتا

شعبانی بهار در مورد ازدواج دو کماندار ایران در جریان بازی های آسیایی که البته مربوط به یک سال پیش بود اما بحثش در جاکارتا مطرح شد نیز توضیح داد. وی گفت:  سرمایه من صداقت است. اول اینکه عقبه آنها را نمی دانستم و فکر می کردم نامزد هستند. بعدازظهر دیدم یک خبرنگاری به من گفت عروسی داریم گفتم چه عروسی ای؟ گفتم موضوع چیست؟ قیدی گفت هفت ماه پیش عقد کردیم و می خواستیم عروسی بگیریم. اینجا هم می خواهیم علنی بگوییم تا همه مردم بدانند. به من گفتند رییس فدراسیون هستی نمی خواهی چیزی بدهی؟! گفتم فردا مسابقه دارند من هم در جشن مشارکت کنم. این واقعیت بود که گفتم.

با عامل حذف نعمتی چه برخوردی می کنید؟

«فدراسیون تیر و کمان با پارک که به گفته زهرا نعمتی زمان رقابت وی را فراموش کرد، چه برخوردی می کند؟»، شعبانی بهار در پاسخ به این پرسش گفت: برخورد معنا ندارد تصمیم می گیریم یا همکاری کنیم یا قطع همکاری. جرم که نکرده است. من مقصران و دلایل اصلی را می دانم. خودم دیده ام و نیازی به تحلیل نیست. خطایی که ایجاد شده درباره آنها تصمیم می گیریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=10046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.