20

عملکرد تیراندازان ایران در مسابقات جهانی کره جنوبی ؛ آرمینا صادقیان و نقره میکس

  • کد خبر : 10093
  • 15 شهریور 1397 - 12:55
عملکرد تیراندازان ایران در مسابقات جهانی کره جنوبی ؛ آرمینا صادقیان و نقره میکس

مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان در کره جنوبی پیگیری شد. تیراندازان ملی پوش کشورمان در رشته های مختلف و در رده های سنی جوانان و بزرگسالان با حریفان خود رقابت کردند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، این رقابت ها در حالی در شهر چانگون کره جنوبی پیگیری شد که تیراندازان ایران ر رشته تراپ بانوان به مصاف حریفان جهانی خود رفتند.

سپیده سیرانی ملی پوش کشورمان با 104 امتیاز بالاتر از تیرانداز کشور استرالیا دارنده مدال طلای وردکاپ جهانی 2017 درجایگاه چهل و پنجم جهان ایستاد و دیگر تیراندازان کشورمان شیوا فرح پور و فاطمه امیری بهزادی با 103 و 98 امتیاز به ترتیب در جایگاه صد و سوم و نود و هشتم جهان قرار گرفتند. در این رشته 73 تیرانداز حضور داشتند.

در بخش تیمی، تیم های ایتالیا، اسپانیا و ایلات متحده امریکا به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ایستادند و تیم ایران با 305 امتیاز سیزدهم جهان شد.

تپانچه جوانان و هشتمی رستمیان

هانیه رستمیان تنها نماینده کشورمان با پشت سرگذاشتن مرحله مقدماتی رشته تپانچه بادی جوانان به عنوان نفر هفتم با 570 امتیاز برای نخستین بار در ادوار تیراندازی راهی فینال شد که در پایان با قرار گرفتن در جایگاه هشتم جهان به کار خود پایان داد. در این رشته کشورهای، ترکیه، کره جنوبی و گرجستان به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند.

در بخش میکس تپانچه تیمی ، تیم ملی کشورمان با ترکیب هانیه رستمیان و عرفان صلواتی پا به جوخه آتش گذاشت که در پایان با 748 امتیاز در جایگاه بیست و دوم جهان قرار گرفت. در این بخش تیم های کره جنوبی به مقام اول و دوم دست یافت و تیم هند سوم شد.

تپانچه بزرگسالان ؛ ایران در جایگاه ششم تیمی

تیم تپانچه بادی بزرگسالان با ترکیب مینا قربانی، گلنوش سبقت الهی و آمیتیس جعفری با 572،571 و 568 امتیاز به ترتیب با جایگاه های بیست و پنجم، سی ام و چهل و ششم جهان به کار خود پایان دادند.

در بخش تیمی این رشته تیم های چین، کره جنوبی و روسیه به ترتیب اول تا سوم شدند و تیم ملی ایران با امتیاز 1171 در جایگاه ششم ایستاد. نمایندگان  روسیه، یونان، صربستان، چین دو ورزشکار، کره جنوبی دو ورزشکار و لهستان موفق به حضور در فینال شدند.

آرمینا صادقیان و نقره میکس

تیم میکس تفنگ جوانان کشورمان با ترکیب آرمینا صادقیان و امیر محمد نکونام با 836.2 امتیاز برای نخستین بار ضمن قرار گرفتن در جایگاه دوم جهان به مدال نقره این رقابت ها دست یافتند. این موفقیت تازه ای برای پدیده تیراندازی ایران است.

CHANGWON – SEPTEMBER 5: Silver medalist Team of the Islamic Republic of Iran 1 (Sadeghian ARMINA / Amir Mohammad NEKOUNAM) competes in the 10m Air Rifle Mixed Team Junior Final at the Changwon International Shooting Range

همچنین در این ماده، دیگر تیم کشورمان با ترکیب فاطمه کرم زاده و امیرسیاوش ذوالفقاریان با 830.9 امتیاز در جایگاه دهم جهان ایستاد. در این ماده تیم ایتالیا اول شد و تیم هند پس از ایران در جایگاه سوم ایستاد.

جام بزرگ و احمدی در 50 متر درازکش ناموفق بودند

در 50 متر درازکش و در گروه اول مه لقا جام بزرگ و نجمه خدمتی با 615.2 و 611.8 امتیاز به ترتیب به مقام های شانزدهم و سی و دوم دست یافتند و در گروه دوم الهه احمدی دیگر تیرانداز کشورمان با613.2 امتیاز عنوان بیست و دوم را به خود اختصاص داد.

در پایان مرحله حذفی و محاسبه مجموع امتیازات 3 ملی پوش کشورمان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. در مرحله نیمه نهایی با حضور 70 تیرانداز مه لقا جام بزرگ با 617.7 و الهه احمدی با 614.7 امتیاز به ترتیب در جایگاه بیست و هفتم و چهل و چهارم جهان به کار خود پایان دادند. در این رشته نمایندگان انگلیس، آلمان و اسلواکی به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

پنجاه و دومین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان و رقابتهای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو از 10 تا 24 شهریورماه با حضور 1804 ورزشکار از 90 کشور جهان در شهر چانگون کره جنوبی برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=10093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.