گزارش کامل قرعه کشی لیگ برتر فوتبال بانوان / آغاز راه از 25 آبان با شرکت 12 تیم | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15

گزارش کامل قرعه کشی لیگ برتر فوتبال بانوان / آغاز راه از 25 آبان با شرکت 12 تیم

  • کد خبر : 10506
  • 19 شهریور 1397 - 21:25
گزارش کامل قرعه کشی لیگ برتر فوتبال بانوان / آغاز راه از 25 آبان با شرکت 12 تیم

قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان برگزار شد و 12 تیم حاضر در این رقابت ها از 27 آبان وارد رقابت در لیگ برتر می شوند. ملوان انزلی و سپیدار قائم شهر تیم های تازه وارد به لیگ فوتبال زنان هستند.

غزل خدام – پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس : مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتبال بانوان 97 امروز دوشنبه 19 شهریور در محل سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد.

سعید فتاحی دبیر سازمان لیگ ، لیلا صوفی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال و گلاره ناظمی مسئول برگزاری لیگ برتر فوتبال بانوان همراه با نمایندگان اغلب تیم های حاضر در لیگ در این جلسه حضور داشتند.

بر اساس این جلسه مقرر شد لیگ برتر از جمعه 25 آبان آغاز شود. علت آغاز دیرتر از زمان تصور لیگ این است که تیم ملی زیر 19 سال در مهرماه درگیر مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود و تیم ملی فوتبال بزرگسالان نیز در یک بازه زمانی 10 روزه ، دهم تا بیستم آبان باید به میدان برود.

بر خلاف زمزمه های گذشته مبنی بر تغییر روش برگزاری لیگ برتر فوتبال بانوان ، این مسابقات باز هم به صورت لیگی تک گروه برگزار خواهد شد. 12 تیم همانند سال 96 در لیگ حضور خواهند داشت.

تیم های ملوان بندر انزلی و سپیدار قائم شهر به عنوان تیم های صعود کننده از دسته اول ، جایگزین تیم های خیبر خرم آباد و آذرخش تهران شدند که فصل گذشته به دسته پایین تر سقوط کردند.

حضور تیم نماینده شیراز در قرعه کشی در حالی رخ داد که این تیم سال گذشته نیز یک فصل کامل را با عنوان منتخب فارس در مسابقات حضور داشت و هزینه های این تیم با کمک هیئت فوتبال استان فارس تامین می شد و تعیین نشدن نام مشخص برای این تیم نشان می دهد این تیم جوان شیرازی هنوز نتوانسته اسپانسری بیابد.

موضوع فیلمبرداری از مسابقات و پخش اینترنتی برخی از مسابقات از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود که در صورت عزم جدی و فراهم شدن شرایط لازم این اقدام عملی خواهد شد.

در زمینه استفاده از مربیان مرد در کادر فنی تیم های لیگ برتری فوتبال بانوان ، موضوع استفاده از مدیر فنی مرد در کادر فنی مطرح شد تا این مربیان به صورت رسمی بتوانند در کنار تیم های خود باشند. فدراسیون فوتبال قرار است مجوز این موضوع را از وزارت ورزش دریافت کند.

تاریخ ارسال مدارک بازیکنان و کادر تا 30 مهر تعیین شد و بر این اساس سازمان لیگ اختیار دارد در صورت عدم تکمیل مدارک تا زمان مقرر اقدام به حذف تیمی کند که مدارک خود را تکمیل نکرده است.

در مورد ساعت برگزاری مسابقات لیگ نیز بحث شد که نظر سازمان لیگ برگزاری مسابقات در ساعت 10 صبح همانند سال گذشته بود اما با پیشنهاد باشگاه ذوب آهن اصفهان مقرر شد برگزاری بازی ها از ساعت 11 به دلیل سرمای هوای زمستان و معقول بودن برگزاری در ساعات ظهر ، بررسی شود.

موضوع حضور بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتسال در تیم های فوتبال پس از پایان لیگ برتر فوتسال ، یکی دیگر از موارد مطروحه بود که توسط سازمان لیگ فوتبال رد شد.

هر تیم می تواند حداکثر از 30 بازیکن در طول فصل استفاده کند که 18 بازیکن بزرگسال ، 7 بازیکن زیر 23 سال و 5 بازیکن نوجوان سهمیه بندی بازیکنان هر تیم را تشکیل می دهند.

ترتیب دقیق تیم های خارج شده از قرعه لیگ برتر فوتبال بانوان:

1) راه یاب ملل مریوان 2) ملوان بندر انزلی 3) شهرداری سیرجان 4) شهرداری بم 5) سپیدار مازندران 6) پالایش گاز ایلام 7) ذوب آهن اصفهان 8) استقلال خوزستان 9) همیاری آذربایجان غربی 10 ) فولاد مبارکه سپاهان اصفهان 11) نماینده شیراز 12) پارس جنوبی بوشهر

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=10506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.