15

روایت طلای نوجوانان در زنجان از زبان کوثر اساسه : می خواستم از تکواندو لذت ببرم

  • کد خبر : 10601
  • 21 شهریور 1397 - 18:40
روایت طلای نوجوانان در زنجان از زبان کوثر اساسه : می خواستم از تکواندو لذت ببرم

کوثر اساسه تکواندوکار نوجوان و خوش آتیه کرمانشاه و تیم ملی توانست در مسابقات قهرمانی کشور در زنجان با مدال طلای وزن هفتم شایستگی هایش را اثبات کند. اساسه می گوید تنوع تکنیک و به کارگیری روش های تازه مبارزه اتفاق ویژه مسابقات او در زنجان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ رقابت های تکواندوی نوجوانان کشور در زنجان در شرایطی برگزار شد که تیم تکواندوی استان کرمانشاه یکی از تیم های موفق این استان بود. مدال طلای کوثر اساسه در وزن 59 کیلو به کرمانشاهی ها کمک کرد تا در رتبه دوم این مسابقات قرار گیرند.

کوثر اساسه به عنوان یکی از استعدادهای تکواندوی ایران در 2 سال اخیر روندی رو به رشد را طی کرده است. او در زنجان نمایشی تحسین برانگیز داشت و با اقتدار قهرمان وزن هفتم شد. کوثر در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد این مسابقات صحبت کرده است:

یک ماه تمرین مفید در کرمانشاه

مدت ۲ماه را دراردوی المپیک نوجوانان گذراندم اما در یک ماه اخیر برای حضور در مسابقات کشوری تمریناتم را در شهر خودم کرمانشاه گذراندم و در باشگاه و تمرینات استادم لیلا خزایی شرکت کردم. طی این یک ماه پیشرفت چشمگیری داشتم و هدفم از بازگشت به کرمانشاه این بود که به اوج آمادگی برسم. چون پیک آمادگی تیم المپیک نوجوانان دیرتر بود و اگر با تیم المپیک تمرین می کردم برای مسابقات کشوری به آمادگی کامل نمی رسیدم.

وزن هفتم از همه اوزان سنگین تر بود

من از قبل می دانستم که چه کسانی در  وزن من که ۵۹ کیلو بود در مسابقات شرکت دارند.  اغلب آن ها بازیکنان خوب و فنی و شناخته شده ای بودند و من به کمک استادم با شناختی که از آن ها داشتم آن ها را آنالیز کردم.  وزن ۵۹ از همه اوزان سنگین تر بود و بازیکنان فنی و خوبی داشت.

بعداز وزن کشی که قرعه کشی انجام شد قرعه من به شدت سخت و سنگین بود و تکواندوکاران مدعی همه، طرف من بودند و فقط 2 نفر از حریفانم در سوی مقابل جدول قرار داشتنند.

پوشیان سخت ترین حریفم بود

بازی اول با زنجان را ۲۳ به ۳ بردم ،  بازی دوم با البرزو  نرگس میرنوراللهی که در اردوی جهانی تونس هم حریفم بود و چند باری باهم در اردوی انتخابی بازی کردیم را با توجه به آنالیزی که کرده بودم 27 بر 13 پیروز شدم.

در مسابقه سوم با آذربایجان غربی را 45 بر 5 بردم و در نیمه نهایی با عالمه پوشیان از مازندران که سخت ترین حریفم بود روبرو شدم. او از پایین جدول همه را با اختلاف برد و آمده بود که فینالیست شود و در یک بازی سخت با عالمه ، 14 بر 11 برنده شدم.

در بازی فینال حریفم مطهره پژمان از قزوین بود که برای من حریف شناخته شده ای نبود. دقیقا در همان روز مسابقه استادم بازی او را دید و توصیه هایی برای من داشت.  با اطمینان خاطر کامل به فینال رفتم اما حریفم را دست کم نگرفتم و در نهایت هم 23 بر یک برنده شدم و یک امتیازی که حریف گرفت به دلیل اخطار بود و من امتیاز فنی ندادم.

تنوع تکنیک های جدید ؛ دستاورد مسابقات زنجان

نکته جالب توجه برای خودم در این مسابقات تنوع تکنیک من بود و من از تکنیک هایی استفاده کردم که تاکنون در مسابقات رسمی از این تکنیک و تاکتیک ها استفاده نکرده بودم اما در این مدت یک ماه استادم تمریناتی را طراحی کرد که من روز مسابقه به راحتی تکنیک هایی را که در مسابقات سطح پایین هم ریسک و اجرا نمی کردم، به کار گرفتم و امتیاز گرفتم.

می خواستم از تکواندو لذت ببرم

در هر مسابقه ای تا حدی، مقداری استرس و هیجان طبیعی است و به نظر من هر کس این میزان کم استرس را نداشته باشد در شرایط طبیعی نیست اما کسی پیروز است که بتواند از این هیجان استفاده مثبت و بهینه کند و استرس را به انرژی تبدیل کند.

خوشبختانه انگیزه هایی که خانواده و استادم به من دادند و اعتماد به نفس حضورم در تیم ملی به من برای این مسابقات اطمینان خاطر داد و راضی به رضای خدا بودم. به خودم قول داده بودم از بازی هایم لذت ببرم و هر زمان این کار را کردم نتیجه خوبی هم گرفتم و خوشبختانه همه چیز عالی پیش رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=10601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.