18

عدم صدور روادید اسکی بازان ایران ، بهانه جویی سیاسی دولت ایتالیا بود

  • کد خبر : 10855
  • 24 شهریور 1397 - 14:58
عدم صدور روادید اسکی بازان ایران ، بهانه جویی سیاسی دولت ایتالیا بود

عبد افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در مورد عدم اعزام دختران اسکی‌ باز ایران به مسابقات جهانی اسکی روی چمن ایتالیا گفت: سفارت ایتالیا مصمم بود ورزشکاران ما اعزام نشوند که همین اتفاق هم افتاد و این ، بهانه جویی سیاسی دولت ایتالیا بود.

سید عبدی افتخاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس در خصوص مشکلات به‌وجود آمده در اعزام اسکی بازان ایران به مسابقات جهانی اسکی روی چمن ایتالیا گفت: سفارت ایتالیا مصمم بود ورزشکاران ما اعزام نشوند و زمانی که این تصمیم را دارند و بهانه جویی سیاسی می کنند دیگر نمی‌توان کاری کرد.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: با اینکه پیگیری‌های زیادی انجام دادیم اما علت عدم صدور روادید اسکی بازان ایران را نفهمیدیم . ما در تاریخ مشخص مراجعه کردیم، ابتدا گفتند در ۶ مورد نقص مدرک دارید که سریعا برای تکمیل مدارک اقدام کردیم حتی نامه‌ای که فدارسیون اسکی ایتالیا باید صادر می کرد را در نیم ساعت قبل از پایان فرصتی که داشتیم تحویل دادیم.

افتخاری در ادامه افزود: به مسئله تمکن مالی ورزشکاران ایراد گرفتند و گفتند باید تمکن مالی ورزشکاران بالای صد میلیون باشد که باز هم آماده بودیم با یک گردش مالی این مشکل را برطرف کنیم اما سفارت گفت ملاک‌ ما مدارکی است که قبلا ارائه شده و این ورزشکاران ممکن است دیگر به ایران باز نگردند و برای اقامت باید شرایط قانونی داشته باشند!

او عنوان کرد: در این باره با فدراسیون اسکی ایتالیا هماهنگ کردیم و طرف ایتالیایی هم به سفارت ایتالیا در تهران تضمین داد ورزشکاران ما مشکلی ندارند اما سفارت بر مبنای مشکلات سیاسی که پیش می‌آید روادید را صادر نکرد.

رئیس فدراسیون اسکی با بیان اینکه بین مردان و زنان تفاوتی قائل نیستیم و نگاه یکسانی به اسکی بازان مرد و زن داریم تصریح کرد: امکانات و حقوق ورزشکاران تیم‌های ملی به شرایط مختلف بستگی دارد؛ طبق مصوبه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، ورزشکارانی که کسب سهمیه می‌کنند حقوق و مزایا می‌گیرند، اما برخی مواقع فدراسیون تجهیزات می‌دهد و در بعضی موارد حقوق، که این‌ مسئله بستگی به شرایط ورزشکار دارد.

گفتگو : مهتا قره داشی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=10855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.