والیبال کاپ آسیا / ایران 3 استرالیا صفر ؛ دختران متوقف نشدنی و شگفتی ساز | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

والیبال کاپ آسیا / ایران 3 استرالیا صفر ؛ دختران متوقف نشدنی و شگفتی ساز

  • کد خبر : 11080
  • 27 شهریور 1397 - 11:03
والیبال کاپ آسیا / ایران 3 استرالیا صفر ؛ دختران متوقف نشدنی و شگفتی ساز

همه چیز برای تیم ملی والیبال زنان ایران رویایی پیش می رود. شگفت انگیزتر از آن که بتوان تصور کرد. ایران در سومین بازی پیاپی خود در مسابقات والیبال کاپ آسیا استرالیا را هم شکست داد و حالا چهره یک تیم مدعی را به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ نمایش اعجاب آور دختران والیبالیست ایران در AVC CUP ادامه دارد. هیچ کس جلودار آن ها نیست و حتی استرالیای قدرتمند هم در برابر تیم ملی والیبال بانوان ایران حرفی برای گفتن نداشت.

ایران امروز سه شنبه در سومین مسابقه خود که آخرین بازی از دور گروهی بود برابر استرالیا به میدان رفت و 3 بر صفر به پیروزی رسید. این بار بر خلاف 2 بازی قبل ، ایران هیچ ستی را به حریف نداد و یک برد مقتدرانه را کسب کرد و با 3 برد و 7 امتیاز تیم اول گروه خود شد و به پلی آف رفت.

جواد مهرگان در بازی با استرالیا ایران را با آرایش الهام فلاح، سودابه باقرپور، تهمینه درگذنی، ندا چملانیان، مائده برهانی، مهسا کدخدا و فرزانه مرادیان (لیبرو) به میدان فرستاد. آرایشی کاملا متفاوت نسبت به بازی با قزاقستان و فیلیپین.

در ست اول ایران شروع خوبی داشت و توانست از همان ابتدای بازی از حریف فاصله بگیرد. بازیکنان کشورمان در این ست از اشتباهات حریف استفاده کرده و بازی را با نتیجه 25 بر 17 پیروز شدند.

در دومین ست ، بازی پایاپای و نزدیک پیش رفت اما در نهایت ایران 25 بر 22 پیروز شد و در ست سوم نیز برتری 25 بر 20 با ایران بود. همچنین  مائده برهاني با ١٦ امتياز، امتيازآورترين بازيكن ميدان شد. بدین ترتیب ایران پس از پیروزی مشابه 3 بر 2 بر قزاقستان و فیلیپین برای اولین بار به عنوان سرگروه به مرحله حذفی کاپ آسیا می رود و با چین دیدار می کند.

این عملکرد ، درخشان ترین نتیجه تاریخ والیبال بانوان ایران در سطح قاره کهن است و ایران هرگز و در هیچ تورنمنتی چنین شروع رویایی و فوق العاده ای نداشته است. ایران نگاه والیبال آسیا را به خود تغییر داده و اکنون تبدیل به تیمی مدعی شده است.

این اتفاق ، خاص ترین رخداد برای والیبال زنان ایران در همه سال های گذشته است و به هیچ وجه نباید از آن به سادگی عبور کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.