22

دختران کشتی گیر ایران در راه لبنان ؛ رونمایی از چهره بین المللی کشتی زنان ایران

  • کد خبر : 11204
  • 28 شهریور 1397 - 15:48
دختران کشتی گیر ایران در راه لبنان ؛ رونمایی از چهره بین المللی کشتی زنان ایران

تیم ملی کشتی زنان ایران عازم مسابقات بین المللی لبنان می شود تا از چهره بین المللی کشتی زنان ایران رونمایی شود. این برای اولین بار است که کشتی زنان ایران در یک مسابقه بین المللی شرکت می کند. رشته ای که دورانی طولانی در ایران در انحصار مردان قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ تیم ملی کشتی بانوان ایران 31 شهریور و اول مهر در بیروت در مسابقات بین المللی کشتی زنان لبنان روی تشک می رود تا دورانی تازه در کشتی بانوان ایران آغاز شود. شروع تحولی که برای آن تلاش های زیادی صورت گرفته است و اولین نمایش چهره بین المللی کشتی زنان ایران.

کشتی گیران ایران چه کسانی هستند؟

پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی از یک سو و چند مرحله اردو ، تیم ملی کشتی بانوان ایران به ترکیبی 6 نفره رسید. آن ها با مربیگری سیده مریم حسینی به لبنان می روند و زهرا یزدانی چراتی ، کشتی گیر جوان ایران که در مسابقات داخل سالن آسیا نیز مسابقه داده بود شناخته شده ترین عضو این تیم به شمار می رود.

در وزن 50 کیلوگرم فاطمه محمدی ، در وزن 55 کیلوگرم زهرا یزدانی ، در وزن 60 کیلوگرم فاطمه نیکبخت ، در وزن 65 کیلوگرم میمنت قاسم آبادی ، در وزن 70 کیلوگرم کوثر لفته زاده و در دسته 75 کیلوگرم معصومه خانلر اعضای تیم ملی به سرپرستی معصومه بابایی هستند. مریم ارم آبادی و فاطمه کدخدازاده به عنوان داور ، تیم اعزامی ایران را در لبنان همراهی می کنند.

بر آن ها چه گذشته است؟

دختران کشتی گیر پس از 7 مرحله اردو مهیای اعزام به لبنان شده اند. مشکل اصلی برای راه اندازی اولین تیم ملی تاریخ کشتی بانوان ایران این بود که ، در میان دختران کسی با کشتی آشنایی نداشت به عبارت دیگر آن ها فرصت کمی – حدود 8 ماه –  داشتند که هم کشتی را به مستعدین بیاموزند و هم آن ها را آماده رقابت در سطح بین المللی کنند.

بدیهی است در لبنان از تیمی که کارش را از صفر شروع کرده انتظاری هم وجود ندارد. در حقیقت آن ها به بیروت می روند تا چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

ایران در مسابقات جهانی آذرماه شرکت می کند؟

ایران هرگز در مسابقات جهانی کشتی زنان حاضر نبوده و این فرصت را دارد ه آذر ماه 97 برای نخستین بار در این رویداد بزرگ حضور یابد اما حضور تیم ملی کشتی بانوان در مسابقات جهانی قطعی نیست. مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی گفته است حضور ایران در این مسابقات تا حدی به نتایجی که در لبنان کسب می شود بستگی دارد.

تاثیر نرخ ارز بر کشتی بانوان

مشکلات اقتصادی و افزایش افسار گسیخته نرخ ارز بر کشتی بانوان هم اثر گذاشته است. این اثر را می توان در لغو تیم دوم ایران به مسابقات بین المللی لبنان و نیز لغو اعزام تیم ملی کشتی آلیش بانوان به مسابقات جهانی به وضوح دید.

فدراسیون کشتی به دلیل این که – همانند سایر فدراسیون ها – نمی تواند از ارز دولتی و مبادله ای استفاده کند به شدت تحت فشار است و این فشار اکنون گریبان برنامه های توسعه بخش کشتی بانوان را هم گرفته است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.