والیبال کاپ آسیا ؛ ایران صفر چین 3 / ... و این چنین رویا رنگ باخت | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10

والیبال کاپ آسیا ؛ ایران صفر چین 3 / … و این چنین رویا رنگ باخت

  • کد خبر : 11208
  • 28 شهریور 1397 - 17:34
والیبال کاپ آسیا ؛ ایران صفر چین 3 /  … و این چنین رویا رنگ باخت

پس از سه پیروزی پیاپی در دور گرهی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون والیبال آسیا در تایلند ، رویای حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا رنگ باخت. ایران در مرحله حذفی به دیدار قهرمان جهان و تیم اول رنکینگ جهان رفت و البته شکست دور از انتظار نبود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ قرار گرفتن در صدر گروه سوم مسابقات والیبال کاپ آسیا سبب شد تیم ملی والیبال بانوان بهترین عملکرد تاریخ خود در رویدادهای بین المللی را بر جای بگذارد اما رسیدن به جمع 4 تیم برتر کاپ آسیا رویایی بود که با بداقبالی ناشی از برخورد با تیم اول المپیک تحقق پیدا نکرد.

به نظر می رسد جواد مهرگان تا همین جا هم ماموریت خود را انجام داده است. او با سه برد پیاپی برابر قزاقستان ، فیلیپین و استرالیا ایران را بالاتر از حریفان چغر در صدر قرار داد اما بازی برابر چین چیزی شبیه به ماموریت غیر ممکن بود آن هم در شرایطی که ایران ، شاخص ترین و امتیاز آور ترین بازیکن خود، مائده برهانی را در اختیار نداشت.

ایران در روزی بدون مائده برهانی به میدان رفت که حضور او می توانست کمک بزرگی برای تیم ملی باشد. سودابه باقر پور، شبنم علیخانی، ندا چملانیان، مائده برهانی، مهسا کدخدا، شکوفه صفری و نگار کیانی به عنوان لیبرو بازیکنانی بودند که ترکیب آغازین مسابقه برابر چین را تشکیل می دادند. چین از همان ست اول ، اقتدار خود را نشان داد. سرویس های خوب ، دریافت های خوب و دفاع قابل توجه ، برتری 25 بر 11 چین را رقم زد.

در ست دوم ، تلاش ایران برای مقابله با چین گرچه در اوایل این ست موفقیت آمیز بود اما چین باز هم کار خود را کرد و توانست از حریف فاصله بگیرد. پیروزی 25 بر 12 چین بر ایران در این ست نشانگر برتری فنی آن ها به عنوان یک قدرت جهانی بود.

در ست سوم ، ایران توانست عملکرد بهتری به نمایش بگذارد و حتی از چین پیش بیفتد با این حال تجربه و سطح فنی بالای چینی ها به آن ها کمک کرد 25 بر 16 پیروزی این ست را کسب کنند و 3 بر صفر ایران را شکست دهند.

تیم ملی والیبال ایران پنج شنبه استراحت می کند و از جمعه 30 شهریور کار خود را برای کسب رتبه پنجم آغاز می کند.

نظرات مهرگان ، درگذنی و آشفته در مورد بازی با چین

جواد مهرگان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان پس از پایان این مسابقه اظهار کرد: بازیکنانم تمام توان خود را گذاشتند. ما طبق برنامه پیش رفتیم اما شاید باید تاکتیک بهتری استفاده می‌کردیم. تمام بازیکنان ما همه توان خود را به کار بردند من از آنها تشکر می‌کنم هر کاری که می‌خواستیم در زمین انجام دادند. ما آنها را آنالیز کرده بودیم. همه بازیکنان عالی کار کردند.

تهمینه درگذنی سرعتی زن ایران نیز گفت: می‌توانستیم بهتر از این باشیم. همه تلاشمان را کردیم. جا داشت بهتر بازی کنیم و از حریف ست هم بگیریم. بازیکنان چین از تجربه‌هایشان استفاده کردند و به ما فرصت ندادند تا کارهایی را که می‌خواهیم انجام دهیم.

درگذنی با بیان اینکه حالا باید همه برای کسب عنوان پنجمی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: ما تا حالا در این مسابقات عنوان پنجمی را نداشته‌ایم. همه تلاشمان این است به این مقام دست پیدا کنیم و رتبه‌مان را ارتقا دهیم.

مونا آشفته جوان‌ترین بازیکن تیم ملی والیبال بانوان ایران در این مسابقات، بعد از شکست مقابل چین گفت: بچه‌ها در سطح خود نبودند و خوب هم بازی نکردند. از طرفی ما مائده برهانی را که می‌توانست خیلی به تیم کمک کند در اختیار نداشتیم. ما آمده بودیم که روی سکو برویم اما با چین روبه رو شدیم. حالا سعی می‌کنیم در ادامه راه مقام پنجم را کسب کنیم. از این بازی خیلی چیزها یاد می‌گیریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.