12

والیبال کاپ آسیا / تکرار پیروزی دختران والیبالیست ایران برابر استرالیا

  • کد خبر : 11354
  • 30 شهریور 1397 - 12:08
والیبال کاپ آسیا / تکرار پیروزی دختران والیبالیست ایران برابر استرالیا

ملی پوشان والیبال زنان ایران در مسابقه تکراری برابر استرالیا در مسابقات والیبال کاپ آسیا بار دیگر پیروز شدند و اکنون امیدوارند بتوانند رتبه پنجمی مسابقات AVC کاپ را از آن خود کنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ مرحله دوم مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا AVC CUP در تایلند ادامه یافت و تیم ملی والیبال بانوان ایران پس از یک روز استراحت امروز برابر استرالیا 3 بر یک پیروز شد.

شاگردان جواد مهرگان یک بار در دور گروهی برابر استرالیا قرار گرفته بودند و 3 بر صفر پیروز شدند و این برد در جدال دوم دو تیم هم تکرار شد و ایران این بار در مصاف با استرالیا یک ست داد و 3 بر یک برنده میدان را ترک کرد.

سودابه باقرپور، شبنم علیخانی، ندا چملانیان، مائده برهانی، تهمینه درگذنی، مونا آشفته و نگار کیانی به عنوان لیبرو بازیکنان تیم ملی در ترکیب اولیه بازی با استرالیا بودند در حالی که جواد مهرگان در این بازی برای نخستین بار مونا آشفته ، جوان ترین بازیکن تیم ملی را در ترکیب اولیه قرار داده بود و مائده برهانی نیز پس از غیبت در بازی برابر چین ، به ترکیب تیم بازگشته بود.

در اولین ست مسابقه ، دو تیم یک بازی نزدیک و تنگاتنگ را ارائه دادند و استرالیا ، نترس تر از بازی دور گروهی برابر ایران نشان داد و عزمی جدی برای برد داشت. آن ها در نهایت ست اول را 25 بر 22 به سود خود پایان دادند تا والیبالیست های ایرانی احساس خطر کنند.

در ست دوم ورق به سود دختران والیبالیست ایران برگشت. گرچه باز هم استرالیا بازی را بهتر آغاز کرد و به نظر می رسید آن ها در آستانه پیروزی در ست هم هستند اما ایران توانست شرایط ایده آل خود را بازیابی کند و تا زمان استراحت فنی دوم به استرالیا برسد. روند صعودی تیم جواد مهرگان تا پایان ست دوم ادامه یافت و ایران 25 بر 23 فاتح ست دوم شد.

در ست سوم ، تلاش استرالیا برای متوقف کردن ایران ادامه داشت اما هر چه زمان می گذشت ، بازیکنان ایران بهتر از قبل ، خود را در زمین پیدا می کردند. استرالیا رقیب سختی برای ایران در ست سوم بود و خیال باختن نداشت اما تجربه و هوشمندی بازیکنان ایران به کمک تیم ملی آمد و این ست نیز 25 بر 23 به سود ایران پایان یافت.

در ست چهارم ، استرالیا به تدریج تحلیل رفت و بازیکنان این تیم آخرین فشارهای خود را بر ایران وارد کردند اما بانوان ملی پوش ایران برتر بودند و با برد 25 بر 20 در ست چهارم در مجموع 3 بر یک پیروز شدند.

با این برد ، حالا تیم ملی ایران در کاپ آسیا 4 برد و یک شکست در کارنامه دارد. شاگردان جواد مهرگان امیدوارند بتوانند با کسب رتبه پنجم این مسابقات ، بهترین رتبه تاریخ والیبال زنان ایران را کسب کنند. در پایان این بازی ، مونا آشفته با ١٦ امتياز، امتيازآورترين بازيكن ایران در این بازی شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.